AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Ca. 3 uker etter bruddet. Jeg vil karakterisere det som et stygt brudd, han får følelser for en annen når vi to er sammen. Han gjør det slutt, og oppgir ingen grunn, men han har funnet en annen. Det finner jeg ut når jeg for tredje gang spør om han ikke har funnet en ny, og da innrømmer han det. Livet mitt raste sakte men sikkert samme og jeg følte meg rett og slett verdiløs (er enda ikke over han). Så sender han melding litt etterhvert om det går bra, og faktisk sist helg: "trøsteknullet" han meg når jeg var full (han har ikke pult hun nye). Etter dette fikk jeg faktisk en god følelse inni meg, nå kan jeg jo faktisk ødelegge deres forhold, men nei det skal han fint få klare selv. Iallfall jeg har ingen kontroll på hvordan det går med deres forhold (fordi jeg har blokket de begge på facebook), men jeg regner med det går fint. Senest i går sa jeg til han hva jeg følte for han, men han sa da at følelsene ikke var gjensidig dessverre. Så i dag kom det en melding fra han om vi ikke kunne være gode venner. Å da tenker jeg: jo det er tross alt bedre å være venner med drittsekken enn og ikke være noe som helst. Følelsene vil uansett falme ettersom tiden går og jeg nå flytter for å studere i nabofylket (og det er ikke derfor det ble slutt, jeg hadde faktisk tenkt å bli pga. han). Igjen føler jeg ikke at han fortjener å få både i pose og sekk, selv om han er en gutt jeg tross alt kunne tenke meg å være venn med. Æsj altså, noen som har erfaring med å være venn med eksen? Er jo så glad i denne fyren enda, og hadde han dukket opp på trammen her å spurt om vi ikke skulle prøve på nytt hadde jeg ikke helt vist hva svaret ble. Anonymous poster hash: af7eb...882
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Ikke gjør det. Når du er 100% ferdig med ham kan dere være venner igjen, dersom det skulle ordne seg sånn. Men for nå bør du kutte ham fullstendig ut av ditt liv hvis du har lyst til å korte ned på sorgprosessen så mye som mulig. Been there, done that. Tok 4 år av mitt liv å "være venner". 2
SardintrollReturns Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Dropp fyren for godt. Ikke faen om jeg ville vært venn med en som puler rundt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Ikke gjør det. Når du er 100% ferdig med ham kan dere være venner igjen, dersom det skulle ordne seg sånn. Men for nå bør du kutte ham fullstendig ut av ditt liv hvis du har lyst til å korte ned på sorgprosessen så mye som mulig. Been there, done that. Tok 4 år av mitt liv å "være venner". Jeg tenker du har rett i det. Funket fint sånn med den første eksen, hadde ikke kontakt med han etter bruddet selv om det var jeg som gjorde det slutt. Var egentlig ferdig med han den dagen jeg gikk ut av døra, og følte meg for første gang på lenge bra . Gikk et halvt år før jeg luftet "datefoten" og det var ikke fordi jeg ikke var over første eksen at det tok et halvt år, jeg nøt rett og slett og være singel. Har prøvd å si til denne eksen nr.2 at vist han vil ha noe med meg å gjøre kan han ta kontakt til jul. Men det er nytteløst, det er alltid han som sender meg melding omtrent hver tredje dag, men igjen er det jo alltid jeg som svarer og håper på at han har skiftet mening. Har i tillegg sagt til han at det vil gå over med tiden, at jeg trenger tid og at jeg vil finne meg en annen som passer bedre til meg. Men han vil uansett være venner med meg nå, hva det nå måtte innebære.. Helt ærlig ser jeg ikke helt vitsen, og jeg regner egentlig kontakten vil dø ut når jeg flytter. -Ts Anonymous poster hash: af7eb...882
Gjest supernova_87 Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Jeg prøvde å være venner med en av mine ex-kjærester. Vi endte opp med å ha sex flere ganger etter at det ble slutt, og hadde i det hele tatt problem med å skille mellom hvordan vi skulle være venner og hvordan vi var som kjærester. For hvordan er du egentlig venn med en som du pleier å ha sex med. Jeg sier ikke at det alltid blir krøll, men det er enkelt at det blir det. F.eks om man skal se en film. Dersom man ser film med kjæresten så ligger man tett og det blir fort til kosing, og kanskje sex, men hva da når man plutselig kun skal være venner. Man vet jo at det er godt å ligge nærmt selv om det ikke skal bli kosing, men så plutselig koser man likevel! Vi var vel begge redde for å avslutte tvert fordi vi ikke ville miste en god venn, for man er nødvendigvis gode venner også når man er kjærester. Så i redsel for at det skulle gjøre vondt å bryte tvert så holdt vi fast i hverandre lenger enn nødvendig. Til slutt fikk han ny kjæreste og da funka det ikke så godt å være venner lenger. Og den der trøsten det var å ha han som venn i månedene etter det var slutt, det er egentlig bare bullshit-trøst, det gjør jo vondt hele veien likevel. Så jeg følte at det å være venn med exen var en utrolig dårlig idé, som bare fører til at sorgprosessen tar kjempelangt tid, og blir dratt ut, og at du aldri får gjort deg skikkelig ferdig med dette mennesket. Dette var kronglete ... poenget mitt er vel at jeg absolutt ikke tror det er noen god idé å være venner med en ex, i alle fall ikke når du har følelser for han fremdeles. Lykke til!
