Gå til innhold

Sette kull på Chihuahua tispe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei lita frøken her, som er snart 2 år, men veier dessverre svært lite; 1,4kg.

Har lest at tispene bør hvertfall være ca 2kg om man skal sette kull på de.

Er det noen som har gode tips, råd og ting jeg bør tenke på før jeg bestemmer meg når tiden er inne mtp kg o.l. ?

Anonymous poster hash: 4e64e...a54
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i bunn og grunn ikke selve vekten som er det viktigste, men om hun har en bygning og kropp som takler en fødsel, noe jeg tviler på at hun har om hun bare er 1,4kg

Anonymous poster hash: 77941...352

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også forholde deg til det samme som beskrives i startinnlegget her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=858977&page=1

Når det gjelder rasespesifikke spørsmål bør du ta kontakt med raseklubben. Jeg kjenner ikke chihuahua spesifikt, men er den ekstreme størrelsen hennes et positivt trekk som rasen vil nyte godt av at blir avlet videre på? Hvis ikke dropper du avl på denne tispen, og sørger heller for å bli godt kjent med en seriøs oppdretter og håp at du kan få en god tispe på fôr. Skal man avle på hunden, så skal det være fordi det vil være til rasens beste.

Anonymous poster hash: 1d78c...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, gikk litt fort, jeg skulle ikke skrive "startinnlegget", men "første svar".

Anonymous poster hash: 1d78c...3bb

• Liker 1
Skrevet

Det er også overflod av chihuahuavalper for tiden og vanskelig å å selge både for seriøse og useriøse oppdrettere, selv med lavere priser enn tidligere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sette et nytt kull ut i verden når det er så mange hunder som venter på et godt hjem?

Anonymous poster hash: ac061...d2b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...