Gå til innhold

Hva gjorde du for å komme over en du elsket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar i mot alle erfaringer/tips!

Anonymous poster hash: d2874...047

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Var bevisst at tiden leger alle sår

2. Var sosial

3. Var aktiv (trening, fjellturer)

4. Tok opp gamle hobbyer, fant nye

5. Klipte håret, tok av noen kilo, kjøpte ny sminke

Og kutta all kontak i en lengre periode

Lykke til, klem :hug:

Anonymous poster hash: 99878...9a5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Hvor lang tid tok det før du var over han?

Anonymous poster hash: d2874...047

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med samme problem - tips mottas gjerne!

Anonymous poster hash: 02728...d85

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var lenge i den "sjokk og spørsmålsperioden", men tror jeg er over han nå. Han forlot meg for ei annen jente i starten av januar i år. Han skulle "aldri forlate meg" og han skulle "gifte seg og ha unger med meg". Var ikke mye å stole på, men jeg elsket han virkelig. Vi beholdt kontakten, mye pga. at han gav meg håp om at han ville komme tilbake. Men det gjorde bare situasjonen verre, så nå har jeg endelig knust alt håp (tror jeg) for å komme meg videre. Han har meg som en reserve tror jeg, men jeg kan ikke ta han tilbake etter dette. Det gjør nesten ikke vondt lenger, og det er en stund siden jeg har vært skikkelig trist pga. han.

For meg hjalp dette:

- Trening. Jeg begynte med rumpetrening, og tok før/etter bilder for å se forskjellen, Det fikk meg til å føle meg bedre og mer sexy. I tillegg går jeg jevnlig turer, gjerne til fjells.

- Å gå ut. Jeg har bare gått ut på fest en gang siden da, men det hjalp virkelig på. Mye oppmerksomhet og latter! Burde også gå mer ut blant folk, treffe venner eller f.eks bare gå på butikken. Jeg satt for mye alene på pcen på rommet, og det fikk de negative tankene til å svirre. Det gjelder å holde seg opptatt for å få tankene over på noe annet.

- Å snakke og gjerne flørte litt med andre gutter på sosiale nettsteder. Selv om jeg ikke ville møte noen gutter, så hjalp det.

- Å snakke ut til gode venner man kan stole på. Snakke med venner som kan trøste, og ikke være redd for å vise den sårbare siden til gode venner.

- Reise på ferie. Jeg var til Spania noen uker i sommer og fikk oppleve mye nytt. Man får tankene over på noe annet!

- Gjøre eksen sjalu ved å være en bedre versjon av meg selv. Vi beholdt kontakten som sagt, og jeg var knust og desperat etter at han forlot meg. Jeg stilte mange spørsmål, og kunne ikke skjønne hva som gikk galt. Jeg følte jeg maste på han, og det var ofte han ikke svarte. Men nå i det siste har jeg begynt å leve mer, jeg virker veldig glad når jeg snakker med han, virker som jeg har mer selvtillit og jeg har sagt at jeg er over han. Da merker jeg at han blir sjalu, i hvert fall når jeg snakker om gutter som er interesserte i meg. Så nå gir han meg håp om at han kommer tilbake, men jeg biter ikke på lenger. Han hadde hele tiden makten over meg, men nå har jeg tatt en del tilbake! Jeg beviser han at jeg klarer meg fint uten han.

- Å skrive innlegg her. Jeg skrev et par innlegg her på Kg angående han og kjærlighetssorgen min. Alle svarene jeg fikk var negativt rettet mot han, og de mente jeg burde kutte kontakten med en gang for han er ikke bra for meg. Det fikk meg til å åpne øynene og se hvordan han virkelig var. Jeg var for forelsket til å se at han var en drittsekk og behandlet meg dårlig.

Anonymous poster hash: 25f68...9da
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri noen fasit på hvordan få det bedre etter et brudd, siden vi alle er så forskjellig.

Men, det viktigste er: ikke grav deg ned i sorgen!

Jeg har etter et halvt år kommet meg over bruddet jeg var i gjennom, tror jeg, det går mye opp og ned.

Men jeg startet med å være ok faktisk, var litt sånn "ok, dette er greit, vi passer jo ikke sammen osv"

Etter en mnd traff han en ny, og det var først da jeg gikk i kjelleren.

Jeg gråt ustoppelig (t.o.m i søvne), spiste nesten ikke, var kvalm og svimme i ukesvis. Tenkte at det beste i livet var mistet, at livet mitt aldri kom til å bli bra, at jeg egentlig ikke hadde noe å leve for, at jeg ikke var verdt noe, at jeg alltid kom til å være alene og deprimert, mens min eks levde et fantastisk liv.

Det var sorte mnd som fulgte, jeg ser tilbake nå og forstår ikke hvordan jeg kunne forsvinne inn i dette. Det var helt forferdelig.

Etter et halvt år, der jeg gravde meg lengre å lengre ned, var det som jeg våknet, jeg vet faktisk ikke av hva, jeg klarer ikke å forklare det. Jeg var vel så langt nede at jeg bare hadde to valg, bli der nede å forsvinne, eller krype tilbake. Jeg valgte det siste (heldigvis). Jeg startet med å stelle meg selv, jeg kunne gå dager uten å løfte en finger, ikke dusje, ikke rydde, ikke gjøre noe.

Jeg stelte meg, ryddet opp hjemme, gikk til hudpleier, frisør, osv.

Og merkelig nok, og kanskje overfladisk, men da jeg så meg i speilet etter noen dager, så jeg bra ut, og dette hjalp.

Jeg begynte å treffe venner igjen, gjennom de traff jeg nye venner, jeg møtte en mann, ikke som kjæreste, men en jeg likte godt, som fikk meg til å smile, en som likte meg... Det var godt :)

Jeg jobbet mer og mer for å bli en bra utgave av meg selv og ble det.

Nå savner eksen meg, og vet du? Jeg vil ikke ha han tilbake nå. Nå er livet godt, det er bare meg, og der ute et sted finnes det en som er bedre enn eksen min. Jeg er ikke klar for forhold nå, men jeg er klar for livet. Jeg har lært mye om meg selv, jeg har vokst og jeg har blitt en bedre og tryggere person.

Ønsker deg alt godt TS, fine dager kommer, det tar bare litt tid, og det tar hard jobbing. Gråt, vær lei deg, vær sint og ta i mot alle følelser som kommer til deg, kjenn på de, men vær realistisk. Ikke gå for langt ned. Det er vanskelig å komme seg opp igjen.

Klem til deg :)

Anonymous poster hash: 3fc3d...09a

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Definer å komme over.

For meg fungerer det slik at følelsene aldri forsvinner 100% Men, for å legge bak meg tapt kjærlighet har jeg alltid måtte kutte all kontakt på alle mulige måter. Mor til mine barn kunne da fort blitt en alvorlig utfordring, men hun kom nok aldri på listen over de som har blitt elsket av meg. Så konklusjonen består, kutt all kontakt for alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...