Gå til innhold

Hvor mange kalorier og karbohydrater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett veldig mye rundt på nettet på slike kalkulatorer, men ingen tilpasser en på 16 år...

Hvor mange kalorier og karbohydrater trenger jeg for å gå fort ned i vekt?
Er på en slags lavkarbo, ligger rundt 50 karbohydrater + - til dagen.

16 år
Trener litt
Sitter i ro et par timer på dagen (Skole)

60 kg

165 cm

Anonymous poster hash: e6c6d...17c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn til at slike kalkulatorer ikke gir verdier for 16-åringer. Du er fremdeles i utvikling. Du er dermed så ung at du ikke bør slanke deg (uten medisinsk oppfølgning), og i tillegg normalvektig, så du trenger uansett ikke å slanke deg. Man skal heller ikke "fort ned i vekt" om man velger å slanke seg ("fort" kan også bety forskjellige ting for forskjellige mennesker), kroppen har ikke godt av det, og det er lett å "sprekke" om man spiser for lite eller for annerledes enn man er vant til og liker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at slike kalkulatorer ikke gir verdier for 16-åringer. Du er fremdeles i utvikling. Du er dermed så ung at du ikke bør slanke deg (uten medisinsk oppfølgning), og i tillegg normalvektig, så du trenger uansett ikke å slanke deg. Man skal heller ikke "fort ned i vekt" om man velger å slanke seg ("fort" kan også bety forskjellige ting for forskjellige mennesker), kroppen har ikke godt av det, og det er lett å "sprekke" om man spiser for lite eller for annerledes enn man er vant til og liker.

Jeg har en god del fett å gå på for å si det slik!

Gjest constance90
Skrevet

Jeg har en god del fett å gå på for å si det slik!

Du er helt perfekt.

Kutt ut godteri og søtsaker om det er så viktig for deg. Men du trenger absolutt ingen slankekur eller å telle kalorier. Nyt ungdomstiden heller

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt perfekt.

Kutt ut godteri og søtsaker om det er så viktig for deg. Men du trenger absolutt ingen slankekur eller å telle kalorier. Nyt ungdomstiden heller

Setter pris på det altså, men jeg klarer ikke akkurat å nyte ungdomstiden min i denne kroppen. Klarer ikke en gang å gå ut for å være med venninene mine etter at jeg la på meg.

Gjest constance90
Skrevet

Setter pris på det altså, men jeg klarer ikke akkurat å nyte ungdomstiden min i denne kroppen. Klarer ikke en gang å gå ut for å være med venninene mine etter at jeg la på meg. Anonymous poster hash: e6c6d...17c

Alle jenter ser mer på seg selv enn andre. Tilslutt er det ingen som bryr seg om hvordan du ser ut utennom deg selv. Ikke tenk for mye på det

AnonymBruker
Skrevet

Du har psykiske problemer og bör bli henvist til psykolog. Du er normalvektig og 16 år, og bör ikke bry deg om kroppen din slik

Anonymous poster hash: 9368f...173
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva enn du gjør, ikke begynn å telle kalorier. Jeg er ung selv og begynte med dette, og det har resultert i en utrolig kjip spiseforstyrrelse. Man tenker alltid at man har full kontroll, men tro meg, kaloriene kommer til å ta over kontrollen. Kutt heller ut godteri og brus. Du er absolutt IKKE overvektig

Anonymous poster hash: 157b2...280

• Liker 1
Gjest Ketchupjenta
Skrevet (endret)

Du er normal :)

Endret av Ketchupjenta
AnonymBruker
Skrevet

Du har psykiske problemer og bör bli henvist til psykolog. Du er normalvektig og 16 år, og bör ikke bry deg om kroppen din slik

Anonymous poster hash: 9368f...173

Ja, gjør det.

Hva enn du gjør, ikke begynn å telle kalorier. Jeg er ung selv og begynte med dette, og det har resultert i en utrolig kjip spiseforstyrrelse. Man tenker alltid at man har full kontroll, men tro meg, kaloriene kommer til å ta over kontrollen. Kutt heller ut godteri og brus. Du er absolutt IKKE overvektig

For sent dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på kalorier. Bare hold deg i aktivitet og spis sunn mat. Godteri og usunn mat kan du unne deg i helgen. Spis mye egg, skinke, fisk, kylling, grønnsaker også videre. Dette er proteinrik mat som metter godt.

Du kan trene litt lette vekter om du føler deg slapp i kroppen. Da vil kroppen stramme seg opp, ergo; du vil se bedre ut selv om vekta kanskje forblir den samme.

Anonymous poster hash: 9f84e...da5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjør det.

For sent dessverre.

Les reglene på kg.

AnonymBruker
Skrevet

Les reglene på kg.

Tråden handler jo ikke om det. Den handler om hvor mange kalorier/karbo jeg må innta for å gå ned i vekt..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og du sier du er spiseforstyrret. Ergo, du har ingenting her å gjøre.

Tråden handler jo ikke om det. Den handler om hvor mange kalorier/karbo jeg må innta for å gå ned i vekt..

AnonymBruker
Skrevet

Er du serriøs nå? Jeg er ikke spiseforstyrret, jeg har en spiseforstyrrelse, og jeg jobber for å komme ut av den. Er på god vei faktisk.

Så du mener altså at folk med en mental lidelse ikke har noe her å gjøre? Fysj av meg for en oppførsel :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...