Gå til innhold

La ut notater fra 7. klasse, venninne dritsur!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første musikktime i 7. klasse skulle vi slle tenke på 'hva er musikk for deg?' og gå fram for å skrive det på tavla. Jeg skrev ned hva de ulike hadde skrevet på en side. De fleste kom med standardfraser som 'rytme', 'fint' eller 'black metal' for de guttene som skulle tøffe seg, mens venninna mi kom med følgende:

'Musikk er noe fint man kan høre på når man er trist'.

Og jeg la ut dette på Facebook og hun ble rasende og 'fjern det!!' osv.

Var dette virkelig så ille gjort?

Anonymous poster hash: 91731...00b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du la ut noe privat om henne. Hun hadde jo virkelig åpnet seg. Teit å dra frem ting fra når man var fjortis uansett, med mindre det faktisk er gode historier.

Anonymous poster hash: 1deef...596
  • Liker 24
Skrevet

Det virker åpenbart at jenta slet/sliter med noe, som hun kanskje prøvde å gi uttrykk for i den musikktimen. At det blir rippet opp i mange år senere kan jeg forstå at er vanskelig for henne.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke gjøre dette enda verre ved å skrive det her inne og.

Anonymous poster hash: 2d274...75f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du legger ikke ut andres skolebesvarelser, personlige uttalelser eller andre ting som foregår i skoletimene på nett uten godkjenning. Så ja, det var faktisk så ille gjort. Fjern det du la ut, be venninna di om unnskyldning og la være å offenttliggjøre andres greier uten godkjenning en annen gang.

Anonymous poster hash: a3108...032
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du burde ikke lagt det ut ts. Det var usensitivt gjort av deg.

Anonymous poster hash: 0c9ce...940
  • Liker 6
Skrevet

La du det ut på tidslinjen din eller i en lukket gruppe?

Jeg tenker at dette er ting som er innafor å legge ut hvis det er snakk om en klasseside hvor man mimrer og kanskje deler minner, bilder ol. med hverandre, men som ikke har noe å gjøre på tidslinjen til noen uten at man på forhånd har avklart det med de det gjelder.

For å være helt ærlig så hadde jeg ikke blitt sånn kjempeglad om gamle klassekamerater hadde slengt ut anekdoter fra mange år siden om meg sånn helt offentlig. Ikke nødvendigvis fordi det er så sensitivt, men fordi jeg rett og slett ikke ser poenget - det blir litt for internt med tanke på at de fleste av mine facebook-kontakter har langt over 100 "venner".

Spør først og fjern ved forespørsel er en grei regel. Jeg synes at din venninne muligens overdriver litt hvis hun virkelig blir sint for det da det er tydelig at du handlet i god tro da du la det ut. Men samtidig viser det litt av poenget med at man bør vise større forsiktighet når man legger ut noe som handler om andre enn en selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det var jo noe hun frivillig hadde skrevet på tavla? Det var ikke pga. det hun skrev at jeg la det ut men det skilte seg jo litt ut pga. lengden.

Så jeg bør legge meg flat, fjerne bilde ev. sensurere det hun skrev og be om unnskyldning?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det var jo noe hun frivillig hadde skrevet på tavla? Det var ikke pga. det hun skrev at jeg la det ut men det skilte seg jo litt ut pga. lengden.

Så jeg bør legge meg flat, fjerne bilde ev. sensurere det hun skrev og be om unnskyldning?

JA. Selvfølgelig sletter du om en annen syns dette er ubehagelig. Uansett hva du syns og mener, så tok hun tydeligvis dette til seg.

Anonymous poster hash: a5480...61b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det du gjorde der er mobbing.

Anonymous poster hash: 639f5...1aa
  • Liker 2
Skrevet

For hvor mange år siden? Ville du gjort det samme i enhver situasjon som det du gjorde i 7? At hun delte noe med klassen på daværende tidspunkt har jo egentlig ingenting med saken å gjøre. Det er dessuten ganske stor forskjell på å skrive noe på en tavle og å legge det ut på facebook.

