Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå til innkjøp av ny sminke og diverse, etter 4 år med kun fuktighetskrem. Jeg har altså ikke brukt sminke på lenge. Uansett, jeg er ute etter sminke, sminkekoster, osv, av god kvalitet, men som ikke koster en formue. Det må være vennlig mot huden, for jeg er ganske sensitiv og det kan ikke være testet på dyr.

Nettbutikker?

Tips til hvilke merker jeg bør se etter?

Gode børster som ikke røyter?

Samt, hvilke farger på øyeskygge når man har blå øyne og blek hud? Jeg har brukt oransjetoner, gull og bronse, men vil jo gjerne ha et bedre utvalg som fremhever øynene og fargen på øynene.

Og hva kan man gjøre for å få leppene til å være fine og hele slik at leppestiften sitter pent på? Har som regel litt tørr eller skadet hud, så det ser stygt ut.

Og sist; hva bruker man vanligvis egentlig? Jeg dekker ikke huden med pudder o.l fordi jeg har ganske pen hud og jeg reagerer ofte når jeg har prøvd (kløe, rødhet, utslett), har kun brukt eyeliner, mascara og øyeskygge + lipsyl eller gloss. Men hva bruker dere andre?

Når jeg tenker meg om, så skulle jeg gjerne hatt tips til hårprodukter også. Måtte fjerne håret tidligere og vil gjerne passe på at håret får det jeg trenger for å ha et friskt, tykt og glansfullt hår når det kommer ut igjen.

Anonymous poster hash: 58aa0...414
Videoannonse
Annonse
Skrevet

feelunique

iherb

Skrevet

Jeg liker sminkekostene til real techniques, jeg kjøper mine på iherb, jeg tror det er der de er billigst.

For leppene har jeg i det siste brukt reve de miel fra nuxe. Den er ikke den billigste, på feelunique tror jeg den koster rundt en hundrelapp, men jeg synes helt klart den er vert det. Jeg bruker den om natten og leppene mine har aldri vert i så god stand før.

Jeg pleier å bruke consealer under øynene og andre steder jeg trenger det, av og til bb krem, og siden jeg fort blir blank bruker jeg gjerne litt pudder og. På øynene bruker jeg som oftest eyeliner og øyenskygge, variere fargene og måten jeg tar det på på begge delene. Dette er på dagene jeg har lyst å sminke meg, jeg går like gjerne uten sminke.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Sminkebørstene/-kostene mine kjøpte jeg sist hos Makeupmekka og er veldig fornøyd med dem.

Akkurat nå har de settet på tilbud til samme pris som jeg gav for mitt eget sett og de 3 settene jeg gav bort i julegaver.

Lenke

Gjest Enhjørning
Skrevet

Kicks :) Norsk nettbutikk, foretrekker det. MAC kostene koster endel men er helt fantastisk gode å bruke, har fått meg en god samling nå og :P

Skrevet

Når det gjelder koster foretrekker jeg Sigma, Real Teqhniques og Kicks sine faktisk.

De aller beste (men også dyreste) er Sigma, men Real Teqhniques og Kicks sine

er ikke mye dårligere, og mye billigere.

Når det gjelder hva andre bruker av sminke, bruker jeg til tider veldig lite og til tider

veldig mye alt etter hvordan jeg føler jeg ser ut den dagen, så du må nesten gå for

det du føler deg komfortabel med. Du skriver at du sjelden bruker noe på huden din,

da du føler den er fin, men bruker øyesminke og lipgloss, hvis du ikke ønsker å bruke

noe på selve huden holder jo det fint med øyesminke og lipgloss.

Det finnes mange nettsider, selv bruker jeg flittig:

- Kicks

- Feelunique

- Blush

- Coverbrands

- Blivakker

Sminkemerker jeg er særdeles fornøyd med som er rimelige er Urban Decay (øyeskygger),

The Balm og diverse mineral make up merker. Elsker også sminken til Dior, Chanel m.m,

men disse er jo ikke særlig rimelige.

Når det gjelder farger på øyeskygge som er fint til blå øyne, er det gjerne

brun, kobber, ferskenfarger o.l som kan få blå øyne til å poppe.

Når det gjelder håret tror jeg det beste trikset er å bruke gode produkter tilpasset håret,

ikke vaske FOR ofte, være forsiktig med varmeverktøy og alltid bruke varmebeskytter,

samt kure håret jevnlig.

Anonymous poster hash: 2df7a...b48
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Nyoppdaget og rent merke som ikke er testet på dyr + vegansk - The Balm. Det har vært på markedet en stund, men jeg har vært treg på å prøve det. Veldig fornøyd med alle produktene jeg har prøvd derfra. :)

Til AB over: jeg var på Kicks for å kjøpe koster, men de som jobbet der sa at de ikke hadde uten dyrepels.

Selv har jeg koster fra Samantha Chapman og Everydayminerals og er fornøyd med de. Kjøper de på iHerb.

Endret av Badabing
Skrevet

Jeg er i ferd med å skifte ut noen av mine gamle koster med nye, og har derfor gjort en del research for å finne ut hvilke som er best. Det er ikke lett fordi noen merker (*host, host*... Sigma... *kremt*) er veldig "flinke" til å gi bort gratis koster til mange bloggere / guruer, noe som resulterer i at de får mye og positiv omtale. Det gjelder å skue hunden (kosten) på hårene altså. :rolleyes: Ellers bør man iflg proffene helst bruke syntetisk bust til krem / flytende makeup, og naturbust til pudder-makeup. Det finnes noen syntetiske koster som har "Taklon"-bust som skal imitere overflaten til naturlig bust. Jeg bare ramser opp litt av hva jeg har funnet ut her...

ØYENSKYGGE-KOSTER:

MAC er bra! :Nikke: De er ikke helt billige, men varer i mange år hvis man tar godt vare på dem. MAC 217 f.eks. blir regnet som en "must have", men jeg har den ikke, jeg har dupen Hakuhodo J5523 i stedet, som noen mener er litt bedre. MAC 239, Hakuhodo J142 og Louise Young LY13 får alle skryt. Alle disse passer til pudder-øyenskygger. (Øyenskygge-kostene fra Sigma er ubehagelige, stikker og skraper i huden.) Tips: Det er en del uekte MAC-koster i omløp, f.eks. på ebay, så det lønner seg kanskje å kjøpe i butikk eller direkte fra MAC-nettsiden.

FOUNDATION-KOSTER:

Sigma F80 er en velkjent og bra kost, og Real Techniques Expert Face Brush også. Ellers også MAC 190, Louise Young LY02, EcoTools Bamboo Foundation Brush (billig), Tarte Airbrush Finish Bamboo Foundation Brush, Shiseido Perfect Foundation Brush (jeg får meg ikke til å like denne helt, er visst for dum og utålmodig til å bruke den riktig, men mange andre synes den er super).

Foundation-koster ser forskjellige ut, man må bare finne ut hvilke man liker best. Alle disse er syntetiske og passer til krem / flytende foundation.

Beauty Blender er en svamp som er veldig bra, personlig liker jeg Real Techniques Miracle Complexion Sponge litt bedre. (Det går selvfølgelig også greit å ta på foundation med fingrene!)

BLUSH-KOSTER:

Japonesque Pro Blush (passer til pudder). Sigma F10 skal angivelig være bra (men jeg har aldri prøvd den selv).

ØYENBRYN-KOSTER:

MAC 266, Makeup For Ever 270 Angled Eyebrow Brush, Illamasqua Angled Brush

PUDDER-KOSTER:

Jeg bruker ikke kost for tia, jeg bruker kvast. Favoritten er fra Laura Mercier, den er stor, myk og "pusete". Hvis du vil ha kost, har jeg sett at f.eks. Hakuhodo J104 og Bdellium Tools 980 skal være bra.

EYELINER:

MAC 210

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...