Gå til innhold

Bryllupet vårt, litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bildene har dere jo fått, så her kommer historien.

Så er dagen overstått, men enno ikke helt fordøyd. Det er mange intrykk iløpet av en sånn dag, så det tar tid innen de setter seg.

Dagen var vellykket, med mange gjester og gaver.

Vi valgte og sove sammen, natt til den store dagen. Så om natta når Jimmy hadde sovna, lakerte jeg tåneglene hans glitrende blå. Så når de klippet tåspissene av senere om kvelden, så var det et litt uventet syn for gjestene

kl.08.00 Ble jeg hentet av min svigermors venninne. Da det var hennes oppgave og følge meg til frisørene, og kle på meg. Da det er hun som har sydd brudekjolen. Mens jeg var hos frisøren, vartet hun meg opp med frukt og drikke og massage, jeg skulle og jo ikke risikere og være sulten og tørst, når jeg skulle i kirka.

kl.11.30 Var jeg ferdig ved frisøren, og turen gikk hjem til Krølle(min svigermors venninne). På denne tid var jeg begynt å bli litt nervøs, og berørt. Tårene var ikke langt vekk. Hennes mann og fotografen, syntes jeg skulle ta et glas vin eller øl, så jeg kunne roe nervene litt.... Kl.12.15 begynte vi å kle på meg. Fotografen tok bilder av meg hele tiden mens jeg fikk brudekjolen på. kl.1245, kom min far og bilen. Så nå begynnte det å bli kort tid til vi skulle være i kirken. Jeg kunne godt se at min far var rørt, men jeg ville ikke se så mye på ham. Da jeg var redd for at mine tårer kom løpende ned av kinnet.

KL.13.00 var vi oppe ved kirken. Og når vi gikk ut av bilen kom tårene. Emma og Sondre stod og ventet på oss, inne i våpenhuset. Sondre slo seg vrang, så han ville ikke gå sammen med Emma foran meg og min far. Så det ble kun Emma som gikk. Når vi gikk inn i kirken, klarte jeg ikke å ha blikket på andre enn Jimmy. Så jeg på gjestene, kom tårene igjen. Presten var veldig god, og holt en personlig tale.

Når vielsen var ferdig, fikk vi en masse ris og gratulasjoener utenfor kirken. Innen vi gikk inn igjen for å ta bilder. Det var så dårlig vær, at vi ikke kunne få tatt bildene utenfor.

ca.kl.15.00 var vi hjemme hos oss selv. Hvor bryllupskaken ble skjert, den var ikke det allerbeste jeg har smakt. Så jeg spiste ikke så mye av den.

Kl.17.00 gikk vi over til hvor resten av festen skulle holdes. Ute på gangen ble det servet velkomsdrinks, innen vi kunne gå inn i salen. Vi fikk 3 avbud på selve dagen, så innen gjestene kunne komme inn. Måtte vi inn og gjøre litt om på bordplasseringene. Til forrett fikk vi kalddampet laks med reker og tilbehør, til hovedrett fikk vi hjortestek m/ viltsaus og tilbehør, til dessert var det iskake med friske jordbær. Middagen gikk fint, og alle talene og sangene var fine. Jimmy hadde problemer med å holde seg, men han klarte tilslutt og fullføre talen. Jeg skulle egentlig ha sunget en sang til ham, men bandet vi hadde leid kunne ikke spille den. Så da ble det med en allsang, som var backup. Alle de 15 barna, oppførte seg pent. Vi merket ikke mye til dem, da de kunne forlate bordet når de ville. Og gå inn på lekerommet vi hadde ordnet til dem.

Etter middagen var overstått gikk vi utenfor, og fikk tatt bilder. Når vi gikk inn igjen var det klart for kaffe og kaker. Og ikke minst brudevalsen, som vi klarte og fullføre uten de store problemer. Resten av kvelden gikk fint, fikk nesten ikke sittet i ro, innen det kom noen og ville danse med oss.

Emma sovnet innen middagen, men våknet til 2 servering, så hun fikk poteter og saus. Sondre sovnet etter brudevalsen, da hadde han leket sammen med alle de andre barna hele dagen. Vi hadde ordnet med madrasser til barna, slik at de kunne legges til å sove på dem når de ble trøtte.

Musikerene var veldig gode, vi hadde fått de anbefalt av en annen musiker vi kjenner.

Vi stakk av rett før nattmaten ca. kl.01.00. Når vi skulle kjøre fra festen, hadde de hektet brusbokser bak bilen, og sprayet den med barberskum, og fylt den med ris. Så vi kjørte kun rundt kvartalet og hjem. Slik at vi kunne hekte av boksene, innen vi kjørte til hotellet.

Jeg hadde booket oss inn på hotell Guldsmeden, inne i byen. Der var det champagne, sjokolade, blomster og frukt til oss når vi kom. Natten den gikk fint, bortsett fra at vi kl.06.00 ble vekket av noen fulle folk som stod og ropte utenfor vinduet. Om morgenen fikk vi frokost opp på rommet, innen vi dusjet og tok hjem.

Vi tok hjem ved 11-12 tiden, da vi hadde gjester som reiste hjem igjen, litt senere på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en flott dag! :D

Skrevet

Gatulerer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...