Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt synes dere venninnelojalitet skal gå?

Min kusine/gode venninne A har kranglet med sin (tidligere) beste venninne B
De har studert og reist sammen og vært kjempenære, og dermed har jo jeg også blitt kjent med B etterhvert. Vi er ikke venninner på egenhånd, men jeg synes hun er veldig hyggelig, vi har noen andre felles kjente, og møtes tilfeldig stadig vekk fordi vi bor på samme sted.

Men nå vil A at jeg av lojalitet skal kutte all kontakt med B, og også slette henne på FB. Hun vil at jeg skal velge bort B, og sier at jeg jo er "hennes" i utgangspunktet. Så hun skjønner ikke hvorfor jeg "har behov for å være venner med B når hun ikke er det lengre".

Jeg har ikke lyst til det, for jeg har jo virkelig ikke noe imot B, og jeg synes det vil bli veldig synlig og rart om jeg skal slette henne på FB.
De har jo hatt en stor krangel, og begge har sagt og gjort dumme ting, (og det har jeg jo hørt mye om fra A) Men jeg ser jo også utenfra at det er to sider av saken. Det er ikke slik at det er en som har all skyld her. Krangelen handler ikke om hverken utroskap eller penger, for å si det sånn, men mer om forholdet dem i mellom. Irritasjonsmomenter som har bygd seg opp over tid (Holde avtaler etc)

Jeg kjenner jo ikke B på samme måten, og har ikke opplevd disse negative sidene som A snakker om, og jeg synes det er ekkelt å skulle "velge henne bort" av lojalitet. Og vil jo egentlig ikke dras inn i noen konflikt.
Jeg synes egentlig det er helt teit å be meg om å slette B som venn, og kjenner at jeg synes det er dårlig gjort overfor meg å sette meg i en slik situasjon.

Kjæresten min ler av hele situasjonen og synes det er "typisk A". Hun er veldig dominerende og til tider ganske manipulerende person når hun er i det lunet, og han liker henne ikke noe særlig. Men jeg er jo kjempeglad i A, også. Jeg har jo kjent henne hele livet og vet at hun har masse gode sider. Og jeg skjønner at hun er såret også.

Men jeg synes likevel at hun krever for mye?

Anonymous poster hash: 9aec4...d62
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personer som ber deg velge side på denne måten burde være den personen det er enklest å velge bort.

Anonymous poster hash: 10011...5c1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du sletter henne fra Face, men beholder henne på Insta og Snap?

Da finner ikke venninen din det ut.

Anonymous poster hash: 247a4...6ca
Skrevet

Venninna di er barnslig. Jeg står ofte midt i mellom to venner som ikke er venner lenger. Jeg kommer ikke til å velge.

Jeg har også et vennepar som plutselig på mystisk vis har begynt å menge seg med exen min. Jeg ber ikke dem heller om å velge side. Han har jo aldri gjort den noe

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Det er jo ikke så enkelt å velge henne, altså A, bort siden vi er kusiner også.

Jeg vurderer å snakke med B og forklare situasjonen, og at jeg ikke sletter henne fordi jeg har noe imot henne. Men jeg synes egentlig ikke at jeg skal behøve å slette B. Jeg har mange venner på FB som jeg kjenner dårligere enn henne,liksom.

Skrevet

Noen ganger må man sette ned foten og kreve å ikke bli involvert i noe som ikke angår en selv. Dette handler om at kusinen din forsøker å ta igjen på vedkommende hun kranglet med ved å manipulere deg. Da synes jeg det er helt greit å si at du ønsker å ta del i konflikten, verken på den ene eller den andre måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det A vil er jo å få bekreftet at du setter henne før B. Det kan godt være at A rett og slett er usikker og trenger en bekreftelse. Jeg har selv vært i en situasjon der jeg kranglet med en venninne og en tredje venninne ble midt i mellom. Det var tøft både for meg og hun jeg kranglet med når vi hele tiden følte på at den tredje venninnen "hadde valgt" den andre. Sånne ting er ikke gøy og det knekker på selvtilliten, selv det selvsagt ikke er venninna i midten sitt ansvar.

Si til henne at du er hennes venninne først og fremst, men at du ikke kommer til å slette B fra facebook fordi du føler det rett og slett er barnslig.

Og så kan du jo vurdere om du skal gå i mellom og mekle, det er jo alltid synd når venner blir uvenner. De savner sikkert hverandre mye. Jo lengre tid det går, jo vanskeligere er det å ordne opp.

Anonymous poster hash: ada80...2ca
Skrevet

Trådstarter her. Det er jo ikke så enkelt å velge henne, altså A, bort siden vi er kusiner også.

Jeg vurderer å snakke med B og forklare situasjonen, og at jeg ikke sletter henne fordi jeg har noe imot henne. Men jeg synes egentlig ikke at jeg skal behøve å slette B. Jeg har mange venner på FB som jeg kjenner dårligere enn henne,liksom.

Har vært i samme situasjon selv. Du sier at du vil være nøytral, og ikke ta del eller part i deres konflikt, og at du vil være venner med begge. De får ordne opp seg i mellom, men ikke kreve at venner tar part der.

Skrevet

Unnskyld, men er dere 12 år? Voksne folk truer da vitterlig ikke vennene sine til å kutte ut andre venner fordi de har problemer med folk. Jeg kunne ikke hatt sånne dominerende venner, jeg hadde ihvertfall satt A på plass.

Skrevet

Vært i den situasjonen før, men dog ikke siden kanskje.. ungdomsskolen.. Nå, ville jeg nok sagt veldig greit at jeg ikke vil involveres i andres krangler, så lenge det er om filleting og den personen ikke har gjort noe som er imot mine prinsipper og verdier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...