AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Var på en turisthytte, det var middag nå i kveld. Et stort fellesfat ved hvert bord. Det var ganske store stykker, jeg og flere andre tok ett stykke men noen, spesielt mennene, tok to. Men så, da fatet nådde nest siste mann var det tre stykker igjen, og mannen tok alle tre slik at det ikke var noe igjen til sistemann! De to kjente hverandre ikke. Den stakkars mannen på hjørnet ble så forfjamset at han ble stum. Dette synes jeg var så uforskammet at jeg sa fra til den uhøflige mannen: 'så du unner ikke sidemannen din et stykke også?' Da ble han sur og sa at han skulle ha tre stykker og sånn var det, ikke hans ansvar. Det gikk en liten stund og det kom en serveringsdame og spurte om alle var forsynt og om hun skulle komme med mer (det var altså slik at man kunne ta på flere ganger), og kom raskt med mer da hun skjønte det var en som ikke hadde fått. Så det gikk 'bra'. Så hva synes dere? Skulle jeg ha holdt meg i ro og ikke brydd meg? Anonymous poster hash: a51fd...e70 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Dumt å bry seg her. Så lenge det kom fler stykker på bordet var det aldri noe problem.Anonymous poster hash: ed93f...355
Tabris Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Hvis man kunne ta på flere ganger, så ser jeg ikke problemet.
SoftKitty Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Jeg syntes det var utrolig frekt av ham. Syntes det var bra at du sa ifra, jeg hadde blitt takknemlig om jeg var han på enden, hadde blitt satt ut selv og kanskje ikke turt å si noe. Selv om det kommer mer, når det er 2 igjen som skal ha mat og det er 3 stykker, da tar men 1-2 så siste mann også får, så kan man heller forsyne seg mer neste runde. Folk er helt sykt egoistiske. 10
Pinkee Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Ingen bør ta alt på 1.servering, før alle har fått. sier min moral-bok, så jeg synes det var greit at du sa noe. Selvsagt fikk sistemann mat han og, men synes han grådige kunne ventet på neste servering. 3
hjertesukka Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Enkelte folk eier ikke normal folkeskikk! 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 På turistforeningshyttene er det slik det fungerer tror jeg. Man sender gryta nedover bordet, og folk tar det de skal ha. Og når gryta er tom kommer det en ny. Jeg syns det var rart første gang. Men nå forsyner jeg meg grovt av gryta uten å tenke på de som sitter lenger ned på bordet.Anonymous poster hash: 38071...650
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 På turistforeningshyttene er det slik det fungerer tror jeg. Man sender gryta nedover bordet, og folk tar det de skal ha. Og når gryta er tom kommer det en ny. Jeg syns det var rart første gang. Men nå forsyner jeg meg grovt av gryta uten å tenke på de som sitter lenger ned på bordet.Anonymous poster hash: 38071...650 De sa ingenting om det på forhånd og på den forrige hytta så var det en fast mengde mat, så tror du er varierer. Men han som tok tre stykker kunne jo uansett ha tatt på en gang til, situasjonen var veldig spesiell og det tok litt tid før de kom og så om noen skulle ha mer så det var helt klart at det ikke var forventet at fatet skulle tømmes før alle fikk.Anonymous poster hash: a51fd...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå