kvakk_ Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Har fått resept på marvelon p-piller, spurte legen etter en pille man kan utsette menstruasjonen på, men i pakningsvedlegget står det at man aldri skal (bør unngå) å utsette mensen på disse tablettene. Noen som har erfaring med dette? Noen som har opplevd bibirkninger på pillene?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Hei! Jeg brukte disse en tid, og ble et skikkelig hormonmonster, sur og dårlig humør mesteparten av tiden. Trodde ikke selv at det var så veldig ille, men har blitt fortalt i ettertid hvordan jeg var i den perioden - slettes ikke bra. Har snakket med andre som opplevde akkurat det samme med disse tablettene. Anonymous poster hash: 2ffa8...471
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Jeg har gått på disse i 6 eller 7 år. Aldri opplevd noen bivirkninger. Har utsatt mensen rundt 2 ganger i året, har alltid gått fint. Men alt er jo så individuelt. Marvelon er hvert fall ikke en av de som blir blåst opp mest i media over folk som har fått blodpropp og slikt. Anonymous poster hash: ff226...227
Gjest Amémonos Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Jeg går på Marvelon og det er null stress å hoppe over mensen. Mellomblødninger kan oppstå hvis det gjøres flere ganger på rad, men det er ikke farlig eller noe.
kvakk_ Skrevet 7. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2014 Jeg går på Marvelon og det er null stress å hoppe over mensen. Mellomblødninger kan oppstå hvis det gjøres flere ganger på rad, men det er ikke farlig eller noe. Opplevde du noen bivirkninger i starten?
bippo Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Hei! Jeg brukte disse en tid, og ble et skikkelig hormonmonster, sur og dårlig humør mesteparten av tiden. Trodde ikke selv at det var så veldig ille, men har blitt fortalt i ettertid hvordan jeg var i den perioden - slettes ikke bra. Har snakket med andre som opplevde akkurat det samme med disse tablettene. Anonymous poster hash: 2ffa8...471 Samme her! Falt helt i kjelleren av dem! Møkkapiller!
Gjest Amémonos Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Opplevde du noen bivirkninger i starten? Ja, var litt overemosjonell den første måneden, men det gikk over. Puppene har også blitt en smule større. Dog er det helt umulig å si om de vil gi deg bivirkninger, for det er veldig individuelt. Selv tåler jeg f.eks. ikke Loette som nesten alle venninnene mine sverger til.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Jeg går på Marvelon og det er null stress å hoppe over mensen. Mellomblødninger kan oppstå hvis det gjøres flere ganger på rad, men det er ikke farlig eller noe. Hvor lenge har du gått på dem, og har du hatt noen bivirkninger? Er litt bekymret mtp meldingene over, men det hadde vert vidunderlig kunne hoppe over mensen til tider. Anonymous poster hash: 1234a...3b4
Gjest Amémonos Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Hvor lenge har du gått på dem, og har du hatt noen bivirkninger? Er litt bekymret mtp meldingene over, men det hadde vert vidunderlig kunne hoppe over mensen til tider.Anonymous poster hash: 1234a...3b4 Les svaret mitt over. Har gått på dem i cirka et halvt år.
Gjest tuppesjura Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Har brukt dem i flere år, har de pakningene med 21 piller. Hopper over mensen nedten hele tiden. Tror jeg har den ca 2 ganger i året eller noe sånt. Funker fint!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Les svaret mitt over. Har gått på dem i cirka et halvt år. Kan man velge selv, eller er det legen som bestemmer hvilke pp man skal bruke? Må man gå til fastlegen for å få resept? Anonymous poster hash: 1234a...3b4
Gjest Amémonos Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 (endret) Kan man velge selv, eller er det legen som bestemmer hvilke pp man skal bruke? Må man gå til fastlegen for å få resept?Anonymous poster hash: 1234a...3b4 Man kan velge selv så lenge alt er normalt helsemessig, men spør gjerne legen om råd hvis du er usikker på hva du skal velge. Du må til lege, helsesøster eller lignende for å få resept hvis det er første gang. Først skal de sjekke blodtrykket ditt og du må svare på noen spørsmål (om du røyker, arvelige sykdommer og sånt). Endret 7. august 2014 av Amémonos
kvakk_ Skrevet 8. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 8. august 2014 Ja, var litt overemosjonell den første måneden, men det gikk over. Puppene har også blitt en smule større. Dog er det helt umulig å si om de vil gi deg bivirkninger, for det er veldig individuelt. Selv tåler jeg f.eks. ikke Loette som nesten alle venninnene mine sverger til. Hadde du småblødninger i starten? Jeg har vært veldig plaget med dette på andre p-piller
Gjest Amémonos Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Hadde du småblødninger i starten? Jeg har vært veldig plaget med dette på andre p-piller Ja, men det er veldig vanlig uansett hvilket merke man bruker og går over etter en stund. Det jeg anbefaler deg er å ikke hoppe over mensen første gang etter at du har begynt på p-piller. Jeg hadde ihvertfall ingen småblødninger etter å ha hatt den første pillefrie uken.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Ja, men det er veldig vanlig uansett hvilket merke man bruker og går over etter en stund. Det jeg anbefaler deg er å ikke hoppe over mensen første gang etter at du har begynt på p-piller. Jeg hadde ihvertfall ingen småblødninger etter å ha hatt den første pillefrie uken. Litt usikker her nå, men jeg tror jeg har lest at man skal gå gjennom minst tre brett før man utsetter mensen. Har kanskje med at det normalt sett kan ta opp til tre måneder for kroppen å justere seg/venne seg til hormonene? Anonymous poster hash: 2ffa8...471
Gjest Amémonos Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 Litt usikker her nå, men jeg tror jeg har lest at man skal gå gjennom minst tre brett før man utsetter mensen. Har kanskje med at det normalt sett kan ta opp til tre måneder for kroppen å justere seg/venne seg til hormonene?Anonymous poster hash: 2ffa8...471 Det har ikke jeg hørt, men det virker jo logisk.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Ikke start på marvelon! Brukte det en periode og ble depressiv, gråt hele tiden.... sluttet etter et år; vips- mitt gamle jeg igjen... hormoner er ikke til å spøke med.. Anonymous poster hash: de70f...2c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå