AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Samboeren min og jeg har svært ulikt temperament. Han blir fort sint, har voldsomt språkbruk med mye banning og er i tillegg langsint. Jeg vet jeg har for lang lunte, finner meg i for mye. Blir jeg sint er jeg kortsint. Dessuten misliker jeg banning sterkt. Når vi diskuterer føler jeg vi sitter på hver vår planet. Han kan for eksempel si "din jævla kjærring, er du helt idiot?" Jeg kunne aldti sagt noe lignende til han. Når jeg sier ifra klarer han ikke å ta meg seriøst siden jeg ikke banner. Han mener jeg høres ut som et barn. Ord som fortvila, trist, sint, skuffa, opprørt osv mener han er som luft. Det er ofte vanskelig å snakke saklig med han. Hva ville dere gjort? Hvilke kraftuttrykk bruker dere uten å banne?Anonymous poster hash: 4a1b4...5fb
Gjest Awzm me Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Jeg banner aldri selv, føler det er en uting å ha med i vokabularet mitt. Om jeg diskutrerer eller blir sint så snakker jeg saklig, slik som deg, men jeg blir gjerne veldig fort sint og langsur da. Når man skal være så høflig i språket så er det greit å bruke andre teknikker, enn å bare snakke rolig. For eksempel kan jeg ofte bli irrasjoenell. Jeg aner ikke hva som skjer, men blir fryktelig sint, sier masse, men bruker aldri stygge ord, og den som hører forstår. Men jeg hadde gitt opp håpet med en som blir som et barn når vedkommende blir sint, altså kjæresten din. Han er det som snakker som et sint barn eller tenåring.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Når vi diskuterer føler jeg vi sitter på hver vår planet. Han kan for eksempel si "din jævla kjærring, er du helt idiot?" Fantastiske argumenter han har da. Respektfullt. Jeg kjenner selvfølgelig ikke til deres forhold, men jeg hadde tuppa'n på hue og ræva ut av livet mitt. Anonymous poster hash: 0157d...a90 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå