AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Når man ler AV dem: nei, de gjør ikke det. Hvorfor de har triste øyne når de har på et morsomt kostyme eller en morsom hatt når du peker og ler av den? Fordi den ikke liker å ha på klær/hatt. Anonymous poster hash: 74e62...e3d
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Er det einaste eksempelet du kan komme med? Hunden til pappa blei skamklipt og den var skikkelig stolt og glad heilt til resten av familien begynte å le av ho. Då blei ho så flau at ho gjekk å gjemte seg under senga i 2 dager. 3
Gjest Ketchupjenta Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Er det einaste eksempelet du kan komme med? Hunden til pappa blei skamklipt og den var skikkelig stolt og glad heilt til resten av familien begynte å le av ho. Då blei ho så flau at ho gjekk å gjemte seg under senga i 2 dager. hahaha. Ååå, stakkars liten
bippo Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Er det einaste eksempelet du kan komme med? Hunden til pappa blei skamklipt og den var skikkelig stolt og glad heilt til resten av familien begynte å le av ho. Då blei ho så flau at ho gjekk å gjemte seg under senga i 2 dager. Hahahahaha stakkars! http://www.pethealthnetwork.com/dog-health/dog-behavior/do-dogs-get-embarrassed 1
super-s Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Er det einaste eksempelet du kan komme med? Hunden til pappa blei skamklipt og den var skikkelig stolt og glad heilt til resten av familien begynte å le av ho. Då blei ho så flau at ho gjekk å gjemte seg under senga i 2 dager. Huff, stakkars 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Den ble nok heller redd for den spøkelsefilmaktigelatteren. Anonymous poster hash: d206b...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Er det einaste eksempelet du kan komme med? Hunden til pappa blei skamklipt og den var skikkelig stolt og glad heilt til resten av familien begynte å le av ho. Då blei ho så flau at ho gjekk å gjemte seg under senga i 2 dager. Jeg kjenner jeg sliter litt med å tro at hunder er komplekse nok til å føle skam på denne måten, de går ikke rundt og vurderer egen oppførsel og utseende slik som oss. Akkurat som at de ikke skjemmes når du kjefter på dem. Jeg har større tro på at de blir redd eller skeptisk pga. en uvant reaksjon eller plutselig spetakkel. Anonymous poster hash: 9b76c...f60
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 De kan jo lære seg å forstå mye, de er sosiale dyr akkurat som oss. Men jeg er enig i at de sannsynligvis OFTE reagerer på kostymet/rar oppførsel/etc, ikke på konseptet "vi synes du ser teit ut". Anonymous poster hash: eabb4...5b8 1
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Jeg kjenner jeg sliter litt med å tro at hunder er komplekse nok til å føle skam på denne måten, de går ikke rundt og vurderer egen oppførsel og utseende slik som oss. Akkurat som at de ikke skjemmes når du kjefter på dem. Jeg har større tro på at de blir redd eller skeptisk pga. en uvant reaksjon eller plutselig spetakkel. Anonymous poster hash: 9b76c...f60 Hunden min skjemmes når eg kjefter på ho Eg har sjølv sett hunden min bli flau då ho sprang rett i ei glassrute og eg lo som tårene trillet (det gjekk bra med ho). Det varte riktignok ikkje i to dager, men flau var ho. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 En bekjent fortalte meg om at hunden deres en gang skadet beinet, vet ikke om det brakk eller hva, men alle begynte jo med; åå, stakkar liten osv. Og så flyttet de med hunden som ble frisk igjen. Så gikk det noen år, de flyttet tilbake til utgangspunktet, og når hunden så disse menneskene igjen, som sist hunden så dem hadde syntes synd i den og gitt den masse kos og oppmerksomhet; den begynte å late som den haltet:P Anonymous poster hash: c634f...405 1
MissPierce Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 En bekjent fortalte meg om at hunden deres en gang skadet beinet, vet ikke om det brakk eller hva, men alle begynte jo med; åå, stakkar liten osv. Og så flyttet de med hunden som ble frisk igjen. Så gikk det noen år, de flyttet tilbake til utgangspunktet, og når hunden så disse menneskene igjen, som sist hunden så dem hadde syntes synd i den og gitt den masse kos og oppmerksomhet; den begynte å late som den haltet:P Anonymous poster hash: c634f...405 Min hund skadet bakbeinet, og fikk selvfølgelig mye trøst av min mamma da han haltet rundt. Han ble jo helt fin igjen etter 2ukers tid. Hadde forstrekt seg i lek med en annen hund. Da vi kom til mamma igjen etter noen mnd halter han pluttselig veldig igjen med en gang han ser henne. Å mamma lurer på hvorfor han halter enda. Vel, han gjør egentlig ikke det sier jeg, og i hvertfall ikke på den foten. Han var en lur liten skapning for å si det mildt...hehehe 1
Meridian Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Vi hadde en hund da jeg var barn, og en lørdag hadde mamma lagd to brett med hjemmelaget pizza. De stod klar til å settes i ovnen, men mamma ventet på at ovnen skulle gå opp, så hun hang opp noe tøy ute - det var sensommer og fint vær. Vi var alle ute, både pappa, mamma og jeg og mine søsken, og vi gikk inn i hallen da vi ble møtt av en flat skygge som kom gående fra kjøkkenet bortover gangen. Det så så rart ut å se den flak av en hund krype bortover gangen ut og, mens den så på oss med store øyne *jeg vet jeg har gjort noe galt*-blikk. Vi skjønte at det hadde skjedd noe, at den hadde gjort noe galt, men aldri har vi sett den reagere på denne måten før, så vi gikk inn på kjøkkenet, og der hadde altså hunden sleiket i seg halvparten av begge pizzaene som stod på kjøkkenbenken. Da kunne vi ikke la være å le - hunden skjønte at den hadde gjort noe galt - men syns nok at pizzafyllet var fristende, så den hadde stått på to ben og sleiket i seg det den kunne på benken. Da ble det til at vi måtte ta bort halvparten av hver pizza der hunden hadde kommet til, også stekte vi de to halvdelene som lå innerst på benken der hunden ikke hadde kommet til. Vil bare understreke at vi aldri har vært slem eller mishandlet hunden, den var ellers en glad, lydig men fri hund. Så denne reaksjonen syns vi var rar, den skjønte jo at den hadde gjort noe galt og hadde ekstremt dårlig samvittighet da den møtte oss i gangen... hahaha, stakkars hund! Den hadde forresten aldri gjort noe lignende...så vi har jo aldri tatt hunde for det heller... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå