Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min tidligere eks samboer styrer vist livet mitt fremdeles. Det har gått to år siden bruddet. Selve bruddet gikk greit, uten trusler. Hatt litt kontakt i ett år, så ble vi enige om å slutte å snakke sammen og det er nå gått ett år siden jeg har hørt noe fra han. Ingen problemer her virker det kanskje som. MEN. Pga han var voldelig siste tiden av forholdet og virket truende da jeg dro, ble jeg redd og det sitter ennå. Jeg tenker at det at han er ikke kommet over meg eller på en eller annen måte ønsker å skade meg og min familie. Min nye samboer vil barn snart og jeg må innrømme at jeg ønsker meg en baby jeg også. Men med engang tanken om barn slår meg, begynner jeg å tenke på eksen og det han evt.kan gjøre mot meg. Hvorfor jeg tenker slik vet jeg ikke. Vil ha minst mulig å passe ppå tilfelle det skal skje meg noe. Det var såvidt jeg var med på å skaffe oss hund. Redd å bli dradd i fra de jeg er glad eller de som er på en eller annen måte avhengig av meg som for eksempel et barn. Har dere noen råd?

Anonymous poster hash: 9d382...749

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av eksen:

Jeg synes det går litt fort i svingene.

Anonymous poster hash: 6face...5db
AnonymBruker
Skrevet

Alle politidistrikt skal ha en familiekoordinator. Der kan du ta kontakt og drøfte situasjonen din. Eller du kan ta det opp med fastlegen, dersom dette er noe som er frykt og ikke en reell fare ber du om en henvsining til psykolog.

Så lenge du går rundt og er redd er min vurdering at du ikke skal blande et uskyldig barn inn i situasjonen.

Anonymous poster hash: 3e947...1ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener det er for tidlig for meg å få barn nå? Jeg er snart 28 år og har vært i lag med samboeren min i 2,5 år der begge ønsker barn

Uavhengig av eksen:

Jeg synes det går litt fort i svingene.

Anonymous poster hash: 6face...5db

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke rart hvis han var litt aggresiv på slutten hvis det er to år siden bruddet, men du har vært sammen med din nåværende i 2,5 år.... :)

Anonymous poster hash: c881a...d59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å være redd for noe som har skjedd for "lenge" siden som styrer valga dine såpass tyder på et traume. Jeg hadde bedt om å får prate med psykolog, slik at du kan få det godt igjen.

Anonymous poster hash: efb40...cb0
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes psykologen din?

Anonymous poster hash: 9e017...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært hos noe psykolog. Følte ikke det var nødvendig. Det er 2,5 år siden det ble slutt men med min nåværende samboer har jeg vært i lag i 2 år. Altså det har gått 5-6 måneder før jeg traff ny. Har det noe å si i det hele tatt? Er jo ikke det som er problemet her :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært hos noe psykolog. Følte ikke det var nødvendig. Det er 2,5 år siden det ble slutt men med min nåværende samboer har jeg vært i lag i 2 år. Altså det har gått 5-6 måneder før jeg traff ny. Har det noe å si i det hele tatt? Er jo ikke det som er problemet her :)

TS

Skjønner hun kommenterte den, skulle til å gjøre det selv. Du skrev jo det var slutt for 2 år siden, og at du og samboeren din har vært sammen i 2,5 år :) Men hvis det er mottsatt så ble det jo slutt før du fant en ny ;)

Ser ikke helt du skal være bekymret. Du hadde jo kontakt med exen din i 1 år etter bruddet (og i tilegg hadde ny kjæreste) Men dere begge ble enige om å kutte kontakten, og ikke hatt kontakt det siste året.

Ser ikke helt grunnen til at du skal være bekymret for at din ex skal reagere på at du får barn..

Anonymous poster hash: 7ed5a...85b

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ja det kan ha vært en misforståelse. Jeg ble i lag med han nye 6 eller 6 måneder senere. Har kjent han en stund så plutselig fant vi tonen og det ble oss. Eksen min fikk vite om dette men tror ikke han reagerte på det noe måte. Jeg spurte han direkte hva han mente med det (var litt redd han og ville få en slags "godkjenning" på det at var ok at jeg har ny mann og han vet hvem han er. Men var redd en periode at han skulle planlegge noe mot oss så var på en måte på vakt hele tiden. Om hvem som ringer på døren går telefonen. Det gikk greit foreløpig. Men problemet her et at jeg kjenner eksen min for godt. Han er veldig impulsiv og har bestemme seg for noe og så plutselig gjøre det. Han er tidligere dømt for vold og da var uten forvarsel at han reiste hjem til vedkommende og slo han ned. Så det kan være det som sitter igjen. Men i utgangspunktet så har han ikke noe han kan gjøre til meg. Jeg var utro for lenge siden da vi var I lag og det var han også så den saken er egentlig grei med tanke på at begge har tilgitt hverandre. Men fortiden sitter vist dypt inne. Ts

Skrevet

Ts her. Ja det kan ha vært en misforståelse. Jeg ble i lag med han nye 6 eller 6 måneder senere. Har kjent han en stund så plutselig fant vi tonen og det ble oss. Eksen min fikk vite om dette men tror ikke han reagerte på det noe måte. Jeg spurte han direkte hva han mente med det (var litt redd han og ville få en slags "godkjenning" på det at var ok at jeg har ny mann og han vet hvem han er. Men var redd en periode at han skulle planlegge noe mot oss så var på en måte på vakt hele tiden. Om hvem som ringer på døren går telefonen. Det gikk greit foreløpig. Men problemet her et at jeg kjenner eksen min for godt. Han er veldig impulsiv og har bestemme seg for noe og så plutselig gjøre det. Han er tidligere dømt for vold og da var uten forvarsel at han reiste hjem til vedkommende og slo han ned. Så det kan være det som sitter igjen. Men i utgangspunktet så har han ikke noe han kan gjøre til meg. Jeg var utro for lenge siden da vi var I lag og det var han også så den saken er egentlig grei med tanke på at begge har tilgitt hverandre. Men fortiden sitter vist dypt inne. Ts

Ja det kan jeg skjønne. Men trur du ikke han har gått videre etter så lang tid da? 2,5 år er jo ei stund. Og i og med han ikke hadde noen hevnaksjon i de 2 årene dere har vært sammen nå, så vil jeg tru han har gått videre. Men jeg kjenner han ikke så jeg kan igrunn ikke uttale meg om det er trygt eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...