Gå til innhold

Tyrkia/Visum

WinWin

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta en hopp på tur til Tyrkia, muligens neste uke. Men hvor fort får man visum? Bør man bestille minst en uke i forveien, eller holder det med et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kjøper visum på flyplassen. Null stress, så det er bare å hoppe på.

Det er jo i realiteten en avgift for å slippe inn for de sjekker ikke noe annet enn passet så vidt jeg vet. Kanskje de scanner gjennom internasjonale registre. Det tok i hvert fall bare to minutter + litt kø.

Anonymous poster hash: 70362...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper visum på flyplassen. Null stress, så det er bare å hoppe på.

Det er jo i realiteten en avgift for å slippe inn for de sjekker ikke noe annet enn passet så vidt jeg vet. Kanskje de scanner gjennom internasjonale registre. Det tok i hvert fall bare to minutter + litt kø.Anonymous poster hash: 70362...674

Nye visumregler til Tyrkia nå. Kan ikke lenger kjøpe visum på flyplassen. Det må kjøpes på nett før man drar.

http://www.tyrkiareiser.no/nye-visumregler-i-tyrkia

Endret av caroprins
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar vanligvis ikke mer enn 30 min fra du søker online, til du mottar visumet på epost.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om det står at du kan ta med visumet på mobilen og vise der, burde du printe det ut. Sist jeg var der var det masse problemer for de som viste det på mobilen/pad'en.

Anonymous poster hash: 2711f...d8a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke lenger mulig å kjøpe visum på flyplassene i Tyrkia (!!). I en overgangsordning til elektronisk visum var det mulig, men denne perioden er nå over.

Du må bestille over nett. Myndighetene anbefaler at du har ordnet med elektronisk visum min. 48 t før du reiser. Om du skal reise om 1 uke så skal dette gå helt fint!

Du søker om visum her:

https://www.evisa.gov.tr/en/

Anonymous poster hash: aadfb...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...