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Jeg tenker du har rett i det. Funket fint sånn med den første eksen, hadde ikke kontakt med han etter bruddet selv om det var jeg som gjorde det slutt. Var egentlig ferdig med han den dagen jeg gikk ut av døra, og følte meg for første gang på lenge bra . Gikk et halvt år før jeg luftet "datefoten" og det var ikke fordi jeg ikke var over første eksen at det tok et halvt år, jeg nøt rett og slett og være singel. Har prøvd å si til denne eksen nr.2 at vist han vil ha noe med meg å gjøre kan han ta kontakt til jul. Men det er nytteløst, det er alltid han som sender meg melding omtrent hver tredje dag, men igjen er det jo alltid jeg som svarer og håper på at han har skiftet mening. Har i tillegg sagt til han at det vil gå over med tiden, at jeg trenger tid og at jeg vil finne meg en annen som passer bedre til meg. Men han vil uansett være venner med meg nå, hva det nå måtte innebære.. Helt ærlig ser jeg ikke helt vitsen, og jeg regner egentlig kontakten vil dø ut når jeg flytter. -Ts Anonymous poster hash: af7eb...882 Hvis han ikke respekterer at du ikke vil ha kontakt, og hvis du ikke klarer å la være å svare på meldingene hans, så blokkerer du nummeret hans og gjør alt i din makt for å unngå kontakt. Ikke noe facebook, ikke noe "treffes på byen", ingenting, nada, niets. Total silent treatment, så tar det deg ikke noe mer enn noen måneder å komme over ham. "Ute av syne, ute av sinn" er det et ordtak som heter. Og det er det mye sant i. 2
Lillie Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Hvis han ikke respekterer at du ikke vil ha kontakt, og hvis du ikke klarer å la være å svare på meldingene hans, så blokkerer du nummeret hans og gjør alt i din makt for å unngå kontakt. Ikke noe facebook, ikke noe "treffes på byen", ingenting, nada, niets. Total silent treatment, så tar det deg ikke noe mer enn noen måneder å komme over ham. "Ute av syne, ute av sinn" er det et ordtak som heter. Og det er det mye sant i. Så enig i dette! Dette tror jeg er "oppskriften" på å komme seg over ex'en. Funka som bare det for min del 1
smartbimbo Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Hvem prøver du å lure? Det går ikke an å være venner med eksen når en av partene (eller begge innerst inne) fremdeles har følelser, det fører ikke til noe annet enn beskymringer, og eventuelt dramatiske situasjoner. Og bruddet er da svært ferskt.. Du trosser deg selv dersom du er venn med en du fremdeles liker (for det virker ut som du liker han ganske godt forsatt, og er såret). Det er nå du skal bygge opp selvrespekten din igjen. Jeg vet hvor lett det er å falle tilbake, men for guds skyld, gutten er en drittsekk! Han fortjener hverken deg eller den nye dama han valgte over deg. Han leker med følelsene dine med å ligge med deg, vet hun nye om dette? Jeg synes du burde holde deg langt unna fyren, for din egen skyld. Du skal tenke på deg selv, slik han har gjort. Kanskje dere klarer å bli venner om noen måneder, eller år, når du forhåpentligvis er over han, men da skal du nok se at du har fått såpass selvinnsikt, at du mest sannsynlig har innsett at du slettes ikke har behovet for å ha en som sviktet deg, i livet ditt. 1
Gjest Peanut Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Jeg er venn med en av mine x-kjærester og det har jeg vært nå i 5 år. Går helt fint å være det. For meg da riktignok.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Jeg tenker du har rett i det. Funket fint sånn med den første eksen, hadde ikke kontakt med han etter bruddet selv om det var jeg som gjorde det slutt. Var egentlig ferdig med han den dagen jeg gikk ut av døra, og følte meg for første gang på lenge bra . Gikk et halvt år før jeg luftet "datefoten" og det var ikke fordi jeg ikke var over første eksen at det tok et halvt år, jeg nøt rett og slett og være singel. Har prøvd å si til denne eksen nr.2 at vist han vil ha noe med meg å gjøre kan han ta kontakt til jul. Men det er nytteløst, det er alltid han som sender meg melding omtrent hver tredje dag, men igjen er det jo alltid jeg som svarer og håper på at han har skiftet mening. Har i tillegg sagt til han at det vil gå over med tiden, at jeg trenger tid og at jeg vil finne meg en annen som passer bedre til meg. Men han vil uansett være venner med meg nå, hva det nå måtte innebære.. Helt ærlig ser jeg ikke helt vitsen, og jeg regner egentlig kontakten vil dø ut når jeg flytter. -Ts Anonymous poster hash: af7eb...882 Det innebærer at han vil ha sex med deg, men ikke binde seg til deg igjen. Dette taper bare du på, for det er jo bare du som får vonde følelser
