Gå til innhold

Han jeg bor i kollektiv med bryter meg ned

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi han så på min facebook profil at jeg likte pokemon.. sa han noe sånt som "går ikke ann å finne noe lavere enn det" sånn "herregud" uttrykk liksom.. eller noe i den duren.

Ja, greit, jeg er kanskje 22 år, og liker pokemon men du trenger ikke å si spydige kommentarer som det!! Jeg er meg sjæl, jeg. Han kan da ikke være så frekk å si sånt når han ikke engang kjenner meg!(dette er første gangen jeg møter han, og jeg har flyttet inn i dag)..

Jeg er høysensitiv og tar meg nær av sånt. Jeg liker ikke sånne mennsker.. Jeg veit hvordan han er nå. Han bryter meg ned om det er noe han ikke liker. Selv om han kødder, så tar jeg meg nær av det…

Anonymous poster hash: 4a9fe...db7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grow some skin woman. Du må da tåle såpass...

Spesielt når det er en spøk om POKEMON!

Denne fæle opplevelsen skal du nok klare å komme deg igjennom. Hver gang du har det fælt, så kan du si til deg selv; Barna i Afrika har det nok værre.

- Mystico

• Liker 14
Skrevet

Da får du si det til han da. Eller eventuelt jobbe med sensitiviteten din. Å være høysensitiv er ditt problem, ikke hans.

Og ja, jeg er høysensitiv selv.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en dårlig kombo å være høysensitiv og bo i kollektiv.... Kan bli en interessant høst for alle parter!

Anonymous poster hash: 44e8e...8e7

• Liker 13
Skrevet

Du er ikke nødvendigvis høysensitiv fordi du reagerer sterkt, du er mer overfølsom og usikker enn noe annet. Jobb med deg selv, hvorfor bryr du deg med hva han syns om hva du liker? "Han mobbet meg fordi jeg liker Pokemon, nå er jeg så deprimert", høres jo ut som ungdomsskole-problematikk.

Mest sannsynlig har dere dårlig kjemi, han plukker opp usikkerheten din, og gir utløp for sitt eget drit på deg. Enkel psykologi. Enten må du lære deg å leve med det å jobbe med usikkerheten din, eller finne deg nytt sted å bo. Hvis ikke det skal mer til å bryte deg ned enn pokemon-mobbing, så bør du kanskje ta tak i deg selv.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke nødvendigvis høysensitiv fordi du reagerer sterkt, du er mer overfølsom og usikker enn noe annet. Jobb med deg selv, hvorfor bryr du deg med hva han syns om hva du liker? "Han mobbet meg fordi jeg liker Pokemon, nå er jeg så deprimert", høres jo ut som ungdomsskole-problematikk.

Mest sannsynlig har dere dårlig kjemi, han plukker opp usikkerheten din, og gir utløp for sitt eget drit på deg. Enkel psykologi. Enten må du lære deg å leve med det å jobbe med usikkerheten din, eller finne deg nytt sted å bo. Hvis ikke det skal mer til å bryte deg ned enn pokemon-mobbing, så bør du kanskje ta tak i deg selv.

Enig!

Og det TS skriver om har ingenting med høysensitivitet å gjøre.

Anonymous poster hash: ff7f8...fe1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke skal mer til for å bryte deg ned så bør du starte å jobbe med deg selv og ikke være så ekstremt overfølsom.

Anonymous poster hash: b4069...6e5

• Liker 3
Gjest Silverstream
Skrevet

Han prøver å være den dominerende hannen, ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er veldig sensitiv om du tar deg så nær av sånt at du oppretter tråder om det her på Kvinneguiden. Det er kanskje latterlig og unødvendig av fyren i kollektivet, men seriøst, bare overse det.

Kollektiv og høysensitiv er vel to begreper som ikke bør stå sammen ;) Om du skal fortsette å bo i kollektiv en stund til, bør du vel kanskje lære deg å ikke være så sensitiv?

Anonymous poster hash: 5b229...d85
Skrevet

Altså høysensitiv har ingenting med å være nærtagen å gjøre. Viktig å skille høysensitiv og overfølsom som er to vidt forskjellige ting. Er selv høysensitiv, og litt lei av at folk misbruker det begrepet.

• Liker 5
Skrevet

Dette har jeg aldri skrevet på kg før, men dette må være trolling.

Eh

• Liker 1
Skrevet

Kan ha litt problemer med visse spøker selv. Har lært meg å snakke tilbake da, for det meste. Du kan jo svare sånt som "og så da?" "Er det ett problem for deg?" I en spøkefull tone, om han ikke direkte sier det på en slem måte da.. Da hadde jeg sagt mer ordentlig i fra.

Bare for å vise at han ikke klarer å dra deg ned med kommentarene sine.

Funka på ei venninne av meg. Hun kom stadig med unødvendige kommentarer, jeg klarte ikke prate tilbake.. Men etterhvert gjorde jeg det, og hun skjerpa seg.

Skrevet

Serriøst, å få én sleivete kommentar én dag er knappest å bryte ned noen. Da måtte han drevet på å være negativ over tid, det ligger i "å bryte ned".

Ungdommen nå til dags...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi han så på min facebook profil at jeg likte pokemon.. sa han noe sånt som "går ikke ann å finne noe lavere enn det" sånn "herregud" uttrykk liksom.. eller noe i den duren.

Ja, greit, jeg er kanskje 22 år, og liker pokemon men du trenger ikke å si spydige kommentarer som det!! Jeg er meg sjæl, jeg. Han kan da ikke være så frekk å si sånt når han ikke engang kjenner meg!(dette er første gangen jeg møter han, og jeg har flyttet inn i dag)..

Jeg er høysensitiv og tar meg nær av sånt. Jeg liker ikke sånne mennsker.. Jeg veit hvordan han er nå. Han bryter meg ned om det er noe han ikke liker. Selv om han kødder, så tar jeg meg nær av det

Anonymous poster hash: 4a9fe...db7

Du vet hvordan han er nå?

Få deg en ryggrad! Verden er ikke laget av silke og regnbuegasser!

Og du, seriøst, bryter deg ned?

Ja, kanskje han var kjip, men han har langt fra brutt deg ned, det har du klart helt fint selv!

Jobb med å tåle litt, om ikke kommer livet ditt til å bli vanskelig.

Få deg litt humor, og ta verden med det, alltid et fint forsvar ;)

Du skulle bare reist begge armene mot han, klar til kamp, sagt "I have the master ball, and I'm gona catch em all!"

Så skulle du lekeflydd inn på rommet ditt mens du lagde rare lyder!

Jeg lover deg! Han kommer til å la deg være i fred hahaha...

Anonymous poster hash: 558f2...259

• Liker 4
Skrevet

Er enig i at dette er nødt til å være trolling..Jeg forventet å lese om en som ble nedbrutt som følge av psykisk terror, ikke sleivete kommentarer pga POKEMON interesse. Huff..

AnonymBruker
Skrevet

Hva er pokemon for noe? kanskje jeg skulle prøve

Anonymous poster hash: fc8c4...acb
Skrevet

Når jeg leste overskriften, trodde jeg han plaget deg verre hver dag med verre ting.

Gjest DirtyMimi
Skrevet

Dette har jeg aldri skrevet på kg før, men dette må være trolling.

Eh

Trenger ikke å være trolling, nei. Hun sier at hun er høysensitiv og blir fort såret...

Skrevet

Jeg syns det er slemt av han å plage deg med at du liker Pokemon - er da ingen aldersgrense på det? Om du har vokst opp med Pokemon og har fått et godt og nært forhold til Pokemon, så må du få lov til å like Pokemon i ung-voksen alder.

Om man slutter å leke er man ikke voksen, da er man død - er det noe som heter.

Selv elsker jeg disney-filmer og pixar og andre animasjonsfilmer, selv om jeg er over 30, men jeg har vokst opp med dette, så hvorfor skal jeg slutte med dette selv om jeg er voksen?

Samler på Donald, gjør jeg også, noe jeg har gjort siden jeg kunne lese, og samlingen vokser, hvorfor skal jeg slutte med det?

Si til han at du blir lei deg og såret fordi han sier sånn til deg, han har ingen rett til å holde på sånn med deg. Han må respektere andre, for jeg tror ikke han hadde likt om noen oppførte seg sånn mot han.

Husk at du er sterk, og han er svak. For svake mennesker holder på sånn, og sterke mennesker holder ut med sånne ...

Skrevet (endret)

Jeg syns det er slemt av han å plage deg med at du liker Pokemon (...)

Han plaget jo henne ikke, han kom med èn sleivete kommentar som helt sikkert ikke var ment så slemt som TS tar det.

Jeg har ofte opplevd at mennesker som ikke aner hva de skal si i en gitt situasjon slenger ut en kommentar i håp om å bryte isen. Noen ganger blir det ikke tatt imot bra av motparten.

I dette tilfellet hadde nok jeg bare ledd og sagt noe slikt som "ja, vi har vel alle våre sære greier" og så hadde sikkert han ledd og/eller nevnt noe han likte.

Kan være mye rart, men plaging eller nedbryting er det ikke når det kun har skjedd èn gang.

Endret av Poppie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...