Fjern bilde og gi en kort beklagelse hvor du sier at du ikke visste at hun ikke var komfortabel med det, så er saken ute av verden. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var skikkelig dårlig gjort av deg.. lavmål å drite ut andre på den måten, og jeg tipper at ALLE som har sett det "morsomme" innlegget ditt på facebook mista litt respekt for deg nå..

er vel du som bør være flau her, ikke den stakkars jenta.

Anonymous poster hash: 889f8...fd0

• Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

La du det ut på tidslinjen din eller i en lukket gruppe?

Jeg tenker at dette er ting som er innafor å legge ut hvis det er snakk om en klasseside hvor man mimrer og kanskje deler minner, bilder ol. med hverandre, men som ikke har noe å gjøre på tidslinjen til noen uten at man på forhånd har avklart det med de det gjelder.

For å være helt ærlig så hadde jeg ikke blitt sånn kjempeglad om gamle klassekamerater hadde slengt ut anekdoter fra mange år siden om meg sånn helt offentlig. Ikke nødvendigvis fordi det er så sensitivt, men fordi jeg rett og slett ikke ser poenget - det blir litt for internt med tanke på at de fleste av mine facebook-kontakter har langt over 100 "venner".

Spør først og fjern ved forespørsel er en grei regel. Jeg synes at din venninne muligens overdriver litt hvis hun virkelig blir sint for det da det er tydelig at du handlet i god tro da du la det ut. Men samtidig viser det litt av poenget med at man bør vise større forsiktighet når man legger ut noe som handler om andre enn en selv.

Uenig! Vi vet nemlig ikke om det var klassekamerater eller familie/andre venner som gjorde at hun hadde vært lei seg. Om det var klassekamerater som er med i samme gruppe (dersom den var lukket) så er det ikke nødvendigvis sikkert at hun ville si det til trådstarter heller.

Skrevet

Det der var skikkelig råttent gjort. Å henge ut andres vanskeligheter som en form for underholdning.

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjorde der er mobbing.

Anonymous poster hash: 639f5...1aa

Nei, vet du hva. Jeg uthevet ikke hennes sitat i det hele tatt, alle sitatene til alle i klassen var med, var bare ment som et artig tilbakeblikk. Kunne ikke vite at noen skulle ta det ille opp!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det var så ille, jeg.

Anonymous poster hash: 88adc...119
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det der var skikkelig råttent gjort. Å henge ut andres vanskeligheter som en form for underholdning.

Det der blir veldig etterpåklokskap, synes jeg. Umulig for meg å vite at noen kunne ta seg nær av dette.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke gjøre dette enda verre ved å skrive det her inne og.

Anonymous poster hash: 2d274...75f

Oi, tror du det er stor fare for at hun finner ut av denne tråden?

Skrevet

Det du gjorde der er mobbing. Anonymous poster hash: 639f5...1aa

Herregud, snakk om å overdrive. KORSFEST KORSFEST, liksom. Flere som dyrker offerkulturen her inne tydeligvis.

Seff skal man være forsiktig med hva man poster av potensielt personlige greier om andre på FB, pinligheter fra man var fjortis inkludert. Men TS' motivasjon slik jeg tolker det var åpenbart å bedrive litt koselig mimring hvor hun ikke bare tok med sin venninnes bidrag på tavla, men alle de andre klassekameratene også à la "naaaw, oss i sjuende, lizm <3". Det venninna hadde skrevet er omtrent for en universell sannhet å regne. Ja, musikk kan være fint å høre når man er trist. Dette er ikke spesielt personlig eller unikt. Oh no, katta ute av sekken!

• Liker 3
Skrevet

Herregud hvor folk overdriver her inne. Jeg skjønner ikke hvorfor det var så ille gjort, da hun selv skrev det foran hele klassen.

Dessuten burde hun heller være litt kry over sitt reflektere svar i forhold til hva de andre skrev.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...