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 "Venner" med eksen= har fremdeles sex nå og da. Anonymous poster hash: 4b35c...148 1
Gjest Peanut Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 "Venner" med eksen= har fremdeles sex nå og da. Deg om det. Har aldri hatt sex med x etter at det ble slutt, og kommer aldri til å ha det heller. :3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Deg om det. Har aldri hatt sex med x etter at det ble slutt, og kommer aldri til å ha det heller. :3 Ok. Da er du unntaket som bekrefter regelen. Anonymous poster hash: 4b35c...148
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Deg om det. Har aldri hatt sex med x etter at det ble slutt, og kommer aldri til å ha det heller. :3 Og hun har jo allerede begynt å bli resevehullet for eksen. Anonymous poster hash: 4b35c...148
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. august 2014 #15 Skrevet 8. august 2014 "Venner" med eksen= har fremdeles sex nå og da.Anonymous poster hash: 4b35c...148 Nei, ikke nødvendigvis, men du kan banne på at en av de vil det om de fikk sjansen.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Må nesten oppdatere dere litt. I dag tidlig fikk jeg melding av han, av typen vennlig "har du flyttet" "Når flytter du?" "Ha det fint om vi ikke treffes før". Jeg var svært kort i svarene jeg ga han, men sa også til han at jeg ikke ville være venner med han på en stund siden jeg trengte å komme over han. Jeg ville først komme over han, og finne en som gjorde meg lykkelig. Deretter kunne vi være venner. Da kan dere tru det kokte over i det lille kålhode hans, vi trengte så vist nok aldri å snakke igjen fikk jeg til svar. Å da kokte det egentlig over for meg også, så jeg kom til å takke for sist helg der vi hadde sex bak den nye damas rygg. Å da lovte han meg mye helvete. Dessuten sa han at jeg var ondskapsfull og han hadde også noen bilder av meg han godt kunne sende ut. Så kommer han innom meg på jobben, ber meg komme ut i bilen og jeg gjør det. Da spør han meg om jeg virkelig har tenkt å si det til den nye dama. Som sant er sier jeg noe som "jeg har akkurat like mye tenkt til å fortelle hun det som du hadde tenkt til å sende ut bildene". Den artige tingen er at luringen hadde kjøpt seg ny tlf selvfølgelig et spontankjøp, men den gamle mobilen var godt bevart hjemme med bildene på. Det "verste" han kan ha bilde av meg er meg selv i BH. Men for guds skyld, jeg har ikke tenkt å sette ut rykte: han får heller leve i spenning ! Å sånn bortsett fra det skjønner jeg virkelig ikke hvorfor jeg falt for han, trur det bare var savnet etter å ha en der. Å til slutt noen små stikkord om han: -25 år, bor hjemme hos mor og far -ELENDIG økonomi -Alt må skje med en gang -Adhd Jeg har iallfall lært, og jeg gleder meg ordentlig til den nye dama dumper han!! -Ts Anonymous poster hash: af7eb...882
Gjest Nordavind Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Nei, ikke nødvendigvis, men du kan banne på at en av de vil det om de fikk sjansen. Nope. Er venn med to av eksene mine og det er fullstendig uaktuelt med sex der, fra begge sider.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Du omtaler ham selv som en drittsekk. Man er ikke venn med drittsekker.
Berit Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Min eks en gang spurte om det samme. Jeg var ikke følelsesmessig ferdig med han, og det visste han. Jeg sa at jeg selvfølgelig ville se på han som en venn, men syntes ikke vi skulle ha noen kontakt siden jeg hadde følelser for han enda.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 En eks som en ikke har barn med finnes det ingen grunn til å ha kontakt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå