Gjest Lino Skrevet 6. august 2014 #1 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Hei! Jeg skal ut å reise i morgen, og det blir en lang tur. Skal både ta buss og fly, for så å busse på slutten. Da trenger jeg å ha med meg mat. Det jeg lurer på er hva mat jeg kan lage som tåler å ligge i en boks i flere timer uten mulighet for kjøleskap? Går stekt kylling? Jeg vet av erfaring av løk kan få en litt merkelig smak av å være i romtemperatur lenge - slik som vårløk. Men noe bladsalat går vel fint? Osteterninger? Gi meg gjerne tips på matretter, trenger ikke være i nærheten av det jeg selv har nevnt. Endret 7. august 2014 av Lino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #2 Del Skrevet 6. august 2014 Brød med syltetøy Anonymous poster hash: 1840e...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lino Skrevet 7. august 2014 #3 Del Skrevet 7. august 2014 Ikke brødmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lino Skrevet 7. august 2014 #4 Del Skrevet 7. august 2014 Ok, jeg har landed på en pastasalat med stekt kylling. (Ingen innvendinger på kylling i romtemperatur?) Nå er det salatinnholdet jeg stusser på. Beklager om jeg plager dere med matmasingen, men har hengt meg totalt opp i hva som går/ikke går å ha i romtemperatur i flere timer. Bladsalater av ulik type går jo fint. Oliven går også? Løk (gressløs, vårløk, purre har jeg dårlig erfaring med i romtemperatur. Spesielt vårløk, som nevnt i hovedinnlegget) Osteterninger. Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Del Skrevet 7. august 2014 Pasta i romtemratur er no no! http://www.forskning.no/artikler/2012/januar/309031 Anonymous poster hash: 03083...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lino Skrevet 7. august 2014 #6 Del Skrevet 7. august 2014 Pasta i romtemratur er no no! http://www.forskning.no/artikler/2012/januar/309031 Anonymous poster hash: 03083...67b Søren og. Men takk!! Hva kan jeg erstatte den med? Trenger forsåvidt ikke noe "fyllemasse", men vil bare bli mett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Del Skrevet 7. august 2014 Høres veldig stressende ut. Jeg hadde kjøpt meg litt mat på et av stoppene. Men salat og kylling burde gå fint. Du skal vel muligens ikke spise 10 minutter før du er fremme akkurat. Anonymous poster hash: cc10e...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lino Skrevet 7. august 2014 #8 Del Skrevet 7. august 2014 Høres veldig stressende ut. Jeg hadde kjøpt meg litt mat på et av stoppene. Men salat og kylling burde gå fint. Du skal vel muligens ikke spise 10 minutter før du er fremme akkurat. Anonymous poster hash: cc10e...ced Mhm, det er ganske stress! Noe matpakke må jeg ha med meg, ellers blir det veldig dyrt. Så et eller annet... Men jeg kjører stekt kylling med salat iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Del Skrevet 7. august 2014 Ostehorn, wraps med salat og skinke/kylling, pizzasnurrer, matmuffins, nøtter, pizzastykker.. Anonymous poster hash: e27cc...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Del Skrevet 7. august 2014 Kok deg et egg eller to Anonymous poster hash: 03083...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 7. august 2014 #11 Del Skrevet 7. august 2014 Kokte egg er alltid en vinner. Linser/bønner fungerer også godt i salat. Syns løk fungerer bra også, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #12 Del Skrevet 7. august 2014 Om du er en del på farten, så kjøp deg en slik matboks med fryseelement i lokket. Holder maten kjørlig i mange timer. Anonymous poster hash: 28113...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 7. august 2014 #13 Del Skrevet 7. august 2014 Om du er en del på farten, så kjøp deg en slik matboks med fryseelement i lokket. Holder maten kjørlig i mange timer. Anonymous poster hash: 28113...581 Hvor finner man disse?? Jeg trenger en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 7. august 2014 #14 Del Skrevet 7. august 2014 Wraps med fyll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #15 Del Skrevet 7. august 2014 Ok, jeg har landed på en pastasalat med stekt kylling. (Ingen innvendinger på kylling i romtemperatur?) Nå er det salatinnholdet jeg stusser på. Beklager om jeg plager dere med matmasingen, men har hengt meg totalt opp i hva som går/ikke går å ha i romtemperatur i flere timer. Bladsalater av ulik type går jo fint. Oliven går også? Løk (gressløs, vårløk, purre har jeg dårlig erfaring med i romtemperatur. Spesielt vårløk, som nevnt i hovedinnlegget) Osteterninger. Hm. Pasta og kylling(all slags kjøtt) i romtemperatur er et nei. Du får tak på matbokser med kjøleelement som kan holde kaldt i noen timer, men det er kanskje for sent å anskaffe nå. Anonymous poster hash: 2b557...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #16 Del Skrevet 7. august 2014 Hvor finner man disse?? Jeg trenger en! Iherb om du har litt tid, Rema skal visstnok og ha noen - samt om du googler får du opp flere treff. Anonymous poster hash: 2b557...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #17 Del Skrevet 7. august 2014 Kokte egg er alltid en vinner. Linser/bønner fungerer også godt i salat. Syns løk fungerer bra også, jeg... Kokt egg er ikke så veldig gøy for de andre man reiser med Anonymous poster hash: 2b557...319 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lino Skrevet 7. august 2014 #18 Del Skrevet 7. august 2014 Aiai, da skulle jeg hatt matboks med kjøleelement! Har en liten Rema 10 min unna... Løk kanskje, men vårløk har fått en bismak og smittet over på resten av salaten. Iallefall forrige gang! Kanskje jeg bare burde kutte ut kyllingen, og erstatte med linser. Det har jeg masse av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. august 2014 #19 Del Skrevet 7. august 2014 Jeg ville nok skippet kyllingen selv. Hva med en slik; http://www.consuming.co/2014/06/middelhavssalat-fra-delikat/ Så kan du ta med en avocado som du kan putte oppi feks for litt mer mat? Eller noe spekekjøtt kanskje, eller en god salami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #20 Del Skrevet 7. august 2014 Hei! Jeg skal ut å reise i morgen, og det blir en lang tur. Skal både ta buss og fly, for så å busse på slutten. Da trenger jeg å ha med meg mat. Det jeg lurer på er hva mat jeg kan lage som tåler å ligge i en boks i flere timer uten mulighet for kjøleskap? Går stekt kylling? Jeg vet av erfaring av løk kan få en litt merkelig smak av å være i romtemperatur lenge - slik som vårløk. Men noe bladsalat går vel fint? Osteterninger? Gi meg gjerne tips på matretter, trenger ikke være i nærheten av det jeg selv har nevnt. Jeg ville kjøpt en mat-termos (med stor åpning) og hatt oppi varm gryterett, eller hvilken som helst varmrett som du synes passer Anonymous poster hash: 026a7...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå