Gå til innhold

Ønskeliste til 14-årsdagen, 300w høyttalere, drithøg bass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en litt rar reaksjon da jeg fikk servert følgende ønske, jeg siterer ordrett:

'Stereoanlegg med 300 watts høyttalere og drithøg bass'

Tror han har fått opp interessen for slike ting og synes dette hørtes veldig kult ut. Så vurderer å bare avvise det og be ham bruke konfepenger til neste år eventuelt.

Men hvor burde man henvende seg for dette ønsker og hvilken prisklasse er det på et par høyttalere med 300 (ekte) watt og 'drithøg' bass?

Anonymous poster hash: ebb26...a6f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt etter merke vil det variere fra ca 3000 og opp til virkelig urealistiske summer. Vi har et anlegg fra logitech til knappe 3000 som er på 600w og har godt over 'drithøg' bass.

Elkjøp er et greit sted å starte for å se om dette er et ønske du kan oppfylle, eller om han må vente til neste år :)

Skrevet

Haha, kravstor kid.

• Liker 9
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Og hva skal poden koble dem til?

- siden han snakker om stereoanlegg så har han vel ikke forsterkerbiten på plass?

Om han skal ha hele anlegget med full pakke, pre- og effektforsterker, skikkelige kabler and you name it.... så blir du så fattig som du ønsker.

Tipser om at HIFI Klubben pleier har relativt ok priser på enklere 'pakkeløsninger' all inclusive.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Det er ofte helt fine høgtalere til salgs for en hundrings på loppemarked.

Kan være fornuftig å la junior begynne der.

Vi har dette selv i TV-stua. Helt OK.

Unger trenger ikke å få alt de ønsker seg.

Det er ikke sunt!

• Liker 3
Skrevet

Gi han penger så han kan spare opp til dette selv, om det er noe han virkelig ønsker. Han virker kravstor ut, men så er han da bare 14 år og tenker nok ikke at dette var direkte frekt å ønske seg, og man kan vel si at gutter/menn er ganske enkle på bursdagsønsker, så ofte er de ganske konkrete.

• Liker 1
Skrevet

Sånne ting må gjerne spilles inn også, og det er lett å ødelegge. Jeg tenker at han er for ung til å ha det beste av det beste ihvertfall, da det gjerne er ganske stiv pris. Og er dette bursdagsgave- ønske eller konfirmasjon? Jeg tror jeg ville bedt han bruke konfirmasjonspengene...

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke min 14-åring fått. Vi andre i huset skal nemlig også bo der...

Anonymous poster hash: 5b552...165
  • Liker 2
Skrevet

Siden du sier han skal konfirmeres neste år, så kan du be ham om å bruke eventuelle konfirmasjonspenger til disse høyttalerne. Evt at han kan ønske seg penger av dere og familie til bursdag og jul slik han kan spare.

Skrevet (endret)

Men hvor burde man henvende seg for dette ønsker og hvilken prisklasse er det på et par høyttalere med 300 (ekte) watt og 'drithøg' bass?

Høyttalere har ingen watt med mindre det er snakk om aktive høyttalere, og det er vel ikke det han skal ha.

Mitt forslag til en på 14 år som liker å skru opp lyden vil være noe slikt:

XLS-28

NAD C370

Dette er ikke det som spiller penest i verden, men det er allikevel langt bedre enn diverse plastanlegg og spiller mer enn høyt nok for et gutterom.

(jeg vet ikke noe om tilstanden på linkede produkter, og de kan sikkert fåes noe billigere)

Endret av Maximillian Cohen
AnonymBruker
Skrevet

Gi gutten et skikkelig PA-anlegg med mikserpult og hele sulamitten, så blir han fornøyd. Ja, du må ut med en mellom 150.000-200.000, men det er det vel verdt. Du elsker vel, trass alt, pjokken din mer enn pengene?

Anonymous poster hash: 1eaec...c99
AnonymBruker
Skrevet

Gi gutten et skikkelig PA-anlegg med mikserpult og hele sulamitten, så blir han fornøyd. Ja, du må ut med en mellom 150.000-200.000, men det er det vel verdt. Du elsker vel, trass alt, pjokken din mer enn pengene?

Anonymous poster hash: 1eaec...c99

Hm.. Ja, kanskje. Blir i såfall tatt fra bilbudsjettet, men om han heller vil ha det enn bil når han blir 18 så hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke min 14-åring fått. Vi andre i huset skal nemlig også bo der...

Blir plassert i rommet i 2. etasje i garasjen så går nok greit!

AnonymBruker
Skrevet

Blir plassert i rommet i 2. etasje i garasjen så går nok greit!

Det var bra. Da er det jo bare sin egen hørsel han kommer til å ødelegge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...