Gå til innhold

Til dere med lesebriller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gjør dere av brillene når dere ikke bruker dem?

Jeg har prøvd å ha dem på hodet, men det er så upraktisk når de faller av hele tiden, så nå går jeg med dem i snor rundt halsen, men jeg synes det har så høy "bibliotekar-faktor", og leter etter andre alternativer.

Anonymous poster hash: 29249...00c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg dem i etuiet?

Anonymous poster hash: 9fd33...e7f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heng dem sånn? (aner ikke hvem dette er, naska det fra google bilder:P)

557903-9-1331062001882.jpg

Anonymous poster hash: a075b...cf1
AnonymBruker
Skrevet

Legg dem i etuiet?

Anonymous poster hash: 9fd33...e7f

Da er de ikke særlig lett tilgjengelig når jeg trener dem.

Heng dem sånn? (aner ikke hvem dette er, naska det fra google bilder:P)

557903-9-1331062001882.jpg

Det var jo en mulighet. :)

AnonymBruker
Skrevet

Gå over til progressive briller, da har du dem alltid på nesen ;)

Anonymous poster hash: 6d0de...e99

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare bruke lesebrillene når jeg sitter stille fordi de har en styrke på 7 og 7,5. Og må hele tiden bytte med gå briller som har 4,5 og 5. Ellers ligger de brillene jeg ikke bruker på bordet foran meg, og jeg har lupe til 0å lese med når noe må gå kjapt.

Forslaget om å henge den foran på overdelen kan gå med billige lesebriller ikke med briller til mange tusen. For svup, så ligger de på gulvet, eller små barnehender har tatt tak i dem.

Anonymous poster hash: f1127...112

AnonymBruker
Skrevet

Gå over til progressive briller, da har du dem alltid på nesen ;)

Jeg har ikke råd akkurat nå. :(

Det hender at jeg setter lesebrillene på nesetippen for å simulere progressive/bifokale briller, men det er ikke så komfortabelt det heller. For ikke så snakke om hvor dum jeg ser ut når jeg gjør det. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Forslaget om å henge den foran på overdelen kan gå med billige lesebriller ikke med briller til mange tusen. For svup, så ligger de på gulvet, eller små barnehender har tatt tak i dem.

Det fungerte ikke så godt for meg ved første forsøk heller.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skulle til å si det, ikke bøy deg frem:P Men venninna mi har lesebriller og hun bruker dem bare hele tiden for å slippe å styre med dem.

AnonymBruker
Skrevet

etuiet mitt ligger alltid åpent på stuebordet eller studiebordet mitt. så jeg legger fra meg brillene der.

Pleier ikke å gå rundt med brillene annet enn når jeg leser, jeg leser bra uten også, men blir sliten fort. :)

Anonymous poster hash: e414d...77c
AnonymBruker
Skrevet

etuiet mitt ligger alltid åpent på stuebordet eller studiebordet mitt. så jeg legger fra meg brillene der.

Pleier ikke å gå rundt med brillene annet enn når jeg leser, jeg leser bra uten også, men blir sliten fort. :)

Anonymous poster hash: e414d...77c

Jeg bruker dem ikke bare når jeg leser/er på data, så da er jeg avhengig av å ha dem med, og ha dem lett tilgjengelig hele tiden.

"Nærbrille" er kanskje mer riktig å kalle dem.

Jeg må bruke dem når jeg skal se på ting nærmere enn en armlengdes avstand.

(F.eks når jeg må bruke mobilen, lager mat, lese innholdsfortegnelser osv)

AnonymBruker
Skrevet

Har et par briller hjemme, som ligger enten på stuebordet eller på nattbordet. Men som regel går jeg med de konstant når jeg er hjemme. Svipper de opp i håret om jeg må. De sitter godt der.

Har egne briller på jobb. De er halvprogressive, men orker ikke gå med de, så legger de på pulten om jeg skal gjøre noe annet.

Er jeg ute og farter, så har jeg ingen briller med meg og jeg ser ingen ting :P hender jeg må få andre til å skrive SMS ol for meg om det er dårlig lys.

Anonymous poster hash: e95d8...543
AnonymBruker
Skrevet

Det er en tilvenningssak å bære dem ytterst på nesa, men på min nese sitter de godt, Veksler mellom å ha dem der, på hodet og i etui.

Anonymous poster hash: 13baa...4dc
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke råd akkurat nå. :( Det hender at jeg setter lesebrillene på nesetippen for å simulere progressive/bifokale briller, men det er ikke så komfortabelt det heller. For ikke så snakke om hvor dum jeg ser ut når jeg gjør det. :ler:Anonymous poster hash: 29249...00c

De fleste brillebutikker tilbyr avbetaling uten ekstra kostnad. Da blir det ofte litt lettere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...