Gjest Eurodice Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Jeg trenger råd fra dere neglkyndige. Nå har jeg lest flere artikler om neglens oppbygning, men finner ikke svar på mitt problem. Saken er den at huden på undersiden (den har sikkert en betegnelse) vokser oppover neglen. Jeg bruker en plastpinne og skyver den ned, men det blir irriterende i lengden. Mitt spørsmål er om jeg kan bruke neglebåndsfjerner under neglen også, eller finnes det andre preparater som er beregnet for dette formålet?
OPIgirl Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Jeg må si at jeg ikke har hørt om denne tilstanden på fingernegler. Hvis det er det samme på neglene på føttene, heter det vel inngrodd negl. Gjelder dette alle fingerneglene dine? Er det smertefullt? Jeg tror ikke du bør bruke neglebåndsfjerner under huden på neglene. Du bør kanskje gå til en lege, eller i første omgang en negledesigner.
Gjest Peanut Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Jeg trenger råd fra dere neglkyndige. Nå har jeg lest flere artikler om neglens oppbygning, men finner ikke svar på mitt problem. Saken er den at huden på undersiden (den har sikkert en betegnelse) vokser oppover neglen. Jeg bruker en plastpinne og skyver den ned, men det blir irriterende i lengden. Mitt spørsmål er om jeg kan bruke neglebåndsfjerner under neglen også, eller finnes det andre preparater som er beregnet for dette formålet? Kanskje du kan finne ut hva det er her? http://www.hooked-on-nails.com/naturalnails.html For meg så høres det ut som "Onychodermal Band", og jeg har også det slik at det kan vokse oppover neglen, men jeg lar det bare vokse. Har før dyttet det ned med pinne eller lignende, men tenker at med alt av bakterier som kan finne på å legge seg inn under neglene så vil jeg ikke gjøre det lettere. Jeg har ikke hørt om noen som bruker neglebåndsfjerner, så vil nok anbefale å gå til en negledesigner for å høre der hva du kan gjøre dersom det er irriterende.
Gjest Eurodice Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Kanskje du kan finne ut hva det er her? http://www.hooked-on-nails.com/naturalnails.html For meg så høres det ut som "Onychodermal Band", og jeg har også det slik at det kan vokse oppover neglen, men jeg lar det bare vokse. Har før dyttet det ned med pinne eller lignende, men tenker at med alt av bakterier som kan finne på å legge seg inn under neglene så vil jeg ikke gjøre det lettere. Jeg har ikke hørt om noen som bruker neglebåndsfjerner, så vil nok anbefale å gå til en negledesigner for å høre der hva du kan gjøre dersom det er irriterende. Takk for svar! Det er dette jeg mener. Det er ikke irriterende på den måten at det er vondt eller gir noen plager. Jeg synes bare at det ikke er pent. Den hvite delen ytterst på neglene blir jo nesten ikke synlig på grunn av huden som vokser oppover på undersiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå