AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Her kan vi dele hyggelige og mindre hyggelige historier fra veterinæren Anonymous poster hash: 5b063...a3a
Snuskerullen Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Hunden min fikk problemer med øynene. De rant, han viste tydelige tegn på irritasjon - gned seg mot sofaputer, buksebein og det som var. Tok ham med til veterinær, som sa at han nok trengte operasjon. De nederste øyelokkene vrengte seg innover og irriterte øynene, var det som var grunnen til at det væsket og klødde så fælt. Vel, vel - ingen vei forbi... Var bare å bestille operasjon, og håpe på det beste! Heldigvis (selvfølgelig!!!) hadde vi forsikring, men det ble da noen tusen allikevel. Stakkars dyret var jo rimelig kaputt etter operasjonen, og likte IKKE å måtte gå med skjerm i 14 dager etterpå, men kom seg utrolig kjapt! Men det mest utrolige, var da vi kom tilbake på kontroll, og han omtrent overfalt dyrlegen og rundsleiket ham!!! Maken til tillit skal du lete lenge etter!!! Dyrlegen er jo også helt over seg - han sier at han er helt målløs over den tilliten og kjærligheten hunden viser, men jeg er overbevist om at han forstår at dyrlegen bare ville ham vel! :D
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Hm.. Katten min er nok litt sur på den lokale dyrlegen fordi hun fjernet ballene hans, så hver gang vi er hos dyrlegen må vi ta av taket på buret for å løfte han ut. Dette er dog de eneste gangene han går frivillig inn i buret igjen også. Har egentlig ingen store morsomme eller triste ting å skrive da pus har klart seg fint med kun ett vetrinærbesøk pga infeksjon i et bitt i bakbeinet. (annet er det kun vaksinasjon og helsesjekk timene vi har hatt årlig )
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Hm.. Katten min er nok litt sur på den lokale dyrlegen fordi hun fjernet ballene hans, så hver gang vi er hos dyrlegen må vi ta av taket på buret for å løfte han ut. Dette er dog de eneste gangene han går frivillig inn i buret igjen også. Har egentlig ingen store morsomme eller triste ting å skrive da pus har klart seg fint med kun ett vetrinærbesøk pga infeksjon i et bitt i bakbeinet. (annet er det kun vaksinasjon og helsesjekk timene vi har hatt årlig ) Tror du tuller, men allikevel: katter har ikke begrep om baller og fjerning av baller Anonymous poster hash: b7f3a...0ae
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Jeg tok med en skadd høne til veterinæren, den hadde blitt angrepet av en hund i en privat hage. Tror de fikk litt sjokk over vi kom med en høne, men de sydde 15 sting og tok selfies med høna Det var stor stas for meg som var eier, at de tok seg tid og tålmodighet til det. Regner med at det var en god erfaring og, haha. Høna levde i 5 år etter angrepet, og hundeeieren fikk tilsendt veterinærregningen på 3000 kr som hun betalte. Anonymous poster hash: 2c8f7...84f 3
Rainbow Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Vi var på veterinæren med vår eurasier. Når de er stressa tar de ofte halen ned, så den henger som en hund med "hengehale" sin gjør, men den er jo fortsatt skikkelig fluffy. Han gjorde da naturlig nok dette inne pådet skumle veterinærkontoret. Vår eurasier er kremfarga og veldig pelsete. Vi snakka om litt forskjellige ting, og nevnte at han klødde endel, og at vi lurte på hva det kunne være. Veterinæren så på ham og begynte en lang tirade om at "ja, schæfere har jo ofte våteksem..." Ble såpass satt ut at vi aldri egentlig fant ut om hun virkelig trodde han var en schæfer eller om det var et merkelig eksempel.
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Tror du tuller, men allikevel: katter har ikke begrep om baller og fjerning av baller Anonymous poster hash: b7f3a...0ae Sant nok, men han må ha opplevd et eller annet som litt traumatisk siden han gikk ut av buret frivillig første gang.
Askmeagain89 Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Min hund blir superglad når jeg sier vi skal til dyrlegen så vi har ikke hatt noen dårlige opplevelser. Vi får alltid masse ros og hunden stortrives. Selv etter narkose logret han fra sekundet han våknet og koste med alle veterinærene.
Askmeagain89 Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Han har vært mye hos veterinær med små og store ting og er like lykkelig og fornøyd uansett om det er barbering, sprøyter, piller, sårrens eller full kroppssjekk ;-)
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 For noen år siden hadde jeg en hamster. Hun ble gammel og etterhvert virket det som hun ikke var helt i form. Så jeg dro til dyrelegen for å høre om de kunne gjøre noe. Dessverre måtte hun avlives, og jeg var oppriktig lei meg for det. Da jeg gikk ut klarte jeg å glemme buret jeg hadde tatt henne med i, så jeg gikk tilbake for å hente det. Da jeg kom inn stod veterinæren og en dyrepleier og lo av at jeg hadde tatt hamsteren med for å få den avlivet i stedet for å "kakke" den i hodet selv. De syns tydeligvis også det var gøy at jeg ble lei meg for at hun var død. Nå har jeg hund, og jeg kjører heller 10 mil for å dra til dyrelegen i byen framfor å gå tilbake dit. Hos de nye har jeg bare gode opplevelser Anonymous poster hash: 3a8bd...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå