Gjest constance90 Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Hei! Er det noen som har fjernet mellomnavnet sitt? Vurderer det selv men lurte på hvor mye arbeid det er i etterkant. Må alt av pass, førerkort osv endres med en gang eller kan jeg oppdatere litt underveis som utløpsdatoen går ut. Signerer jo aldri med mellomnavnet mitt men regner med politiet osv ikke blir så happy om jeg ikke har 100% riktig legitimasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Jeg byttet etterhvert som ting gikk ut. Men da må man passe på at man bruker navnet som står på kortet og ikke det navnet du har endret. Fikk aldri noen problemer med det. Med pass og sånt er det jo bare å huske på at du skriver det navnet som står i passet når du bestiller billett og sånn. Men må legge til at dette var før jeg fikk elektronisk pass, så vet ikke om dette er noe som evt. kan gi problemer når passet leses av. Anonymous poster hash: 6af9a...eec
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Kjekt å vite. Vurderer det samme selv. Anonymous poster hash: e7218...79e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Jeg byttet etterhvert som ting gikk ut. Men da må man passe på at man bruker navnet som står på kortet og ikke det navnet du har endret. Fikk aldri noen problemer med det. Med pass og sånt er det jo bare å huske på at du skriver det navnet som står i passet når du bestiller billett og sånn. Men må legge til at dette var før jeg fikk elektronisk pass, så vet ikke om dette er noe som evt. kan gi problemer når passet leses av. Anonymous poster hash: 6af9a...eec Denne fremgangsmåten er faktisk ikke lovlig. Har du fjernet eller lagt til et navn, så har du heller ikke lov å signere med noe qnnet enn det du faktisk heter. Når det nye navnet er godkjent og du får papirer på nytt navn er du forpliktet til å endre alle dokumenter som pass, førerkort, bankkort, forsikringspapirer, navn hos strømleverandør, osv. Osv.Anonymous poster hash: ad77f...014 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-07-19 Å bruke qnnet navn enn det man heter er dokumentfalsk.Anonymous poster hash: ad77f...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå