AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Min datter på 3 år trenger fortsatt en dupp på formiddagen. Hu legger seg mellom 19.30-20.00 på kvelden, og står opp rundt 06.30-07.00. Jeg leverer i barnehagen mellom 8 og 9, og henter litt over 16.00. De ansatte sier hun ikke sovner så lett i hvilestund. Før, på småbarnsavdelingen, var det naturlig nok lettere, for da sov flertallet av barna. Mens på den store avdelingen, er det ikke vanlig at barna sover. Noen ganger får hun sovet en halvtime, men noen ganger ingenting. Som igår. Hun var sinna og trøtt når jeg hentet henne, orket ikke gå opp den lille bakken hjemme (vi har ikke bil) og slokna på sofaen hjemme etter 10min. Jeg må jo da bære en 17kg sovende kropp helt hjem, for ellers kommer vi oss jo ikke hjem før natta.. Jeg orker ikke dette hver dag. Hva kan jeg gjøre annerledes?Anonymous poster hash: f828c...fec
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Kutte dagsøvnen og legge henne kl 19?Anonymous poster hash: af4ca...9b7 2
Tante-Sofie Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Legge tidligere. Jeg har også en 3, snart 4-åring, som trenger masse søvn. Han må ennå legge seg 18.30 og sover da til 8. Det er kjipt at han ikke kan være oppe lenger, for det gjør jo at vi må hjem tidlig om vi er steder, men sånn er det bare. Men det er en overgang når de skal kutte ut dagsøvnen altså. Du kan jo trille henne i vogn en periode.
Papirfly Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Har hun såvidt fylt tre eller er hun nærmere fire? Nå er min datter en del yngre, men pleier å gå hjem fra barnehagen selv. I det siste har jeg måttet ha med vogn når jeg henter henne, fordi hun har sovet lite i barnehagen og orker ikke å gå selv. Kan du ta med vogn når du henter henne? En treåring trenger gjerne mer ro og stillhet rundt seg for å sove daglur enn de yngre. Får hun nok ro rundt seg når hun skal sove? Hun legger seg allerede relativt tidlig, så jeg ville ikke ha tatt bort dagluren. Syns hun burde få sove. Om hun ikke får sove i barnehagen, ville jeg latt henne ta en liten blund på sofaen før middag, men problemet ditt her er jo å få henne med seg hjem. Har du mulighet til å hente litt tidligere, slik at hun kanskje orker å gå hjem?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Å sove fra 20-06.30 er jo ikke så lenge. Legg kl 19 og kutt ut hvilen, kanskje sover hun da til 7 og får da like mange timers søvn som nå. Tar en ukes tid å venne seg til sikkert. Ta med vogn til hjemtransport så får hun hvile litt på turen hjem. Min er to år og jeg ser at dagsovinge begynner å spise av nattesoving, før sov hun 12,5 timer nå bare 11-11,5 om natta. Om en stund må vi nok kutte dagsoving for at hun ikke skal våkne tidligere og tidligere. Det blir en overgang jeg gruer meg til pga trøtte ettermiddager men jeg vet det går deg til etter noen uker det også. Tar kanskje en ekstra 10 minutter kjøretur på vei hjem for å gi en liten stille hvile (ikke sove) stund. Anonymous poster hash: b66a1...e49
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Har hun såvidt fylt tre eller er hun nærmere fire? Nå er min datter en del yngre, men pleier å gå hjem fra barnehagen selv. I det siste har jeg måttet ha med vogn når jeg henter henne, fordi hun har sovet lite i barnehagen og orker ikke å gå selv. Kan du ta med vogn når du henter henne? En treåring trenger gjerne mer ro og stillhet rundt seg for å sove daglur enn de yngre. Får hun nok ro rundt seg når hun skal sove? Hun legger seg allerede relativt tidlig, så jeg ville ikke ha tatt bort dagluren. Syns hun burde få sove. Om hun ikke får sove i barnehagen, ville jeg latt henne ta en liten blund på sofaen før middag, men problemet ditt her er jo å få henne med seg hjem. Har du mulighet til å hente litt tidligere, slik at hun kanskje orker å gå hjem? En treåring i seng kl 20 er da ikke relativt tidlig? Og jeg ville ikke latt henne ta en blund på sofaen før middag, da blir nok bare tull ved legging. Anonymous poster hash: af4ca...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Skaff deg en lett trille, så du kan kjøremhenne i det minste og slipper å bære. La vogna være noe hun ikke skal sitte i med mindre hun er trøtt og ellers måtte bæres, sett sekken eller andre ting i vogna, når hun ikke sitter der. Noen barn trenger mer søvn enn andre, men du kan jo få en sjekk på henne hos legen? Anonymous poster hash: c003d...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå