AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Hei. Jeg er bedt til kaffe i et bryllup til fettern min som jeg ellers ikke har noe kontakt med. Jeg er student og har enda ikke fått meg noen jobb som jeg har søkt rundt på siden januar, så har ikke så mye penger. Man må selv ha med drikke i bryllupet og de bor så langt unna at jeg og samboer har måtte booket hotell i en natt for 1200kr for å ha anledning å komme, åsså er det jo sånn at vi er bedt til vielesen i kirka på morran, åsså må vi vente i rundt 6 timer utenfor lokalet mens de andre gjestene spiser middag etc. Før vi slipper inn til kake og kaffe kl 18.30, så jeg lurte på om 300kr er nok å gi? De har ikke laget liste på tilbords og lignende da de bare ønsker seg penger til å reise rundt jorda i 1 år. Anonymous poster hash: b253a...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Synes 300 er nok ja. Anonymous poster hash: 415d1...c09
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 300 er litt lite. Hva med 400? Da blir det 200 fra hver av dere (regner med at både sambo og du skal skrive under på kortet)? Anonymous poster hash: 7894f...c0d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Samboer sier jeg får stå for pengene siden det er min slekt... Skulle egentlig ta oppkjøringa til bil om en uke, men siden det går 1200kr i hotell, rundt 800kr i transport, 1500kr i klær og finsko til meg i bryllupet + de planlagte 300-400kr i gave, så får jeg ikke tatt oppkjøringa til bil enda...Anonymous poster hash: b253a...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Samboer sier jeg får stå for pengene siden det er min slekt...Anonymous poster hash: b253a...8a9 OK. Vet noen har det slik, men det er jo litt sært når man tross alt skal i samme selskap. Anonymous poster hash: 7894f...c0d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Da hadde jeg takket nei til bryllupet, sagt at du overhode ikke har råd og tatt oppkjøringen istede. Anonymous poster hash: 415d1...c09 4
LedigNavn Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Jeg synes 300 kr er nok når du er student og bare skal være kaffegjest, men synes samboeren din burde bidra litt han også når han skal være med i selskapet. Sært. 1
Bubbly Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Jeg synes 300 kr er helt greit i ditt tilfelle
Gjest Haaploes Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Man må tenke på sin egen økonomi og sin egen lommebok. 300 kroner for deg tilsvarer 3000 kroner for andre. Kjør på!
SiMa Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Hei. Jeg er bedt til kaffe i et bryllup til fettern min som jeg ellers ikke har noe kontakt med. Jeg er student og har enda ikke fått meg noen jobb som jeg har søkt rundt på siden januar, så har ikke så mye penger. Man må selv ha med drikke i bryllupet og de bor så langt unna at jeg og samboer har måtte booket hotell i en natt for 1200kr for å ha anledning å komme, åsså er det jo sånn at vi er bedt til vielesen i kirka på morran, åsså må vi vente i rundt 6 timer utenfor lokalet mens de andre gjestene spiser middag etc. Før vi slipper inn til kake og kaffe kl 18.30, så jeg lurte på om 300kr er nok å gi? De har ikke laget liste på tilbords og lignende da de bare ønsker seg penger til å reise rundt jorda i 1 år.Anonymous poster hash: b253a...8a9 Hvorfor i all verden har du takket ja til å komme? Det blir en fryktelig dyr kaffekopp og kakestykke. Nesten så jeg lurer på om dette virkelig er på alvor, eller om du bare troller med oss. Kan ikke skjønne at det virkelig finnes folk som fetteren din. (Men har jo flere ganger blitt overrasket av hva folk kan få seg til å gjøre.) 300 kroner er mer enn nok i den situasjonen du beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Da hadde jeg takket nei til bryllupet, sagt at du overhode ikke har råd og tatt oppkjøringen istede.Anonymous poster hash: 415d1...c09 Enig.