Gå til innhold

Har jeg jobbet svart ulovlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja Altså foreldrene mine var borte fra deres hjem i 6 uker og jeg sto da for plenklipping av stor plen 1,5t hver uke, blomstervanning, lufting av hunden, hentet posten, matet hunden, luket i blomsterbedene og div. Småting. Fikk 800kr hos de for det jeg gjorde der disse 6 ukene. Må jeg nå ta kontakt med noen for å redegjøre for meg? For det kategoriseres vel som

Svart arbeid??

Anonymous poster hash: ee003...aad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kategoriseres som lommepenger gitt av foreldre. Evnt. ukelønn som man så pent kaller det når en får penger av foreldre etter å ha gjort oppgaver i hjemmet:)

• Liker 2
Skrevet

Man kan tjene opp til 1000 kr i året hos en arbeidsgiver i året uten at det må skattes av det, så foreløpig er du innafor ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor var hunden? Bodde den hos deg?

Anonymous poster hash: 51d83...8b8

AnonymBruker
Skrevet

Hunden var i huset til mine foreldre, som jeg også var i sommer mens de var borte for å passe på.

Anonymous poster hash: ee003...aad

AnonymBruker
Skrevet

Er du dum?

Anonymous poster hash: f1696...ed9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, som en annen person har bemerket over her, disse pengene er tjent svart helt lovlig. Så lenge du tjener under 1.000 kroner hos en arbeidsgiver så trenger du ikke skatte av de :)

Anonymous poster hash: 31f27...d10
AnonymBruker
Skrevet

Selv om foreldrene dine hadde betalt deg mer enn 1000 kr, ville det ikke blitt noen sak av det. Sannsynligvis ville du gjort alt dette uansett om de betalte deg eller ikke. Skulle de leid profesjonelle ville prisen blitt minst den tidobbelte, og skulle du brukt den samme tiden på en ordentlig jobb ville du tjent mer. Dette var ikke svart arbeid, det var lommepenger fra foreldrene dine for husarbeidet du har gjort.

Dette kan sammenlignes med at det er ulovlig å kjøre pirattaxi, men det er ikke ulovlig å ha passasjerer som spleiser på bensinpengene.

Anonymous poster hash: 1d052...e8d
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...