krkj1703 Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg begynner nå som mitt andre år som lærling i kontor og administrasjonsfaget. Jeg jobber på kontoret ved en videregående skole og er 22 år. Jeg trenger hjelp! Er litt forvirra om hvor man egentlig kan jobbe hen, og om man kun kan jobbe med vanlig kontor oppgaver? Det syns jeg nemlig er litt kjedelig! Når jeg spør får jeg bare beskjed om "offentlige" eller "private" bedrifter. Men jeg trenger litt mer konkrete svar! Jeg har også veldig lyst til å ta noe videre, men dessverre har jeg ikke studiekompetanse. Har prøvd å ta den som privatist, voksenopplæring, påbygg, men kan vel si at det er uaktuelt for meg å ta den! Jeg har ingen interesse for det Er det noen plass man kan ta noe etter fagbrev uten studiekompetanse? Funnet en skole på Rena, men det virker ikke så interessant! Gjerne Oslo/Oppland området! Og helst samlingsbasert eller deltid da jeg har eget hus og er avhengig av å arbeide minimum 50 prosent. Håper det er noen der ute som veT og kan få meg til å forstå en siste gang
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Når du spør om hvor du kan jobbe så kan du jobbe innenfor det private eller offentlige. Det er vanskelig å gi noe konkret svar til det for jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Vil du ha en lang liste om hvilke arbeidsoppgaver du kan gjøre innenfor det offentlige og det private? Du kan ta forskjellige kurs som f.eks regnskapsmedarbeider, men det beste ville vært å ta høyere utdanning. Det siste året er dødskjedelig, tungt og skikkelig bedritent, men det er bare å bite tenna sammen. Anonymous poster hash: a5548...9d7
krkj1703 Skrevet 8. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2014 Takk for svar! Men føler dessverre det er samme som jeg alltid får når jeg spør! Jeg har ingen aning om hva jeg vil bli! Men trenger noen forslag til hva jeg kan gjøre etter jeg er ferdig med fagbrevet! Studiekompetansen er tøff, det vet jeg! Men den er også helt utelukket for meg å ta. Det er ikke aktuelt! Men vil gjerne ha noen forslag til hva jeg kan gjøre etter! Alt fra fagskoler til kurs!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Det er få jobber lyst ut for de med fagbrevet i kontor og administrasjon desverre. Men jeg vet at de som oftest lyser ut er skoler (opp til videregående) og politiet. Det å ta kurs innenfor regnskap, saksbehandling (jus) og it vil øke sjangsene dine. Sjekk ut folkeuniversitetet der du bor kanskje? Anonymous poster hash: 9db02...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå