AloeVera Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Vurderer å kjøpe dette: http://cdon.no/spill/downloads/simcityt-4-deluxe-mac-27349629 Har en MacBook Pro. Versjon 10.6.8 Prosessor: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo Hukommelse: 4GB 1067 MHz DDR3 Har liten peiling når det kommer til data, og har lite lyst å bruke penger på et spill som jeg ikke får til å spille
AloeVera Skrevet 7. august 2014 Forfatter #2 Skrevet 7. august 2014 Dette er det som står: Minimum:OS: 10.8.5 (Mountain Lion), 10.9.2 (Mavericks)Processor: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo (Dual-Core)Memory: 4 GB RAMHard Disk Space: 2 GBVideo Memory: 256 MBVideo Card: ATI Radeon HD 3870 / NVidia Geforce 8800 / IntelAdditional: Macintosh mouse and keyboard required.NOTICE: This game is not supported on volumes formatted as Mac OS Extended (Case Sensitive)NOTICE: The following video chipsets are unsupported for SimCity4 Deluxe: ATI RADEON HD 2400, 2600, NVIDIA 8600m, Intel Integrated GMA 950, Intel Integrated x3100NOTICE: SimCity4 Deluxe Mac is localized into French, Italian, German, Spanish, and Japanese Recommended:OS: 10.9.2 (Mavericks)Processor: 2.2GHz Intel Quad Core or betterMemory: 4 GB RAMVideo Memory: 512 MBVideo Card: ATI Radeon HD 5750 / NVidia Geforce 650M
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Ehm, en ide å se på systemkravene, kanskje. It's right there. Og nei, maskinen din er for svak.Anonymous poster hash: 49d4e...0e2
AloeVera Skrevet 7. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2014 Jeg er på systemkravene, har til og med postet de. Problemet er jo ikke at jeg ikke kan finne de. Problemet er å tyde om min er god nok. Ser i appstore at jeg kan laste ned Mavericks, burde jeg det? Da vil jeg vel få riktig versjon? Mulig jeg er på bærtur, men det er derfor jeg spør!
pressplay Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 For svak? CPU er jo identisk med minimumskravet. Det eneste jeg ser er at hun har et OS som er tidligere enn det som er minimumskravet. Hun skriver heller ikke noe om videokortet sitt. Det enkleste er om hun kunne linket til den maskinen hun har kjøpt slik at vi kan få se specsene på den.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Maveeicks bruker et par Gb minne bare på å holde systemet i gang, trooor jeg. Da har du lite minne igjen til å gjøre annet. Jeg ville stått over.Anonymous poster hash: 49d4e...0e2
pressplay Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Ja, du bør prøve det. Jeg er ikke Mac ekspert, men det hadde vært rart om Apple la inn sperrer på OSet på bakgrunn av maskinvaren. På en Windows PC kan du som regel installere den versjonen du vil.
AloeVera Skrevet 7. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2014 Her er mer info om dataen.. Så det anbefales altså ikke å oppgradere programvaren?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Pressplay, ikke uttal deg om noe du ikke kan. Apples hjemmesider sier at mavericks krever 2gb minne eller mer. Da har du, ts, kun 2gb igjen til rådighet. Det er relativt lite selv til surfing og musikk. Du kan definitivt ikke spille mye spill på 2gb. Jeg vil høyst fraråde deg å installere oppdateringen. Anonymous poster hash: 49d4e...0e2
AloeVera Skrevet 7. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2014 (endret) Pressplay, ikke uttal deg om noe du ikke kan. Apples hjemmesider sier at mavericks krever 2gb minne eller mer. Da har du, ts, kun 2gb igjen til rådighet. Det er relativt lite selv til surfing og musikk. Du kan definitivt ikke spille mye spill på 2gb. Jeg vil høyst fraråde deg å installere oppdateringen.Anonymous poster hash: 49d4e...0e2 Hva med OS: 10.8.5 (Mountain Lion) ? Endret 7. august 2014 av AloeVera
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Mountain Lion krever også 2gb: http://support.apple.com/kb/HT5444?viewlocale=en_US&locale=en_US Jeg ville stått over også. Anonymous poster hash: 49d4e...0e2
pressplay Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 (endret) Pressplay, ikke uttal deg om noe du ikke kan. Apples hjemmesider sier at mavericks krever 2gb minne eller mer. Da har du, ts, kun 2gb igjen til rådighet. Det er relativt lite selv til surfing og musikk. Du kan definitivt ikke spille mye spill på 2gb. Jeg vil høyst fraråde deg å installere oppdateringen.Anonymous poster hash: 49d4e...0e2 Der vekket du nerden i meg. Med bachelorgrad i IT og 18 års erfaring med PC velger jeg å tro at jeg kan noe. Når det står at spillet krever 4 GB minne så betyr det 4GB totalt installert, ikke 4GB etter at operativsystemet har tatt sitt. At operativsystemet tar minne har spillprodusenten tatt høyde for når denne har skrevet spesifikasjonene. Alle OS krever naturligvis minne og jo mer minne OS tar jo mindre blir det igjen til annet. Men spillet krever IKKE 4 gb RAM dedikert til spillet slik jeg forstår din påstand. Edit: Når spillprodusenten skriver at spillet krever Mountain Lion OS og 4 GB installert så har altså produsenten tatt høyde for det som Mountain Lion krever av minne. Det er altså ikke behov for 4 GB minne dedikert til spillet, men 4 GB totalt på maskinen. Endret 7. august 2014 av pressplay 1
pressplay Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 (endret) Mountain Lion krever også 2gb: http://support.apple.com/kb/HT5444?viewlocale=en_US&locale=en_US Jeg ville stått over også.Anonymous poster hash: 49d4e...0e2 Sorry kompis, nå er det du som ikke har peiling. Den linken viser at hun kan installere Mountain Lion OS X Mountain Lion system requirementsTo install Mountain Lion, you need one of these Macs:iMac (Mid 2007 or newer)MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)MacBook Air (Late 2008 or newer)Mac mini (Early 2009 or newer)Mac Pro (Early 2008 or newer)Xserve (Early 2009) Jeg kan ikke garantere det 100% men slik jeg leser systemkravene kan du fint kjøpe spillet. Videokortet er godt nok og du kan installere Mountain Lion. Jeg ville prøvd å installere det først da nyere OS som regel krever mer av maskinen og dermed gir mindre igjen til spillet. Endret 7. august 2014 av pressplay 1
Jonencloud Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Vurderer å kjøpe dette: http://cdon.no/spill/downloads/simcityt-4-deluxe-mac-27349629 Har en MacBook Pro. Versjon 10.6.8 Prosessor: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo Hukommelse: 4GB 1067 MHz DDR3 Har liten peiling når det kommer til data, og har lite lyst å bruke penger på et spill som jeg ikke får til å spille jeg kan ikke se for meg at spilet kommer til å yte veldig godt på maskinene din. prosessoren er god nok, men skjermortet er jeg mindre sikker på. du har nok videominne, men det er ikke i nærheten så mye futt i Geforce GT 320M som i skjermkortene som står i minstekrav listen. Radeon HD 3870 og Geforce 8800 er mer enn dobbelt så kraftige som GT 320M ifølge passmark. jeg vet lignende skjermkort har klart å kjøre spillet men ble dumpet fra minstekravslista fordi de begynte å lagge på store byer. det kommer til å kjøre, men jeg håper ikke du planlegger å lage store byer. du bør uansett sette alle grafikinstillinger på minimum
AloeVera Skrevet 7. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 7. august 2014 https://www.gameagent.com/games/rollercoaster-tycoon-3-platinum Hva med denne da?
Gjest Trollkarlen Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 eeeeh Sim City 4 kan umulig kreve det som står der? Hvorfor krever Mac versjonen hardware som ikke var laget enda da Sim City 4 først kom ut? Ser man på PC versjonen så er hardware requirements fra steinalderen.
Jonencloud Skrevet 8. august 2014 #17 Skrevet 8. august 2014 https://www.gameagent.com/games/rollercoaster-tycoon-3-platinum Hva med denne da? du ligger rett under minstekravet, men det går nok fint om du spiller på minimum innstillinger
AloeVera Skrevet 8. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 8. august 2014 Lasted ned mavericks og rollercoaster tycoon 3 og det kjører utmerket Takk for hjelp dere!
pressplay Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Lasted ned mavericks og rollercoaster tycoon 3 og det kjører utmerket Takk for hjelp dere!Da skal du kunne kjøre Sim City 4 og Kos deg, skulle ønske jeg traff en jente som likte å spille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå