Gå til innhold

Har en forumsdebatt noen gang endret din mening om noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser de samme folkene diskutere palestina/israel, islam, innvandrere osv. Hva er vitsen? Dere greier ikke overbevise motparten om at dere har rett, jeg har aldri endret min mening om noe pga. forumsdebatter. Så hvorfor bruke så mye tid på å diskutere ting som palestina/israel når dere vet at på slutten av dagen så vil ingen av deres meninger endre seg.

Er det virkelig så gøy å krangle?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har endret min mening om innvandring, men det tok noen år. Før var jeg veldig ukritisk, brukte mye tid på å debattere med folk på nett som jeg anså for å være "rasister", før jeg til slutt innså at de hadde rett i veldig mye. Men det er vel også det eneste. Ellers går det i den samme gamle tralten.

Endret av evnukken
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri endret mening grunnet en forumsdebatt.

Anonymous poster hash: b2bef...a87
Skrevet

Jeg har fått ny informasjon via forumsdebatter som har nyansert synet mitt.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Ikke akkurat når det gjelder de temaene du nevner, men det har absolutt hendt at jeg har gått inn i en diskusjon med en mening og så fått belyst saken fra flere sider. At det har fått meg til å tenke over ting på en annen måte.

Men da er det avhengig av at diskusjonen er saklig og at deltagerne ikke kjefter, men opplyser. Disse er det dessverre ganske få av her.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endret syn på flere ting, for eksempel Israel/Palestina konflikten. Før støttet jeg Israel nærmest ubetinget, mens jeg nå står på palestinernes side. Men det skyldes selvfølgelig ikke først og fremst debatten her, men mer den informasjonen jeg har funnet andre steder på internett.

Anonymous poster hash: 8fea0...8db
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg.

Anonymous poster hash: a7347...62b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endret mening ang mannfolk. Jeg trodde de var noen fine fyrer før jeg ble medlem på KG, nå tror jeg de fleste er drittsekker.

;)

Anonymous poster hash: cb3a5...8b9
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske å ha endret mening, men skal vel ikke sverge. Men har fått sånne aha-opplevelser på andres perspektiver, for jeg har noen ganger sett at to perspektiver kan være like sanne, selv om jeg orginalt bare hadde ett. Så har jeg plutselig to og kan anse meg som "rikere." Så personlig så synes jeg at å debattere ikke nødvendigvis handler om å få en annen til å endre mening.

Anonymous poster hash: f48a8...a4e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke endret syn av en debatt, men det er vel ikke heller hensikten med en diskusjon at alle skal bli enige på slutten?

Anonymous poster hash: e50a7...451
AnonymBruker
Skrevet

Motivet mitt for å delta i nettdebatter, er å kunne skjerpe og spisse mine egne argumenter, slik at jeg kan overkjøre drittsekker som våger å si meg i mot, ute i den virkelige verden :)

Anonymous poster hash: a45a8...541

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat når det gjelder de temaene du nevner, men det har absolutt hendt at jeg har gått inn i en diskusjon med en mening og så fått belyst saken fra flere sider. At det har fått meg til å tenke over ting på en annen måte.

Men da er det avhengig av at diskusjonen er saklig og at deltagerne ikke kjefter, men opplyser. Disse er det dessverre ganske få av her.

Signerer denne.

Anonymous poster hash: 4a39f...51d

Skrevet

Motivet mitt for å delta i nettdebatter, er å kunne skjerpe og spisse mine egne argumenter, slik at jeg kan overkjøre drittsekker som våger å si meg i mot, ute i den virkelige verden :)

Anonymous poster hash: a45a8...541

Det som er fin med diskusjonene her er at man ikke nødvendigvis trenger å være med i dem. Man kan kunne lite om et Tema, og så lese en diskusjon her med flere forskjellige synspunkter så kan man lære seg noe nytt og gjøre seg opp en mening uten å ha vært med i diskusjonen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endret syn på flere ting, for eksempel Israel/Palestina konflikten. Før støttet jeg Israel nærmest ubetinget, mens jeg nå står på palestinernes side. Men det skyldes selvfølgelig ikke først og fremst debatten her, men mer den informasjonen jeg har funnet andre steder på internett.

Anonymous poster hash: 8fea0...8db

Merkelig, jeg har gått andre veien. Før fikk jeg kun servert nyhetsinnslag om slemme Israel som skjøt spurv med kanoner fra ensidig norsk presse, men med Internett og all info her har jeg skjønt at denne framstillingen ganske enkelt er feil.

Anonymous poster hash: fd201...bd8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...