Lillemor Gull Skrevet 30. juni 2004 #1 Skrevet 30. juni 2004 Jeg lurer på om noen har en anelse hva det vil koste å få spesialsydd brudekjolen sin? Jeg har nemlig funnet ut hvordan den skal se ut (har egentlig ikke noen planer om å gifte meg i den nærmeste fremtid ), og tviler jeg kommer til å finne en som er helt lik. Det er ikke snakk om å bruke masse dyre materialer. Kjolen er i grunnen svært enkel, men spesiell.
Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2004 #2 Skrevet 30. juni 2004 Jeg tror det kan bli fra 5000-6000 og oppover. Det spørs vel hvor mye arbeid som må nedlegges.
Lillemor Gull Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2004 Ikke verre. Jeg var sikker på at man snakket om titusener. Men det komemr vel også an på hvem man går til.
Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2004 #4 Skrevet 30. juni 2004 Nei, tror det er stort sett billigere å få sydd enn å kjøpe ferdig. Men da kan du ikke gå til en kjent designer, men en flink sydame burde kunne gjøre jobben!
monja Skrevet 30. juni 2004 #5 Skrevet 30. juni 2004 Fikk sydd brudekjolen min hos Somaras og den kom på 6000 kroner. Da fikk jeg den akkurat som jeg ønsket. Anbefaler det!
Jandia Skrevet 30. juni 2004 #6 Skrevet 30. juni 2004 Jeg får sydd min nå av en veldig flink dame, og betaler 8000 for den. Og den blir akkurat slik som JEG vil ha... Lykke til...
cappocino Skrevet 1. juli 2004 #7 Skrevet 1. juli 2004 Min kjole kostet 5000 å sy, jakke, underskjørt og veske 3500 hvis jeg ikke husker helt feil.... Jeg fikk min sydd på Rose Systue. Veldig flink dame
apriljente Skrevet 1. juli 2004 #8 Skrevet 1. juli 2004 Jeg har nettopp fått ferdig sydd min kjole Min forlover er utdannet på designerskole og jobber på brudekjolebutikk. Fant en kjole der som hun sydde ganske lik, med noen spesialeffekter. Hun bestilte stoff gjennom firmaet til engrospris. Foreløpig har jeg kun betalt kr 3000 for 7 meter stoff og underskjørt. Da får jeg i tillegg en liten bolero og en pompadurveske. Kjolen er enkel med perler og stener, passe stort slep. A-formet. I tillegg fikk jeg halv pris på undertøy, slør og tiara i butikken... Gaaanske fornøyd ja Jeg skal selvsagt betale bra for timene hun har lagt ned.
Kalas Skrevet 1. juli 2004 #9 Skrevet 1. juli 2004 Jeg fikk sydd min kjole hos min forlovers venninne som har eksamen fra Esmod. Hun er veldig flink, selv proffe motemennesker ble imponert over kjolen. Min kostet ca 9000 (med materialer), men det er jo veldig mye jobb med å formsy et korsett osv. Hvis du skal ha en enkel kjole, blir sikkert prisen mye lavere. Send meg en pm hvis du vil ha telefonnummeret hennes - hun holder til sentralt i Oslo. link hvis du vil se kjolen min: http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=503&page=2
Lillemor Gull Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2004 Tusen takk for alle svar. Jeg vet ikke når jeg skal gifte meg. Det blir nok ikke med det første. Men en dag håper jeg ... :-)
Piarina Skrevet 4. juli 2004 #11 Skrevet 4. juli 2004 Kalas, kjolen din var dødstilig!!! Skikkelig original. Det er den kuleste brudekjolen jeg tror jeg har sett noen gang. Min kjole blir noe i samme retning, men hakket mer klassisk. Uten rødt feks, men med endel tyll.
Gjest Poirot Skrevet 4. juli 2004 #12 Skrevet 4. juli 2004 Min koster 10-12.000 å få sydd, av en designer som eller syr til kjente folk som er mye i media.
Kalas Skrevet 5. juli 2004 #13 Skrevet 5. juli 2004 Takk skal du ha, Piarina! Var veldig fornøyd selv.
Cajsa Skrevet 6. juli 2004 #17 Skrevet 6. juli 2004 Jeg skal få kjolen min sydd. Den kommer nok på 15-20000. Grunnen til at den blir såpass dyr er nok at det er kjole med formsydd korsett, jakke og utecape. Mye materialer og jobb. Men så blir den nok superfin også da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå