Gå til innhold

Dere som er gift - hvilken gave satte dere mest pris på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilken gave dere satte mest pris på?

(Ikke det at man skal rangere gavene, men noen må ha utmerket seg)

Slike gaver - stod de på ønskelisten, eller var det noen som kom med noen andre orginale gaver som dere satte stor pris på....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satte pris på at min mor betalte hele gildet. Da mener jeg alt!

Skrevet

Satte pris på alt, men det digitale kameraet fra tanter og onkler er vi godt fornøyd med.

Det samme er vi med at vi har fått alt til middagsserviset (12 pers) i Vieroy og Boch "Grey Pearl".

Og vi ble aller mest overrasket over den brannsikre safen fra svigerforeldrene mine.

Fikk noen lysestaker jeg er veldig fornøyd med (Kosta Boda "Cool")

Skrevet

Jeg er ikke gift ennå, men har allerede fått masse gaver. Herend-serviset fra mine foreldre er utrolig flott, og sølvtøyet fra mormor er også en veldig kjær gave.

Ellers synes jeg det er utrolig koselig å få gaver av mennesker som slett ikke hadde trengt å gi noe, det varmer veldig! F eks snekkeren som har jobbet på huset til mamma og pappa, som ga oss 200 kroner, eller KG-jenter je knapt/aldri har truffet som sier de skal gi oss noe!

Ellers er jo bare bryllupet i seg selv en utrolig gave, mine foreldre og delvis hans betaler alt.

Skrevet
Det samme er vi med at vi har fått alt til middagsserviset (12 pers) i Villeroy og Boch "Grey Pearl".

Dette er nydelig!! Ønsker meg det som heter Ivory m/gullkant istedet! Så heldig dere er som fikk alt av middagsservicet. Koster jo en del det her....

Gjest Embla s
Skrevet

Fikk mye fint. Mye vi hadde ønsket oss og mye vi ikke hadde tenkt på som vi ble veldig glade for (gøy å få ting som ikke står på ønskelisten også)!

Det er vanskelig å rangere gaver, men:

Oppvaskmaskinen er jo i daglig bruk, det samme er

Sengen. Også er jeg veldig glad i serviset vårt. Fikk veldig mange deler til dette. (Josefine fra Royal Copenhagen).

Skrevet

Dette er nydelig!! Ønsker meg det som heter Ivory m/gullkant istedet! Så heldig dere er som fikk alt av middagsservicet. Koster jo en del det her....

Ja det koster en del. Foreldrene mine gav alt serveringsdeler og middagstallerkner til 8 pers. Resten kom fra litt hist og pist.

Jeg valgte dette serviset for jeg er litt redd for gullkanter i oppvaskmaskinen :cry:

Skrevet

Satte veldig pris på gaven fra storebror: en piknikkurv med god vin, teppe og slikt, og oppi var det 7500 kr som var ment som "sløse-penger"; f.eks til å gå å spise på en kjempe dyr restauranten. Vi skulle virkelig kose oss med gaven :)

Skrevet

Vi fikk også utrolig mye flott, men penger vi fikk til oppussing av badet varmet jo litt ekstra. Stort sett fikk vi dem fra mamma og pappa, mormor og morfar og svigermor. Ellers fikk vi komplett middagsservise, en kurv med masse snadder (både spiselig og drikkbart :wink: ) fra noen tyske venner.....Vi fikk nesten alt vi ønsket oss pluss litt til, så det er veldig vanskelig å rangere synes jeg.

Skrevet

Jeg har prøvd oppigjennom årene å samle på ett service, men jeg kan ærlig innømme at jeg aldri har fått helt dreisen på det. Jeg er alt for impulsiv til å klare å la vær med å kjøpe en pen tallerken her og der... Men i bryllup må det jo være en drøm å få hele servicet (hvordan staves det egentlig?) komplett...

=)

Skrevet

Hos meg må det bli tre ting, og ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen:

Mormors gamle sølvtøy

Et nydelig broderi som min søster har laget

Peis (jeg fryser bestandig)

Og selvsagt satte jeg stooor pris på det lekre sengetøyet vi fikk fra diverse KG-damer, i ekte egyptisk bomull..... :sjarmor: Det var iallefall da jeg så det at jeg hadde størst gliiiiis.........

Skrevet

Vanskelig å rangere..

Det at foreldrene mine betalte festen var helt fantastisk. (130 gjester...) Penger fra broren min og dama til et "sofafond" kom VELDIG godt med!!!

Uventede presanger fra naboer og venner, og naturligvis serviset vårt.

Skrevet

Peis (jeg fryser bestandig)

Oh, så digg! Litt vanskelig med peis her i blokka, tror jeg, men drømmeleiligheten har peis og boblebad. ;) Realistisk? Kanskje ikke... ;)

Skrevet

Må være heile servise (moda cotoure) 12 pers vi fekk med mine foreldre.

Og spisebordet m/6 stoler vi fekk med svigers og dei to yngste søskena.

Gavene vi fekk med syskena våre:

Fiskegryte (min bror!) gler mej til å ta den i bruk...

Nydelig skål og fat frå min søster.

Riskoker frå broren til min kjære.

Raclettegrill frå broen og kjæresten til min kjære.

Syns det var så koselig å sjå kva vi hadde fått...

Hadde dei virkelig hadde lagt litt arbeid i det....

Må seiast at alle søskena våre e 20 år og ned til 15 år...

Skrevet

Vi fikk mye av det som sto på ønskelista, og det satte vi veldig stor pris på. Greit å faktisk få ting man ønsker seg.

Av ting jeg legger ekstra merke til hver dag må jeg nevne det persiske teppet fra svigers, det sto ikke på ønskelista. Fikk også en kjøkkenmaskin av dem som vi bruker flere ganger i uka, tenker på at det var en bra gave hver gang. Den sto på ønskelista. Vi fikk også penger av mine foreldre slik at vi kunne få det bryllupet vi ønska oss, tenker ofte tilbake på det. Fikk også innrammede kunsttrykk fra min søster og fra en onkel av min mann. Ingen av delene sto på ønskelista, men vi ble veldig glade for dem. Min folover hadde klart å tenke så langt at vi trengte jo en flott duk siden vi ønsket oss så mye servise. Det hadde jeg ikke tenkt på at vi burde ha på ønskelista, men det var absolutt noe vi ønska oss. Smiler hver gang jeg bruker den. Faktisk tror jeg det gjelder samtlige gaver, smiler og tenker på dem vi fikk gaven av hver gang tingen eller tingene er fremme og i bruk.

Skrevet

Barndomskompisene til min mann gikk sammen og ga oss gavekort på Elkjøp til nytt tv!! Det syns vi var veldig originalt og morsomt - og den store lekre widescreen-tv vi har i stuen nå er til daglig glede :)

Min unge svigerinne hadde tegnet et flott bilde av to blomster som slynger seg sammen med en ring i midten med våre navn og samme tekst som i ringene våre - og bildet har tittelen "Kjærlighet i full blomst". Det var veldig rørende å få og henger over sengen vår til daglig påminnelse om hvor heldige vi er. :hjerte:

Kaffemaskinen vi fikk fra min forlover er rålekker og i daglig bruk, serviset (Moda Couture) til ti personer er flott og alt det andre vi fikk virkelig bra - og en dag kommer jeg til å elske at vi har sølvtøy og hvit linduk med tøyservietter til en framtidig dåp også :)

Men det aller mest rørende var videoen min søster hadde laget til oss og som ble vist på storskjerm til alle gjestene - en animert tegnefilm med oss to i hovedrollen og bilder fra da vi møttes og fram til bryllupet.. :hjerte:

Skrevet

Jeg satte først og fremst veldig pris på at foreldrene våre betalte selskapet, det var utrolig flott! :-)

Vi hadde bestemt oss å begynne å samle på servise, glass og bestikk til pent, og fikk mer eller mindre komplett servise (Grey Pearl fra V&B) til 12, stålbestikk til 12 + serveringsbestikk, dessertskjeer, m.m.) og noen-og-40 Tangen-glass! :o Vi fikk også komplett TexMex-servise (Sagaform) til 6, som vi også ønsket oss. Faktisk fikk vi det aller meste på ønskelistene fra både Glasmagasinet og Tilbords, og det hadde jeg aldri turt å håpe på en gang!

Moro var det også å motta gaver fra folk vi ikke hadde forventet å få noe fra. Veldig rørt over at så mange tenkte på oss på dagen vår!

Skrevet

Den gaven vi satte aller mest pris på er uten tvil gaven fra min svigerfar. Vi fikk sølvbestikk til 6 personer som foreldrene til min mann fikk til sitt bryllup for nøyaktig 40 år siden av brudens foreldre og søsken.

Siden moren til mannen min døde når han var halvannet år gammel og bestikket har ligget ubrukt i disse 40 årene, så var dette veldig spesielt.

Skrevet

Av alle de supre gavene vi fikk, har vi hatt størst glede av oppvaskmaskinen så langt...

Har ikke hatt anledning til å bruke noe av servicet eller andre stasjet enda. Også kjøkkenmaskinen da, den har blitt brukt noen ganger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...