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Jeg synes 300 kroner er mer enn nok. Man trenger ikke blakke seg helt på gaver. Anonymous poster hash: 0195c...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Jeg hadde aldri dratt i det bryllupet. Anonymous poster hash: 4f2db...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Jeg har valgt å gi 500,- til alle søskenbarn, uansett om vi har mye kontakt eller ikke. Lettere å gi samme sum til alle. Men om du velger å legge deg på 300 eller 1000 må jo du bare se selv. Jeg synes kanskje 300 er litt lite, men om du har veldig mange søskenbarn (?) så er det jo forståelig.Anonymous poster hash: 79f79...ac3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Pappa har 7 søsken og mamma har 4 søsken og alle søsknene, altså tante og onklene mine har barn. Den som har færrest barn har 2 og den som har flest barn har 6 + 2 fosterbarn, så ja jeg har maaange søskenbarn. Har ikke tellinga engang, men veldig mange av de har jeg bare sett et par ganger i livet, siden de bor spredd utover landet og i utlandet. Hadde ikke lyst å dra, men mamma og stefaren min kjeftet på meg og sa jeg måtte slutte og at jeg fikk værsågod å fare. Det skal ikke være greit. Hverken drikker alkohol, snuser eller røyker og har veldig stram økonomi siden jeg enda ikke har fått napp på jobb. Hadde vært greit om samboeren min som jobber turnus hadde plutselig måtte jobbe den helgen det er bryllup, for da hadde jeg hatt en unskyldning for hvorfor jeg ikke kunne komme, for da kunne jeg jo ikke ha sottet på mamma eller besteforeldrene mine siden de skal i middag. Hadde vært så mye greiere, for da hadde vi spart oss både transportutgifter og hotellutgifter og kunne da heller sendt med 500-600kr til brudeparet, med mamma og de. Har alltid trodd at bryllup bare skulle være fryd og gammen og koselig for alle... Visste ikke det skulle by på så Mange problemer. Bror og dama hans er også bedt til kaffe og kake og de har fire små barn som ikke var bedt, så de kunne først ikke komme siden de ikke kjente noen i området som kunne passe på barna siden det er er stykke unna og de som de kjente skal jo selv i bryllupet, så det endte nå i siste liten med at de fikk ta de fire små barna med slik at de kunne komme i bryllupet. Grunnen til at brudeparet ikke ville ha noen barn i bryllupet sa de var fordi de ikke hadde tellt med barn når de beregnet kaker, så de mente det ikke var kake nok hvis alle som hadde barn i familien tok de med. Bror og dama synes også det er dumt at brudeparet bare ønsker seg penger, slik at man ikke kan kjøpe dem noe som kanskje koster midre enn om Man må gi dem penger + at det ikke blir servert noe drikke, slik at all drikke må Man selv ta med, så dama til brodern sa det virket ukoselig og det virket bare som om brudeparet ville karre til seg mest mulig penger og bruke minst mulig selv. De har heller ikke tenkt å leie serveringshjelp, toastmaster eller noen til å spille musikk, de sier at det er bortkastet penger da de har musikk på PC, foreldrene deres + bestemor skal stå for servering og rydding av mat og de trenger jo ingen i baren siden de ikke serverer drikkevarer... Nesten som man bare MÅ stille opp for å se hvordan dette gjerrigknark-bryllupet blir...Anonymous poster hash: b253a...8a9
HoppsyDaisy Skrevet 11. august 2014 #16 Skrevet 11. august 2014 Huff. Dette høres jo helt grusomt ut. Jeg tror jeg maks hadde gitt 300kr. Og man inviterer alle som må overnatte til middag. Hvis ikke dropper man å invitere. Du skal se det blir for lite kake også Hvis mor og stefar insisterer så voldsomt, så burde de også betale for dere. 1
melatonin Skrevet 11. august 2014 #17 Skrevet 11. august 2014 Hadde tatt den oppkjøringen med et smil og droppet bryllupet.. Det der høres dyrt ut for et stykke kake og en kopp kaffe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå