Gå til innhold

Ok å gi 300 i bryllupsgave? Er student.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er bedt til kaffe i et bryllup til fettern min som jeg ellers ikke har noe kontakt med. Jeg er student og har enda ikke fått meg noen jobb som jeg har søkt rundt på siden januar, så har ikke så mye penger. Man må selv ha med drikke i bryllupet og de bor så langt unna at jeg og samboer har måtte booket hotell i en natt for 1200kr for å ha anledning å komme, åsså er det jo sånn at vi er bedt til vielesen i kirka på morran, åsså må vi vente i rundt 6 timer utenfor lokalet mens de andre gjestene spiser middag etc. Før vi slipper inn til kake og kaffe kl 18.30, så jeg lurte på om 300kr er nok å gi?

Anonymous poster hash: ec962...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er nok.

• Liker 7
Skrevet

Klart, gi det du føler du har råd til, enkelt og greit.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg hadde kanskje kjøpt en liten ting til den prisen i stedet for å gi penger/gavekort.

Personlig er dette et typisk bryllup jeg ikke ville møtt opp i, om jeg ikke hadde familie å bo hos og kunne ta det som et kombinert helgebesøk hos familien. Å reise, overnatte og vente i 6 timer på kaffe hos noen man normalt ikke har noe kontakt med hadde vært for mye for meg.

Anonymous poster hash: 18bdf...eb7
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS her.

Spurte de om de hadde laget liste på tilbords etc. Men de sa nei, da de selv er 22 og 23 år og sa de bare ønsker seg penger i gave for de vil reise rundt jorda i 1 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

300 er nok ja.

Anonymous poster hash: 6d07f...d39

AnonymBruker
Skrevet

300 kr er mer enn nok. Hadde det vært meg hadde jeg ikke dratt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 3fb4c...033
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dra og se vielsen? Kom rett til kaffen da vel. Alle forstår da at folk ikke gidder å vente i seks timer, er jo bare å fortelle det til brudeparet.

Anonymous poster hash: 68ae1...2dd
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For respekt.

For min del er vielsen 60% av et bryllup.

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært mitt bryllup hadde det vært helt OK at dere ga 300 kr.

• Liker 1
Skrevet

For respekt.

For min del er vielsen 60% av et bryllup.

Det er ikke mye respektfullt av brudeparet å invitere et par langveisfra som må vente i seks timer mellom vielse og kaffe mens resten av gjestene spiser middag.

• Liker 16
Gjest Awzm me
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke, hvorfor kan ikke dere bli med å spise middag med de andre?

Hadde aldri i verden giddet å bruke så mye penger, for å se vielsen, og så vente seks timer(!!).

Men jeg ville kanksje gitt de pengene for det, ville kanskje gitt 500 som foreldrene kunne tatt med dit, for eksempel, droppet å komme selv, så kunne jeg spart penger på hotellet også

Endret av Awzm me
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye respektfullt av brudeparet å invitere et par langveisfra som må vente i seks timer mellom vielse og kaffe mens resten av gjestene spiser middag.

Enig.

Anonymous poster hash: e70a1...2e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupsgaven skal jo tross alt ikke medvirke til at du må spise spikersuppe i en måned, så jeg synes 300 er en grei gave.

Anonymous poster hash: 5cdf1...f59
  • Liker 2
Skrevet

I mitt hode er overnatting=middagsgjest i et bryllup. Hadde i alle fall ikke giddet å reise for å se vielsen, for så å vente i 6 timer på kaffe. Da hadde jeg reist direkte til kaffen. Hvis jeg hadde gidda å reise i det hele tatt. Kaffegjester er slike som bor på stedet.

Så 300 er mer enn nok fra en student.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke slå deg sammen med foreldrene dine og gi felles gave? Jeg hadde ikke møtt i dette bryllupet, men da jeg var student bidro jeg med ganske lite, men foreldrene mine ga en litt større gave fra familien slik at det skulle se litt bedre ut for min del.

Anonymous poster hash: a6c17...390
Skrevet

I vårt bryllup fikk vi 300kr i gave fra en gammel studiekompis av meg. Han er i full jobb, bor hjemme og er full av penger. Han måtte heller ikke overnatte eller vente i timesvis. Han var invitert kun til kaffe. Det var ingen som reagerte på gaven hans, og slettes ikke oss som brudepar! Jeg synes man skal gi det man ønsker og/evt har mulighet til. Det verste som kunne skjedd er om jeg hadde hørt etter bryllupet vårt at noen hadde blakket seg aldeles for å kunne gi den "vanlige" 1000 lappen i gave, for å ikke skjemme seg ut..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle hatt betalt for å dra i dette bryllupet. Hadde virkelig ikke følt meg velkommen med det opplegget der.

Anonymous poster hash: 186f5...797

• Liker 4
Skrevet

Ut fra tittelen tenkte jeg at dette var nå litt lite, selv om man er student. Men, hvis dere må dekke overnatting og drikke selv, og kun er invitert til kaffe så synes jeg det er helt greit. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde drastisk bryllupet en gang. Hvis jeg ble invitert i et bryllup hvor brudeparet vet at jeg må overnatte + Athen må ta med egen drikke så hadde jeg forventet å få være med hele dagen. Å gå å henge i mange timer når man ikke kan dra hjemme i mellomtiden er trasig. Enige ed Pinkee, overnatting = middag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...