Gå til innhold

Invitert i dåp dagen før.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma har fått seg ny mann og de har fått et barn sammen. I dag fikk jeg en tekstmelding hvor hun fortalte at dåpen er i morgen tidlig og om jeg vil komme. Er dette ok? Hvorfor har jeg ikke fått en invitasjon eller noe? Dåpen er storslått i en kjent bygning i Norge og har garantert mange inviterte. Hvorfor i alle dager har hun ikke invitert meg før nå? Er det slemt av meg å ikke møte opp?

Anonymous poster hash: 78cb1...0f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres sært ut at du ikke har fått vite om dåpen før nå.

Anonymous poster hash: b68ba...850
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre henne direkte hvorfor du ikke fikk innbydelsen før? Virker jo veldig spesielt. Hadde hun glemt å invitere deg, regnet hun det som en selvfølge at du var velkommen og at du hadde fått det med deg, eller andre ting?

Anonymous poster hash: 16c76...bfb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dåp på en lørdag?

Anonymous poster hash: 9b296...8f7

Gjest constance90
Skrevet

Forstår det er irriterende men er det virkelig noe å henge seg opp i?

Kan du ikke delta, smile og kose deg med resten av familien? Du er tross alt invitert - sent eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre henne direkte hvorfor du ikke fikk innbydelsen før? Virker jo veldig spesielt. Hadde hun glemt å invitere deg, regnet hun det som en selvfølge at du var velkommen og at du hadde fått det med deg, eller andre ting?

Anonymous poster hash: 16c76...bfb

Vi har hatt våre krangler opp igjennom årene. Jeg er en omvendt attpåklatt med mye yngre søsken. Så føler ofte at jeg blir utelatt. Men biter det som regel i meg. Hennes nye mann liker meg ikke fordi han mener jeg tar for mye plass og mamma virker som hun tar hensyn til dette. Men jeg har vært på besøk hos dem flere ganger etter de fikk barnet, og jeg og mamma snakker sammen på melding minst en gang i uken. Så de har hatt nok av tid til å invitere dem. For en måneds tid siden snakket jeg med en familievenn, og han visste når det var dåp og var invitert. Han synes det var veldig rart at jeg ikke var invitert. Men mamma pleier å ta meg for gitt selv om jeg prøver å gjøre alt hun ber meg om.

Jeg svarte på meldingen og spurte hvorfor jeg ikke hadde fått beskjed før nå og sa at det ble litt kort frist. Men har ikke hørt noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

Dåp på en lørdag?

Anonymous poster hash: 9b296...8f7

Hun kalte det dåp, men det er sikkert navnefest.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det er irriterende men er det virkelig noe å henge seg opp i?

Kan du ikke delta, smile og kose deg med resten av familien? Du er tross alt invitert - sent eller ei.

Å bli invitert dagen før er ikke å være invitert i mine øyne. Alle andre ble invitert flere måneder i forveien. Blir bare lei meg av hele situasjonen, jeg blir glemt og tatt for gitt hver eneste gang. Jeg er så lei.

• Liker 4
Gjest constance90
Skrevet

Å bli invitert dagen før er ikke å være invitert i mine øyne. Alle andre ble invitert flere måneder i forveien. Blir bare lei meg av hele situasjonen, jeg blir glemt og tatt for gitt hver eneste gang. Jeg er så lei.

Ja gjerne hun har tatt for gitt at du er invitert og at du ønsker å delta.

Men du har to valg. 1, stille opp og prøve å kose deg eller 2, ikke stille opp og gå glipp av en stor familie"happening".

Det er barnets dåp og barnet har ikke gjort deg noe galt. Det må være kjekkere med tanke på fremtiden med barnet at det vet at du har deltatt og kan se deg på bilder osv. Hvis du ikke har noe på agendaen i morgen så ville jeg deltatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja gjerne hun har tatt for gitt at du er invitert og at du ønsker å delta.

Men du har to valg. 1, stille opp og prøve å kose deg eller 2, ikke stille opp og gå glipp av en stor familie"happening".

Det er barnets dåp og barnet har ikke gjort deg noe galt. Det må være kjekkere med tanke på fremtiden med barnet at det vet at du har deltatt og kan se deg på bilder osv. Hvis du ikke har noe på agendaen i morgen så ville jeg deltatt.

Samboeren min fyller 25 og vi skal feire det i morgen. Det er planlagt i månedsvis. Moren min mener jeg skal stå opp kjempetidlig for å nå dåpen, og så tilbake for å ordne alt som må ordnes etterpå. Skjønner ikke hvordan de mener jeg skal få tid til alt dette.

Gjest constance90
Skrevet

Samboeren min fyller 25 og vi skal feire det i morgen. Det er planlagt i månedsvis. Moren min mener jeg skal stå opp kjempetidlig for å nå dåpen, og så tilbake for å ordne alt som må ordnes etterpå. Skjønner ikke hvordan de mener jeg skal få tid til alt dette. Anonymous poster hash: 78cb1...0f3

Da har du tatt et valg.

Du har da tid til å møte i kirken

AnonymBruker
Skrevet

Gå for din søster/brors skyld. H*n vil kunne se på bilder at storesøster ikke kom i h*nnes store dag.

Anonymous poster hash: e23bb...580

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har du tatt et valg.

Du har da tid til å møte i kirken

Det er 2 timer reisevei, jeg har ikke bil eller lappen, ingen kan hente meg eller kjøre meg. Det er ikke en kirke, det er et kapell i en kjent bygning. Så jeg må altså stå opp 06:30 for å rekke en dåp jeg fikk beskjed om dagen før. Jeg har ingen passende kjole og ingen dåpsgave.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå for din søster/brors skyld. H*n vil kunne se på bilder at storesøster ikke kom i h*nnes store dag.

Anonymous poster hash: e23bb...580

Jeg vil nok aldri være en storesøster for ham. Stefar gjør nok for at jeg ikke skal få noe tid med verken ungene eller min mor. Og da kan de forklare saken som sant er, mor og far glemte å invitere storesøster og sa ifra på sms dagen før.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også snakket med min far, som jeg har et mye nærere forhold til, og han mener jeg ikke skal føle meg dårlig eller ha dårlig samvittighet om jeg ikke møter opp.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke møtt opp.

Anonymous poster hash: 44c6d...f34
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo allerede bestemt deg! Hvorfor spør du om andres mening her inne da?

Bare for å få en bekreftelse på at ditt valg er riktig?

Anonymous poster hash: 59984...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo allerede bestemt deg! Hvorfor spør du om andres mening her inne da?

Bare for å få en bekreftelse på at ditt valg er riktig?

Anonymous poster hash: 59984...62f

Jeg hadde ikke bestemt meg da jeg skrev innlegget. Det er flere timer siden. Nå har jeg bestemt meg. Jeg er lei av at de tar meg for gitt, synd at det går ut over den lille, men det er faktisk deres problem og ikke mitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke giddet å invitere deg før nå hadde jeg ikke giddet å komme heller. Hvis barnet spør som voksen hvorfor du ikke var i dåpen så er det jo bare å si at du filk invitasjonen for sent. Er ikke fan av å dekke over for andre voksne...

Anonymous poster hash: 6f001...732

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

La være å dra, men ikke gi beskjed. Et par dager etter dåpen kan du sende en melding og si at du dessverre ikke kan komme. Kanskje moren din da forstår hvor irriterende (og sårende) det er å ikke få beskjed innen rimelig tid

Anonymous poster hash: 0e1df...d3d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...