Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan få tak i en god stekepanne som ikke blir ødelagt raskt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kitch´n har vel litt å velge mellom? :)

Gjest rådyr
Skrevet

Jernpanner er solide. Panner med belegg funker vel et års tid uansett pris, om man er aldri så forsiktig med dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med 365+ panna til IKEA faktisk, om du ikke går for støpejern eller noe i den duren. IKEA sin har holdt i evigheter hos meg, selv om jeg er lat og vasker den i oppvaskmaskin av og til. Holder seg flat i bunnen og teflonbelegget flasser ikke av som på andre teflonpanner jeg har hatt, forutsatt at du bruker egnede redskaper.

Anonymous poster hash: fad77...c9c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor godt stekepanna holder seg er nok anhengig av en ting til enn kvalitet, nemlig behandling.

Christiania Glassmagasin sine med forskjellige farger på utsiden, (røde, grånne, beige m.m.), har holdt godt her i huset.

Men den går aldri i oppvaskmaskina. Den blir ikke vaska før den er kald, ikke brukt annet enn CG sine silikonredskaper på og aldri satt på en komfyr der står på full guffe. Da unngår en at de blir overopphetet.

Anonymous poster hash: 289a9...798

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor man kan få tak i en god stekepanne som ikke blir ødelagt raskt?

Jeg har også god erfaring med Ikea sin. Hatt den i mange år nå. Ica har faktisk også gode stekepanner til en midt-på-treet pris. Jeg har også to Jamie Oliver panner som jeg foreløpig er fornøyd med, men de er bare 6 mnd gamle. Du må bruke riktig verktøy til teflonpanner og ikke skru varmen på full guffe.

Anonymous poster hash: eaa53...0f9

Skrevet

Jeg har en fra Ikea som ligner veldig på denne. Min er altså ikke identisk, men sikkert, en eldre modell eller noe. Dette er den stekepannen med det beste belegget jeg noen gang har hatt (både funksjon og holdbarhet), og jeg hat hatt en del. Dessverre blir den ikke like varm som andre panner på induksjon. Det er allikevel en stekepanne jeg kan anbefale, men en kan ikke klare seg med kun den, til det blir den ikke varm nok.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg holder meg med 2...

En støpejernspanne, en Høyang. Den har vært med meg veldig lenge, den er det optimale til å steke biff i, men den er for tung til å snu pannekaker i luften med.

Så til pannekaker og speilegg, omeletter og slikt 'småtteri' som ikke har samme varmekrav heller, så har jeg en Greenpan.

Den sliter nå på sitt 4de år, og den blir ikke like gammel som støpejernspannen, det ser jeg jo.

Rådet om å la stekepannene kjøle seg før vask. Ikke stappe dem i oppvaskmaskinen, og for støpejernspanner å vaske dem, varme dem tørre og så og smøre dem med nøytral matolje innimellom, er gode råd jeg stiller meg bak :)

Edit: Presisert litt rundt støpejernet.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg har en fra Jamie Oliver/Tefal, veldig god :)

Sliter ofte ut stekepanner av diverse årsaker, selv om jeg føler jeg følger alle rådene i boken!

• Liker 1
Skrevet

Har aldri stekepannen i oppvaskmaskinen, men synder nok med å ha på sterk varme. Og vasker den helst rett etter middagen, da jeg har en katt som elsker stekefett...

Skrevet

Jeg slenger stekepannene mine i oppvaskmaskinen så lenge det ikke er snakk om støpejern eller stekepanner med håndtak av tre. Den forkortede levetiden er så minimal om den i det hele tatt eksisterer at det er ikke noe å bry seg med...med mindre en har kjøpt en virkelig dyr stekepanne en har planer om at neste generasjon også skal ha glede av...

• Liker 1
Skrevet

Ikea 365. Virkelig gode og billige. Man kan bytte den ut flere ganger før det bli samme pris som de "dyre merkene"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange forskjellige gjennom årene, dyre som billige. Anbefaler Tefal sin panne, kjempegodt slippbelegg! Ellers er Le Creuset sine jernpanner kjempegode til biff og bruning av kjøtt. Samme med høyang sine jernpanner, men foretrekker å ikke ha trehåndtak da jeg kan sette panna i stekeovnen.

Anonymous poster hash: c6e47...3da

AnonymBruker
Skrevet

Den beste vi har er en Jamie Oliver-panne (tefal). Sambo er kokk og ble positivt overraska av den siden de er ganske rimelige og tilgjengelige. En del panner fra Ählens er også gode i forhold til pris.

Anonymous poster hash: 4c513...b8c

Skrevet

Jeg har også en fra ikea, hatt den i 5 år :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...