Gå til innhold

Fikk zyprexa, gode erfaringer? Leser bare dritt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uff, har en skikkelig dårlig dag igjen i dag. Tror det er fordi jeg har ferie og lite å gjøre. Blir lite å finne på om dagene. Heldigvis tilbake til hverdagen på mandag. Vurderer sterkt å prøve meg på zyprexa i dag :) Er jo bare en liten dose og skal ikke ta den hver dag, så tviler på jeg legger på meg... Må da være til hjelp siden psykriateren min ga meg den :)

TS

Antipsykotika blir jo som regel gitt ved hallusinasjoner, vrangforestillinger og den slags og da kan det jo være en god ide å ta medisinen uansett hva du eser på nett. Medisin virker forskjellig fra individ ti individ.

Anonymous poster hash: 240c4...285

Zyprexa er vel antipsykotika? Ikke mot angst?

Du bør absolutt være kritisk til hva legene vil putte i deg, men samtidig bør du aldri la være å ta medisiner uten å snakke med en lege først. Svarene fra oss her er ikke "kvalitetssikrede".

Jeg har fått Zyprexa mot psykoser, og den virket bra. Men det er tunge saker... Synes det er rart å få dette mot angst... Håper du får hjelp for angsten, og ikke bare piller.

Er ikke mot angsten, det har jeg cipralex for! Zyprexa skal jeg ta for uro og tankespinn ved leggetid :) Har overhodet ikke psykoser eller er psykotisk, så man bør ikke uttale seg om medisiner om man ikke vet nøyaktig. Flere antipsykotikaer brukes mot tankekjør og som sovepiller, kan i tillegg hjelpe på lett angst og uro slik man får sove!

TS

Anonymous poster hash: 66968...0b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan absolutt anbefale zyprexa ifht søvn og tankekjør. Har aldri sovet så bra noen gang som etter jeg begynte med denne. Bruker 7,5 mg hver dag fast. Har bipolar lidelse og har opplevd psykose, men begynte på zyprexa før dette. Økt matlyst har jeg fått, og litt sløvhet i hodet, men disse bivirkningene tar jeg framfor lite nattesøvn/dårlig nattesøvn og tankekjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes zyprexa er fin for søvn, men tror man fort går veldig mye opp i vekt av å ta den fast.

Anonymous poster hash: a8026...d67

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skal jo ikke ta den fast.. Det er snakk om lav dose ved spesielt behov.

Anonymous poster hash: ca64a...fcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes zyprexa er fin for søvn, men tror man fort går veldig mye opp i vekt av å ta den fast.

Anonymous poster hash: a8026...d67

Skal ta zyprexa 5 mg for søvn, så er ikke store dosen :)

TS

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvordan ble natten med din første dose av Zyprexa?

Ble litt forandring i planene, fikk plutselig besøk av en venninne. Så vi tok oss 3 øl hver. Hjalp godt det, sovnet tidlig. Men har bestemt meg for å ta en zyprexa neste gang jeg føler behov for det ved leggetid :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for doseringstips.

Husk at alle spørsmål angående dosering av legemiddel skal diskuteres med lege, ikke her på KG.

Bond, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antipsykotika blir jo som regel gitt ved hallusinasjoner, vrangforestillinger og den slags og da kan det jo være en god ide å ta medisinen uansett hva du eser på nett. Medisin virker forskjellig fra individ ti individ.

Anonymous poster hash: 240c4...285

Antipsykotiske medisiner blir også brukt for angst, søvnvansker osv., (Truxal, Seroquel). Antiepileptisk medisin brukes for angst, søvn og stemningsstabiliserende (Lyrica, Rivotril, Lamictal). Antidepressiva kan brukes for søvn (Tolvon, Remeron).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...