Gå til innhold

Hvordan vaske vannbasert maling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vegger malt med vannbasert maling. Hvordan kan jeg vaske dem uten å gjøre malinga stygg? Det er maling av god kvalitet, allikevel blir kluten hvit om jeg vasker veggene med såpe. Veggene er møkkete noen steder fordi bikkja rister seg osv våt etter tur og de trenger generelt å vaskes der man ikke ser de er møkkete bare fordi det er lenge siden. Men hva kan jeg bruke som ikke tar malinga?

AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent umulig å vaske vannbasert maling uten at det blir skjolder. Det er antagelig både raskere og bedre å male et nytt strøk.

Anonymous poster hash: 068cb...a7f
AnonymBruker
Skrevet

Har vasket mange ganger, særlig soverommet med betong på tre av fire vegger. Tar 1/5 dels kork av Ajax flaskekorken. Bruker ca 5 liter vann til denne mengden ajax.

Bruker en ny bølgemikromopp, skrur gulv moppen ned til minimum lengde og bruker moppen opp og ned på et lite område av gangen. Skyller moppen ofte og vrir den godt opp.

Ingen skjolder bare lukt av reint rom. Gjør det samme på andre rom med malte gipsplater og i tak. Er nøye og vawker alt slik at det ikke blir sktriper pga. Områder der ikke blir vaska.

Anonymous poster hash: e925f...cb8

Skrevet

Det er omtrent umulig å vaske vannbasert maling uten at det blir skjolder. Det er antagelig både raskere og bedre å male et nytt strøk.

Anonymous poster hash: 068cb...a7f

Var det jeg frykta :/ Ingen skal klare å overtale meg til vannmaling igjen :/

Har vasket mange ganger, særlig soverommet med betong på tre av fire vegger. Tar 1/5 dels kork av Ajax flaskekorken. Bruker ca 5 liter vann til denne mengden ajax.

Bruker en ny bølgemikromopp, skrur gulv moppen ned til minimum lengde og bruker moppen opp og ned på et lite område av gangen. Skyller moppen ofte og vrir den godt opp.

Ingen skjolder bare lukt av reint rom. Gjør det samme på andre rom med malte gipsplater og i tak. Er nøye og vawker alt slik at det ikke blir sktriper pga. Områder der ikke blir vaska.

Anonymous poster hash: e925f...cb8

Jeg prøver meg på dette forslaget før jeg eventuelt maler over. Takk, dette var noe av det jeg hadde sett for meg :) ajaxen tar litt av malinga, men kanskje jeg kan unngå for mye skjoller med mopp

Gjest padawan
Skrevet

Vasker du malingen av veggen er det ikke god kvalitet på malingen. Slik du beskriver det har du brukt latex-basert maling og det er let å vaske av slik du beskriver. Du burde helle ha brukt akrylat.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Padawan! Kvalitetsmåling kan det ikke være.. Hvilket produkt har du brukt? Og om du bare vil ha oljemaling i fremtiden så sliter du ;)

Anonymous poster hash: 04d93...905

• Liker 2
Skrevet

Vannbasert akrylmaling skal, som andre her skriver, gå helt fint å vaske. Det er dog forskjell på maling fra produsenter, og de fleste har maling i flere prissjikt, altså noen billige litt dårlige og andre som er bedre og mer vaskbare.

Selv har jeg gått for en supervaskbar maling, Desko 25 fra flugger fordi jeg har en hund som er veeeldig flink til å riste seg inne. Den er null stress å vaske skikkelig ned.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...