AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Det som skjedde var at det var lekkasje, og så var det broren til han som eier nabohytta, som visstnok har siklet etter hytta og eiendommen i årevis, som sa at her måtte det gjøres mye vedlikehold, og bestemor var så oppgitt, orket ikke styret med dette, så da tilbydde han å kjøpe hytta. Hun hadde visst sagt at han kunne få den slik at hun slapp å bry seg mer med det, og da smidde han nok hardt mens jernet var varmt og fikset kontrakt raskt og en symbolsk kjøpesum på 50 000 kr, i et tempo slik at bestemor ikke rakk si noe til sine etterkommere før det var for sent. Hun er 83 år og sitter i uskiftet bo, er dette noe som vi etterkommere kan gjøre noe med? Altså juridisk med tanke på denne utnyttelsen av gamle folk og hennes etterkommere. Verdien av hytte+tomt ligger vel på ca. en million, kanskje litt mer, og det er opprørsk stemning blant tantene mine nå.Anonymous poster hash: 28c75...621
Antoinette Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Kontakt advokat, dette er ikke noe dere kan fikse selv. 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Hvordan mener du at hun har blitt lurt? Er hun ikke ved sine fulle fem? Har han løyet for henne? Visste hun ikke at eiendommen var verdt mer? Anonymous poster hash: c7d55...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Ja, dette kan der gjøre noe med, og dere bør gjøre noe med det. Kontakt en advokat, så snart som mulig. Når hun sitter i uskifte kan hun ikke foreta "gavesalg".Anonymous poster hash: 41864...7a8 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Hvordan mener du at hun har blitt lurt? Er hun ikke ved sine fulle fem? Har han løyet for henne? Visste hun ikke at eiendommen var verdt mer? Anonymous poster hash: c7d55...e8a Altså, hun har ikke et sånt perspektiv på det. Hun kan syte over at 'sukkeret har gått opp med to kr kiloet!' og samtidig gi bort en diger vevstol hun sikkert kunne fått 10 000 kr for. Men dette med hytta var jo litt spesielt, og det burde ikke være lov.Anonymous poster hash: 28c75...621
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Ja, dette kan der gjøre noe med, og dere bør gjøre noe med det. Kontakt en advokat, så snart som mulig. Når hun sitter i uskifte kan hun ikke foreta "gavesalg".Anonymous poster hash: 41864...7a8 Okei, takk for tips! Noen spesielle typer advokater eller bare et hvilket som helst advokatkontor? Synd det ikke er noen voksne menn i familien som kunne håndtert dette, men advokat var nok lurt.Anonymous poster hash: 28c75...621
cassio Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Synd det ikke er noen voksne menn i familien som kunne håndtert dette, men advokat var nok lurt.Anonymous poster hash: 28c75...621 Er du seriøs? Mener du virkelig at kvinner ikke kan håndtere denne saken? 20
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Okei, takk for tips! Noen spesielle typer advokater eller bare et hvilket som helst advokatkontor? Synd det ikke er noen voksne menn i familien som kunne håndtert dette, men advokat var nok lurt.Anonymous poster hash: 28c75...621 Hvis bestemora di er 83 må jo "tantene" være voksen vel?Anonymous poster hash: fe37d...886
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Er du seriøs? Mener du virkelig at kvinner ikke kan håndtere denne saken? Ikke de i min familie i hvert fall, jeg er det nærmeste man kommer, og det beste jeg kom på var å spørre på nettet. Tenker uansett dette er mer en mannegreie men trenger ikke lage noen kjønnsdebatt her.Anonymous poster hash: 28c75...621 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Hvis bestemora di er 83 må jo "tantene" være voksen vel?Anonymous poster hash: fe37d...886 Nei, bestemor fikk barn i 60-årene og jeg ble selv adoptert av mamma da jeg var 18 og hun 20.. Joda, de er voksne kvinner i slutten av 50-årene.Anonymous poster hash: 28c75...621
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Pga prisen blir dette mest sannsynlig sett på som gavesalg og man har ikke lov til å gi bort (og heller ikke gaveselge) fast eiendom når man sitter i uskiftet bo. Kontakt advokat snares. Anonymous poster hash: 49aaa...16a 1
Pinkee Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Ja, kontakt advokat. Ring gjerne et stort advokatkontor, da er sjansen større for at der er en som er spesialisert på slike saker. Evnt finn en som har arv/eiendom som felt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Hvor gammel er han som siklet etter den hytta? Han m jo være en spesiell karakter og uten moral. Anonymous poster hash: 34301...f4d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Okei, takk for tips! Noen spesielle typer advokater eller bare et hvilket som helst advokatkontor? Synd det ikke er noen voksne menn i familien som kunne håndtert dette, men advokat var nok lurt.Anonymous poster hash: 28c75...621 Dette bør dere ikke håndtere på oen måte selv, men overlate til advokat om dere ønsker å nå frem. Advokater er som leger, de spesialiserer seg. Spørsmålet er jo hvor i landet dere holder til, og hva som er tilgjengelig av adv. I nærområdet? Finn noen som er gode på arv og skifte. Bestemor har vel innboforsikringen sin i orden? Og kanskje arvingene og? De fleste innboforsikringer har rettshjelpsdekning, om dette er innafor det som kan dekkes av rettshjelpsdekningen er jeg usikker på. I alle fall, vinner dere frem er det ikke uvanlig at motparten må betale deres saksomkostninger.Anonymous poster hash: 41864...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Nei, bestemor fikk barn i 60-årene og jeg ble selv adoptert av mamma da jeg var 18 og hun 20.. Joda, de er voksne kvinner i slutten av 50-årene.Anonymous poster hash: 28c75...621 What?Anonymous poster hash: d492a...f92 5
fruBeist Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Nei, bestemor fikk barn i 60-årene og jeg ble selv adoptert av mamma da jeg var 18 og hun 20.. Joda, de er voksne kvinner i slutten av 50-årene.Anonymous poster hash: 28c75...621 Er du bare to år yngre enn din adoptivmor? Skeptisk. 2
Apis Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 Er du bare to år yngre enn din adoptivmor? Skeptisk. Til og med jeg ser jo at det er forsøk på ironi, tantene og moren er i slutten av 50 årene. Dere kan gjerne besøke et lensmann/politi kontor i tillegg ti advokat, det er svindel fra naboen, du kan ikke handle så fordelaktig fra folk som du bør vite ikke er i stand til å henge med i svingene. Det finnes lover mot slikt 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 Til og med jeg ser jo at det er forsøk på ironi, tantene og moren er i slutten av 50 årene. Dere kan gjerne besøke et lensmann/politi kontor i tillegg ti advokat, det er svindel fra naboen, du kan ikke handle så fordelaktig fra folk som du bør vite ikke er i stand til å henge med i svingene. Det finnes lover mot slikt Hva mener du politiet skal gjøre med dette? De trenger jo ikke å dumme seg ut ved å gå til politiet, vel?Anonymous poster hash: 41864...7a8 1
nojac Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Ikke alle skjønner ironi nei.Jeg hadde umiddelbart sendt et brev til kjøper der jeg sa at dere ville foreta rettslige skritt for å få kjent salget ugyldig, da hun sitter i uskiftet bo og ikke kan selge uten samtykke.Så bør dere hente inn en skriftlig erklæring fra bestemor om hvordan salget kom i stand. Det er jo lov til å håpe at kjøper innser at han har en dårlig sak,slik at han kommer med et reelt bud for å unngå rettssak.Uansett er det viktig å få innsigelsene inn så tidlig som mulig i prosessen.Er salget allerede registrert og tinglyst? 2
Apis Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Hva mener du politiet skal gjøre med dette? De trenger jo ikke å dumme seg ut ved å gå til politiet, vel?Anonymous poster hash: 41864...7a8 Du kan få noe jushjelp og råd på lensmann/politikontoret,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå