Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er gærent, jeg er lei meg, sur, overfølsom og stressa. Overveldende følelser sånn helt uten grunn. Begynte plutselig å gråte istad for ingen grunn.

Går på p-piller jeg ikke får mensen av, og har det sånn her en gang i mnd., men vanskelig å vite når det kommer.

Er så vanvittig kosesyk på kjæresten min og, men han skal opp tidlig på jobb, og han ligger fint ved siden av meg og småsnorker. Ble nesten lei meg istad da jeg lå inntil han og nussa han i nakken. Alle følelser eksploderer når jeg har pms.

Utrolig irriterende! Måtte bare få det ut.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem: Går snart over :jepp:

keep-calm-and-eat-chocolate-20.png

• Liker 3
Skrevet

:klem: Går snart over :jepp:

keep-calm-and-eat-chocolate-20.png

Takk! Ja det gjør jo det.

Hadde lett spist en smashpose ellerno om jeg hadde hatt. Får ture innom butikken i morgen.

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Åh, kjenner meg igjen! Bortsett fra at jeg tar ut all frustrasjon på kjæresten.. :( Det er jo ikke med vilje, men jeg bare blir helt ko-ko i hodet. Er ikke mange sekundene mellom latter og hylgrining uten grunn..

AnonymBruker
Skrevet

Som en kvinnelig lærer sa til meg engang, slutt å vær sur 1/4 av livet ditt. det er en grunn at du er sur,grinete eller ekstremt kåt. Grunnen er Pms og er biologisk, hormoner blir lempet ut i kroppen og en må være sterk til å stå imot disse. Grunnen er biologisk, men kan løses i hodet. Tenk deg om neste gang du er sur, tenk deg om neste gang du er grinete.

Anonymous poster hash: f9749...ea2
Skrevet

Som en kvinnelig lærer sa til meg engang, slutt å vær sur 1/4 av livet ditt. det er en grunn at du er sur,grinete eller ekstremt kåt. Grunnen er Pms og er biologisk, hormoner blir lempet ut i kroppen og en må være sterk til å stå imot disse. Grunnen er biologisk, men kan løses i hodet. Tenk deg om neste gang du er sur, tenk deg om neste gang du er grinete.

Anonymous poster hash: f9749...ea2

der forenkler du ting, AB. Problemet med hormoner er at vi som mennesker er i deres vold.

Ja, det kan hjelpe å være bevisst at følelsene (grinete, nærtagen, fortvilet, etc) er på grunn av hormoner, men mens det herjer som verst skal det likevel mye til å stå imot.

TS, Se om det hjelper å stoppe opp, puste rolig og telle til ti. og minn deg selv på at dette er hormonelt. Det hjelper meg når det står på som verst. og SÅ gå til skapet og finne frem sjokkisen ;)

AnonymBruker
Skrevet

der forenkler du ting, AB. Problemet med hormoner er at vi som mennesker er i deres vold.

Ja, det kan hjelpe å være bevisst at følelsene (grinete, nærtagen, fortvilet, etc) er på grunn av hormoner, men mens det herjer som verst skal det likevel mye til å stå imot.

TS, Se om det hjelper å stoppe opp, puste rolig og telle til ti. og minn deg selv på at dette er hormonelt. Det hjelper meg når det står på som verst. og SÅ gå til skapet og finne frem sjokkisen ;)

Så du klarer ikke ta deg sammen?

Griner du på jobb? Kjefter du på kolleger? Er du urimelig med personen bak kassen på butikken? Ikke det nei? Så da klarer du altså å ta deg sammen, det er bare de næremeste som får unngjelde. Jeg forstår ikke at man ikke viser de man er aller mest glad i like mye respekt som man gjør med de som er mer perifere.

Anonymous poster hash: e606f...bde

Skrevet

Så du klarer ikke ta deg sammen?

Griner du på jobb? Kjefter du på kolleger? Er du urimelig med personen bak kassen på butikken? Ikke det nei? Så da klarer du altså å ta deg sammen, det er bare de næremeste som får unngjelde. Jeg forstår ikke at man ikke viser de man er aller mest glad i like mye respekt som man gjør med de som er mer perifere.

Anonymous poster hash: e606f...bde

Har absolutt hendt at jeg har grått på do på jobb, ja. Ikke mange ganger, selvsagt, men det har hendt.

Jeg tar meg også titt og ofte i å hviske styggedommer (lavt for meg selv!) rettet mot personen foran meg i kassekøen på Meny.

Selvsagt klarer jeg å oppføre meg blant folk, men hjemme er ikke blant folk. Hjemme er det stedet man kan senke skuldrene og slappe av. (jeg skjeller ikke ut familien min når jeg har pms. Men jeg kjenner på den fortvilede følelsen av å ikke ha kontroll over følelsene mine)

AnonymBruker
Skrevet

Selv om man til en viss grad klarer å "ta seg sammen" og ikke hyle til folk så er det fortsatt et ekstremt helvete å ha hormoner og følelser rasende i kroppen og i hodet. Jeg og blir helt dårlig! Både fysisk og psykisk.

Anonymous poster hash: bf08e...908
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler faktisk å IKKE spise sjokolade. Å kutte sukker er det eneste som har hatt effekt på min ekstreme pms.
Sukker påvirker hormonene og gjør at jeg klikker totalt i vinkel på alle måter. Null sukker har regulert det litt og gjør at jeg bare har "vanlig" pms istedet for å bli en psykiatrisk pasient hver fjerde uke. :P

Anonymous poster hash: bf08e...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...