Gå til innhold

solsikke


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Jeg har plantet en solsikke i en stor potte inne. I går var det masse sol og jeg satt den ut i solveggen. Tenkte den elska sol, men etter et par timer så hang den og så nesten død ut :o Satt den inn igjen og etter en kort stund så kvikna den til. Hva skjer? Er det fordi den ikke er vant til å være ute...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Mine blir omtrent stekt der hvor de står, så jeg ville trodd solsikker taklet solskinnet veldig godt. Men hva med vann? Kan det ha vært litt tørt rundt den? Jeg vanner mine hver dag, jeg tror de er litt tørste av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg gjetter at overgangen ble for brå.

Oki, hvordan kan jeg "venne den til" å stå ute da? den er jo i en ganske stor potte, så den må stå på gulvet. Den får derfor ikke noe særlig med sol inne, og jeg vil gjerne gi den litt mer sollys for jeg synes den er litt tynn og puslete... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk

Det viktig at den får venne seg til å være ute, litt av gangen noen dager fremover.

Og det viktigste er at du ikke setter den midt i solsteken med en gang. Heng gjerne et laken el lign. som beskyttelse foran den - da tåler den mye mer. Planter kan faktisk bli "solbrent" hvis de ikke er vant til sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert drikker de gjerne en bøtte vann om dagen (når de står ute i solen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

off, visste ikke at det var så mye jobb... skulle tro jeg hadde skaffa meg et husdyr :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...