Gå til innhold

Går en mil hver dag- kan det regnes som trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg tenke på dette som trening, eller burde jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke tør å melde meg inn i treningsstudio fordi jeg har den forestillingen om at alle på treningsstudio er dedikerte til det de gjør der...

Anonymous poster hash: 085d6...bf6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går minst én mil om dagen, gjerne flere mil om jeg har mulighet.

Om sommeren går jeg i gjennomsnitt 20.000 skritt hver dag, og syntes at det er ganske bra trening for å holde seg slank.

Går veldig mye med sekk, så har lagt merke til at bena og ryggen har blitt sterkere. Men kondisen kunne vært bedre da, haha :)

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Kan jeg tenke på dette som trening, eller burde jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke tør å melde meg inn i treningsstudio fordi jeg har den forestillingen om at alle på treningsstudio er dedikerte til det de gjør der...

Anonymous poster hash: 085d6...bf6

Selvfølgelig kan du det!Det er jo trening.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

For meg kommer hva som er trening an på formen din. For en som er veldig stor er en 20 minutters gåtur, trening. For en supertrent person, er èn mil knapt å løfte litt på stumpen.

Gjest Runforit
Skrevet

Vil kalle det mosjon, ikke trening. Men det er bra for kroppen å gå og et par timer hver dag er jo supert 😄

Men hvorfor tør du ikke å melde deg inn på treningsstudio?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil kalle det mosjon, ikke trening. Men det er bra for kroppen å gå og et par timer hver dag er jo supert

Men hvorfor tør du ikke å melde deg inn på treningsstudio?

Helt enig. Da svarte det som var min umiddelbare reaksjon: Det er mosjon, ikke trening.

TS, du vil ha godt av å få opp pulsen innimellom også, og i tillegg til noe muskelarbeid, for å gi kroppen hva den trenger, - etter min mening. Noen klarer å få dette til i dagliglivet, men de fleste må ta det som "trening" og sette av tid til det. På den annen side, du overlever uten trening også..

Anonymous poster hash: 66bb1...90a

• Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Nå vet ikke jeg om ts tusler eller har et hurtig tempo når h*n går,men jeg tenker at hvis en person går 1 mil om dagen i hurtig så er dette trening.

Gjest Timber
Skrevet

Kommer an på form, forutsetning, tempo, intensitet og terreng. En mil kan være superhardt å gå for noen selv på flat mark, og en mil rett opp en fjellside hadde nok mange fått mye trening av.

Skrevet

Syns uansett det oppfyller kravet til å ikke ha et totalt stillesittende liv, så dårlig samvittighet trenger du ikke ha :)

Dersom du i tillegg går litt fort, litt i oppoverbakke og helst litt i ulendt terreng tror jeg i stor grad får det du trenger.

Har du en stillesittende kontorjobb ellers kan det imidlertid være lurt å finne noen få, enkle øvelser for å få aktivisert og strukket skuldre/rygg/brystmuskler litt, trenger ikke ta mer en 5-10 min.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er iallefall vedlikeholdstrening, så lenge man holder littegrann tempo. Jeg ville vært fornøyd med det. Man blir nok ikke i stadig økende, bedre form, men man holder seg i bevegelse og bruker kroppen. Det kan sikkert være lurt å pushe grensene litt mer innimellom, men jeg synes absolutt at en mils gåtur hver dag er helt greit å være fornøyd med.

Anonymous poster hash: 21e8b...9e8
  • Liker 2
Gjest Ciegus
Skrevet

Er det så nøye om du kaller det trening eller mosjon, da? Du som går en mil hver dag og aldri "trener" er nok i mye bedre form enn en del av de som trener to ganger i uka.

Du bør ikke ha dårlig samvittighet for å røre så mye på deg. Om du bør trene noe annet i tillegg kommer jo an på hva du vil oppnå? Som noen nevner kan det være sunt å få pulsen opp innimellom, men det kan du jo også oppnå med å gå - du trenger ikke treningssenter for det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det å gå en mil hver dag?

Anonymous poster hash: e79d8...96a
Skrevet (endret)

Kommer jo ann på hvor fort man går og hvor høy opp og ned det går, sist gang brukte jeg 2,5 time i høye hæler, en annen gang brukte jeg 3,5 time, men da var jeg full :fnise:

Endret av Evilposelos
Skrevet

All fysisk aktivitet er bedre enn å la være å gjøre det.

Men hvis du er ute etter resultater, for eksempel å bli sterkere, mer utholden eller gå ned i vekt så tror jeg nok at du raskere vil oppnå stagnasjon ved å bare gå fremfor å øke tempo etterhvert eller variere aktivitetene. Har du prøvd å småjogge/gå i terreng for eksempel en liten topptur? :)

Forøvrig så er det alle typer folk på mitt treningssenter. Alt fra ivrige treningsfreaks til folk som er mer uerfarne eller ellers trener i et rolig tempo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskning har faktisk vist at de som bedriver aktiviteter med lav intensitet som å gå, stelle i hagen, gjøre husarbeid osv. lever lengst og har færre helseplager. Så den mila trenger du ikke ha dårlig samvittighet for :)

Anonymous poster hash: e8e80...446
  • Liker 10
Skrevet

Ville regne det som å være aktiv, men ikke trening som sådan. Trening i mine øyne hvis man får opp pulsen, eller evt styrketrening (men skal sies at jeg kan bli rimelig andpusten av tunge knebøy uansett). Men det er jo bra uansett.

De flestre på treningsstudio bryr seg om hva de selv driver med, så meld deg gjerne på hvis det er det du ønsker. Ellers, med mindre du har noen fysiske begrensinger som gjør at du ikke burde gjøre det, hvorfor ikke løpe distansen i stedet for å gå?

Gjest Blomst83
Skrevet

Ville regne det som å være aktiv, men ikke trening som sådan. Trening i mine øyne hvis man får opp pulsen, eller evt styrketrening (men skal sies at jeg kan bli rimelig andpusten av tunge knebøy uansett). Men det er jo bra uansett.

De flestre på treningsstudio bryr seg om hva de selv driver med, så meld deg gjerne på hvis det er det du ønsker. Ellers, med mindre du har noen fysiske begrensinger som gjør at du ikke burde gjøre det, hvorfor ikke løpe distansen i stedet for å gå?

Skrur man opp tempo når man går,eller går i tereng etc er det null å problem å få opp pulsen :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Klart det kan gå som trening. Det kommer an på den fysiske formen du er i. Er du godt treng og kroppen din ikke syns det er noe påkjenning så er det vel ikke trening. Men går du rask gange, får pulsen opp, blir varm/svett og kanskje litt tungpustet så er det trening. Kappgang er for eksempel en idrett.

Skrevet

Gikk selv i godt tempo på tur med ei venninne og hundene våre før, og da var den korte turen 8.9km, den mellom lange 9.9km, og den lange 1.4km.

Viste ikke den gangen hvor langt det var, har målt ruten på Iform sin side nå i senere tid, og forstår nå hvorfor vi var i så god form uten å føle at vi trente :)

Så å gå tur kan være god trim ettersom hvordan fart man holder og hvor langt man går for sin type kropp...

Skrevet

Jeg bruker ca 45 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...