Gå til innhold

Kristiansand eller Oslo?? Innen 1 juli??

Anbefalte innlegg

Gjest KlaraKu
Skrevet

Houston, I have a problem.. Som alltid så klarer jeg å sitte i siste liten å tenke så det knaker på hva jeg skal bestemme meg for, og denne gangen er det IKKE annerledes.. Dette gjelder hva jeg skal finne på neste år og valget står mellom juss i Oslo eller informatikk (ett-årig) i Kr.sand! Jeg og typen har vært sammen lenge og det har gått rimelig opp og ned, men har pratet om at det kanskje hjelper å flytte sammen, så derfor er han med meg om jeg flytter til Oslo eller Kr.sand. Problemet er min angst for å flytte hjemmefra, fra venner, jobb og familie og at jeg tenker at det kanskje ikker er noe vits å "bare ta" et fag i Kr.sand bare for å finne på noe.. Men min kusine og typen går på skole der nede og hun vil gjerne at jeg skal komme - det hadde vært dritkult! Men mange av mine venner skal gå på skole i Oslo neste år og de synes dette selvføleglig kommer til å ta av de også.. huff.. Det er sikkert mer jeg kunne sagt, men... Hva burde jeg gjøre? Er det på tide å forlate "redet" og fly sørover eller skal jeg velge den trygge hverdagen som jeg trives med her hjemme? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt uten å tenke på fag, vil jeg anbefale deg å flytte, du får nye impulser, du vokser som menneske, du blir kjent med nye folk og du blir en erfaring rikere!

Gjest Klara Ku
Skrevet

Jeg har lyst til å flytte uansett om det blir Oslo eller i nærheten, eller i Kr.sand..tror det blir deilig..:) Har litt angst for å "drite" meg ut da.. sløse bort enda et år liksom, selvom jeg bare er 21..hmm

Skrevet

Et år med informatikk er ikke å "drite seg ut". Som en av mange jurister på dagens arbeidsmarked er jeg fullt klar over at det er viktig å skille seg ut med "noe mer" enn "bare" jussen.

Ta et år i Kristiansand UTEN typen. Er det ment å bli dere så holder forholdet et år fra hverandre. Er det ikke ment å være, så ville det være synd å kaste bort muligheten for å dra et annet sted. Dessuten er du mer motagelig for studentlivet dersom du er alene (kontra har en mann hjemme som ikke er student). Vær med på arrangementer og få mange nye venner.

Og etterpå tar du jussen i Bergen, og spesialiserer deg innen rettsinformatikk eller informasjonsrett. Da vil du skille dg mer ut siden. Og du får mnge nye venner! :)

Gjest KlaraKu
Skrevet

Takk for kjempebra svar, mye lignende jeg har hørt fra andre jeg har spurt.. Vet ikke om det blir like godt mottatt hos typen men..:( Han har såå lyst til å bli med meg hvor som helst for å bo sammen, mens jeg er på vippen.. Shit..det skal ikke være enkelt....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...