Gå til innhold

Fikk bare en pose klær av ASOS, skulle ha to...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Bestillte nylig mye klær fra ASOS. Det ble nesten 20 plagg! I dag fikk jeg pakken på døren fra ASOS, men der jeg skulle signere stod det at jeg skulle ha to pakker. Jeg spurte den utenlandske mannen hvorfor jeg bare fikk en, men han kunne ikke svare meg på det. Han hadde ingen andre pakker til meg i bilen. Det endte med at jeg måtte signere på å ha mottat to pakker fra ASOS når jeg kun fikk en.

Andre som har opplevd dette? Jeg prøvde å spore pakken min nå i kveld, men siden ser ut til å være nede. Pakken jeg fikk inneholdt kun halvparten av klærna.

Anonymous poster hash: 85297...e5b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Bestillte nylig mye klær fra ASOS. Det ble nesten 20 plagg! I dag fikk jeg pakken på døren fra ASOS, men der jeg skulle signere stod det at jeg skulle ha to pakker. Jeg spurte den utenlandske mannen hvorfor jeg bare fikk en, men han kunne ikke svare meg på det. Han hadde ingen andre pakker til meg i bilen. Det endte med at jeg måtte signere på å ha mottat to pakker fra ASOS når jeg kun fikk en.

Andre som har opplevd dette? Jeg prøvde å spore pakken min nå i kveld, men siden ser ut til å være nede. Pakken jeg fikk inneholdt kun halvparten av klærna.

Ble du overtalt til det?

Du burde ikke signert på det

Anonymous poster hash: 91b9b...e32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du bestilt hjemlevering av pakkene på døren?

Det har jeg aldri gjort. Har bestandig hentet på Postkontor/ post i butikk

AnonymBruker
Skrevet

Faen hvor dum går det egentlig an til å bli?! For det første kommer du nesten garantert til å ende opp med å betale doble gebyrer på grunn av dette og for det andre har du akkurat skrevet under på at du har fått en pakke du ikke har fått, De kan gi en god faen og aldri levere den, kaste den, miste den, sjøføren kan ha tatt den, hva som helst. Og du har allerede skrevet under så du har ikke en dritt du skulle ha sagt!

Ring umiddelbart i morgen tidlig til fraktselskapet, send epost til ASOS, forklar situasjonen og håp på det beste men her kan du ha tapt mye penger.

Anonymous poster hash: e677f...eaf
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du bestilt hjemlevering av pakkene på døren?

Det har jeg aldri gjort. Har bestandig hentet på Postkontor/ post i butikk

Faen hvor dum går det egentlig an til å bli?! For det første kommer du nesten garantert til å ende opp med å betale doble gebyrer på grunn av dette og for det andre har du akkurat skrevet under på at du har fått en pakke du ikke har fått, De kan gi en god faen og aldri levere den, kaste den, miste den, sjøføren kan ha tatt den, hva som helst. Og du har allerede skrevet under så du har ikke en dritt du skulle ha sagt!

Ring umiddelbart i morgen tidlig til fraktselskapet, send epost til ASOS, forklar situasjonen og håp på det beste men her kan du ha tapt mye penger.

Anonymous poster hash: e677f...eaf

Hjelp, nå blir jeg nervøs her :S Hva skulle jeg gjøre da? Jeg fikk ikke ta i mot pakken om jeg ikke signerte. Han påpekte at den andre pakken sannsynligvis kommer i morgen, at de kan ta ulik tid.

Jeg bestilte standard delivery, så vet ikke hvorfor de kom på døra mi egentlig? Har ikke bestilt fra dem før så tenkte det bare var flott. Rask levering fikk jeg også. Har dere måtte hentet den på postkontor? :S

TS

Skrevet

Du burde fått sjåføren til å skrive at du kun mottok en pakke (med underskrift), og undertegnet selv med å gjenta sjåførens tekst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hentet på postkontor eller fått rett i postkassen. Jeg pleier å bestille ett og ett plagg hvis de koster under 200 kr, det er gratis frakt og da slipper man toll. Du burde sende mail til ASOS i morgen.. Jeg vil tro det ordner seg :) Det hender iblant at det mangler varer i pakken min fra Nelly, da får jeg igjen penger eller ny vare, så det går nok bra. Får liksom ikke dokumentert at noe er borte i pakken, da det er deres feil...

Anonymous poster hash: 0a534...c12
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, nå blir jeg nervøs her :S Hva skulle jeg gjøre da? Jeg fikk ikke ta i mot pakken om jeg ikke signerte. Han påpekte at den andre pakken sannsynligvis kommer i morgen, at de kan ta ulik tid.

Jeg bestilte standard delivery, så vet ikke hvorfor de kom på døra mi egentlig? Har ikke bestilt fra dem før så tenkte det bare var flott. Rask levering fikk jeg også. Har dere måtte hentet den på postkontor? :S

TS

Jeg har alltid måttet hentet pakker fra ASOS og andre på Postkontor eller post i butikk, og jeg har alltid fått hentelappe i postkassen.

Jeg håper at det ordner seg og at du mottar resten av varene.

AnonymBruker
Skrevet

Du burde fått sjåføren til å skrive at du kun mottok en pakke (med underskrift), og undertegnet selv med å gjenta sjåførens tekst.

Ja faen altså... Men han var liksom så på den at pakken sikkert kommer i morgen, og at det er vanlig at en kan komme før den andre.

Rart jeg fikk levert på døra da! Får jeg toll når det ikke følgte med noen faktura på pakken? Trodde jeg unnslap den.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, nå klarte jeg å spore begge pakken og det står at begge pakkene er out for delivery!! Hvorfor fikk jeg bare en da??? :( Hvem skal jeg kontakte? ASOS eller transportfirmaet?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja faen altså... Men han var liksom så på den at pakken sikkert kommer i morgen, og at det er vanlig at en kan komme før den andre.

Rart jeg fikk levert på døra da! Får jeg toll når det ikke følgte med noen faktura på pakken? Trodde jeg unnslap den.

TS

Du kan vente en pen regning på toll og moms, TS.

Anonymous poster hash: 03f56...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vente en pen regning på toll og moms, TS.

Anonymous poster hash: 03f56...5c0

Men toll får vel alle som handler fra ASOS for over 200 kr? Trodde moms var inkludert jeg.. Tjente ikke så mye på salget da nei... :(

ts

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker meg om så aner jeg ikke hvem som leverte pakken til meg. På telefonnummeret som de brukte når de prøvde å få tak i meg for å finne huset mitt stod det et firma, men på filmabilen stod det noe annet?

HERREGUD, hva gjør jeg??

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker meg om så aner jeg ikke hvem som leverte pakken til meg. På telefonnummeret som de brukte når de prøvde å få tak i meg for å finne huset mitt stod det et firma, men på filmabilen stod det noe annet?

HERREGUD, hva gjør jeg??

Hva sto det på firmabilen?

Det kan ha vært en som hadde oppdrag for bring, men at han brukte egen bil/ lånt bil (I bring må man holde bil selv, hørte jeg). Det kan forklare hvorfor ikke firmanavnet stemmer overens med det som sto på bilen.

Snakk med de som sendte ut melding om pakken, og med Asos

AnonymBruker
Skrevet

yes, jeg fikk den siste pakken i dag :) Det var DHL som leverte pakkene. Heldigvis var det ikke noe tull :)

Det står forresten på pakken at den er ufortollet og at jeg ikke må åpne den før DHL har fortollet den. Har dere opplevd dette? Betyr det at jeg ikke må betale toll? :danse:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det betyr at du får regning i posten om noen dager fra DHL. De betaler tollen når de får pakken og så må du betale til dem når du har signert for pakkene.

Anonymous poster hash: 01206...cae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...