Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #1 Skrevet 30. juni 2004 Fikk ett overraskende spørsmål i går kveld av min mann( har vært gift i 3 år) Han lurte på hva jeg mente om det å ha andre partnere/ partnerbytte evt. dele. Jeg ble veldig overrasket og sa med en gang at det ble ikke snakk om, det ville jeg aldri klart. Men i dag etter mange tanker og grublerier vet jeg ikke helt, tanken virker fristende. Vi har noen venner som jeg syns er veldig spennende og som vi har en flørtete tone med, det kunne jo vært deilig med litt forandring eller.....? Hva tenker dere om dette? Og er det noen med erfaring?
Rapitap Skrevet 30. juni 2004 #2 Skrevet 30. juni 2004 Folk er så forskjellige. Har jo hørt om par der dette funker bra for. Selv, så kunne jeg aldri taklet en slik tilværelse. Tror jeg hadde endt opp 'padde'-paranoid!! Men, gjør det du selv synes kan passe (eh?!) og hva du følelsmessig er i stand til å ta realistike konsekvenser utifra...Sorry, klumpete formulert, men mener at du selv vet hva som er rett for deg, right?!
Gjest Poirot Skrevet 30. juni 2004 #3 Skrevet 30. juni 2004 Jeg ville ihvertfall tenkt over det svæææært lenge, også mht hva det kan gjøre for deres vennskap.
Væren Skrevet 30. juni 2004 #4 Skrevet 30. juni 2004 Jeg ville holdt meg langt borte fra det! Tanken kan virke besnærende og fristende, men man vet ikke på forhånd hva slike "utskeielser" kan føre til av skyldfølelse og dårlig samvittighet! Ofte reagerer man annerledes enn man tenker på forhånd.
Rapitap Skrevet 30. juni 2004 #5 Skrevet 30. juni 2004 Ofte reagerer man annerledes enn man tenker på forhånd. Den er jeg med på. En av mange uheldige konsekvenser...
Joplaya Skrevet 30. juni 2004 #6 Skrevet 30. juni 2004 Jeg hadde måttet tenke lenge over det... * hvorfor vil han det f.eks? er det noen han er interessert i? * hvordan vil det bli, hva risikerer vi å ødelegge? * hvordan vil jeg reagere? kan jeg plutselig slite med følelser og romantikk for en av disse som jeg bare får lov til å leke meg med i ny og ne? Tilliten måtte være på topp. Jeg måtte være like trygg på meg selv som på min partner.
nyibyen Skrevet 30. juni 2004 #7 Skrevet 30. juni 2004 Tror det er å be om trøbbel. Eneste grunnen til at jeg skulle vurdere noe slikt var om jeg ikke lenger var forelsket i partneren min, og "håpe" at han ble forelsket i noen annen via partnerbytte slik at jeg slapp å gjøre det slutt. Eller håpe at jeg selv skulle finne en annen.
nyibyen Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 Tror det er å be om trøbbel. Eneste grunnen til at jeg skulle vurdere noe slikt var om jeg ikke lenger var forelsket i partneren min, og "håpe" at han ble forelsket i noen annen via partnerbytte slik at jeg slapp å gjøre det slutt. Eller håpe at jeg selv skulle finne en annen.
Gjest Coehlo Skrevet 30. juni 2004 #9 Skrevet 30. juni 2004 Spennende fantasi, mer tvilsomt om det fungerer i praksis for de fleste. Kan også være lurt å tenke dypt og lenge på om man kanskje dyrker noe som er litt overfladisk...fremfor kjærligheten i sexen.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #10 Skrevet 30. juni 2004 Jeg hadde nok også tenkt lenge over det, og holdt vennepar utenfor... Men det er meg... For noen fungerer jo det der, med å ha sex på hver sin kant, så lenge begge er enige om at det er tillatt i forholdet. Så lenge det er tillatt og lov, så er det jo ikke utroskap. De par som har det slik, ser på det som utroskap kun om man har følelser for en annen. Men du må tenke deg om, som de andre sier, takler du det at du er vel vitende om at din mann driver på med en eller flere andre kvinner? Dere bør ikke gjøre det om en av dere er bittelitt usikker, man må være HELT sikker på at det er ok før man hopper uti en slik avtale... Men for at det skal funke krever det åpenhet og tillitt. Og at begge er trygge på seg selv og ikke minst den andre personen.
Melissa Gioberti Skrevet 30. juni 2004 #11 Skrevet 30. juni 2004 -Vil du takle at din mann holder på med andre kvinner? -Vil du takle at dette ikke nødvendigvis blir som du hadde håpet på? -Orker du tanken på sjalusi og mistillit? Hva om han sier nå at han vil begrense seg til de gangene du er med, men senere får smaken på dette og utvider til å treffe andre når du ikke er tilstede..alt dette KAN skje. Det kan også skje at du faktisk liker det! Jeg hadde sagt nei og eventuelt forlatt ham dersom han ikke var fornøyd med "bare meg". Man kan jo finne på andre ting sammen for å gjøre det spennende. Jeg vet jo om Swingers, sexklubber for par hvor man bytter partnere osv., men det er ikke noe for meg dersom jeg er i et seriøst forhold (ville ikke ha delt ham med noen). Meg om det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå