Gå til innhold

Så mange høyrentekontoer jeg vil i en og samme bank

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Finnes det noen banker med gode høyrentekontoer hvor du kan opprette så mange kontoer du vil med samme gode rente (i samme bank)? Er helt i nybegynnerfasen med å få orden på økonomien, og vil gjerne få øremerket pengene.

Anonymous poster hash: f672f...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sparesmart.no og bluestep.no gir 3,25 % og mulighet for flere konti.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar Nojac, skal sjekke det ut! :)

AnonymBruker
Skrevet

Santander.no, 3,45 i rente ut august, deretter 3,25.

Husk på at garantibeløpet på 2 mill, gjelder alle kontoer samt opptjent rente i samme bank.

Anonymous poster hash: 5ec1c...85f

AnonymBruker
Skrevet

Pass på at de fleste banker har et intervall hvor opp til et visst beløp gir x% rente, mens over der gir de y% rente. Hvis du totalt har mer enn grensen for y% (som er høyere enn x%), så bør du samle alle pengene på en konto for å få best mulig rente, i stedenfor å ha 10 kontoer med dårligere rente.

Anonymous poster hash: 06c6d...79d
Skrevet

Pass på at de fleste banker har et intervall hvor opp til et visst beløp gir x% rente, mens over der gir de y% rente. Hvis du totalt har mer enn grensen for y% (som er høyere enn x%), så bør du samle alle pengene på en konto for å få best mulig rente, i stedenfor å ha 10 kontoer med dårligere rente.

Dette er en uaktuell problemstilling når det gjelder de to bankene jeg anbefalte. De har samme rente fra første krone.

Jeg nevnte IKKE Santander, dels fordi jeg ikke visste at de tillater at man oppretter så mange konti man ønsker, og dels fordi man må ha 100 000 på hver konto for å få den nevnte rente.

sparesmart.no er det beste valget for TS.

AnonymBruker
Skrevet

En del banker har også dårligere rente om summen blir for høy.

Anonymous poster hash: d66b0...ec6

Skrevet

TS her.

Sparesmart.no falt valget på, takk for tipset Nojac!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...