YoyoMa Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? 4
Gjest Newbitch Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Siden du har mindre kuk enn den gjennomsnittlige mann, burde du få pule mindre 29
YoyoMa Skrevet 6. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2014 Siden du har mindre kuk enn den gjennomsnittlige mann, burde du få pule mindre 13 cm er da gjennomsnitt?
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Siden du har mindre kuk enn den gjennomsnittlige mann, burde du få pule mindre Hahahahahaha! Nå er det like før det går i buksa. :flire:
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Bare sånn for å svare seriøst på det spm her da, så skjønner du vel kanskje at det ikke er stoffet, men produksjon, frakt og lønn til betjeningen i butikken du kjøper trøya fra som koster. Og denne er like høy uavhengig av størrelse på trøya.Anonymous poster hash: e376f...414 11
YoyoMa Skrevet 7. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2014 Bare sånn for å svare seriøst på det spm her da, så skjønner du vel kanskje at det ikke er stoffet, men produksjon, frakt og lønn til betjeningen i butikken du kjøper trøya fra som koster. Og denne er like høy uavhengig av størrelse på trøya.Anonymous poster hash: e376f...414 Det brukes fortsatt mer stoff for å produsere en større trøye, og mer stoff er jo litt mer i kostnader.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor skal det være mye mer utvalg av små klær enn store klær? Burde det ikke være like stort utvalg uansett hvordan størrelse man bruker? Anonymous poster hash: 8bcda...3df 4
Meridian Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Man trenger ikke være feit for å bruke XL ... 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Feit dritt i xl? Jeg kjenner mange i den størrelsen som er bare muskler. Uansett, srlve stoffet koster lite. Det er produksjon/distribusjon og butikkansatte/leie av lokaler som koster. Men du kan jo spørre om ikke du kan få en krone i avslag siden du skal ha en trøye i ministørrelse.Anonymous poster hash: f087f...16c 6
Kjetil.. Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 (endret) Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Hvorfor må jeg betale mer i forsikring bare fordi jeg er mann? Hvorfor betaler man samme veiavgift uavhengig av kjøremengde? Hvor betaler man ikke per kg på fly? Det er ikke 100% rettferdig at man må betale like mye for XS som XL, men forskjellen er nok langt mindre en du tror. Materialet er prosentvis en veldig liten del av sluttprisen på et produkt, med mindre du handler dyre stoffer som kasjmir. Frakt, salg, markedsføring, produksjon og lignende står for en større del utgiftene enn materialet. Samme gjelder forsåvidt med sko, så håper du har store føtter så du får litt penger igjen. edit: Har også erfart at pris har variert med størrelse, foreksempel ved XS,S,M,L for 199,- og videre XL, XXL osv for 249,-. Endret 7. august 2014 av Kjetil..
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Selve stoffet og sømmet koster jo " ingenting " i produksjonsprosessen. Blir jo like mye svinn. Tar som regel mindre tid å produsere store ting enn små ting. Dessuten er det mer lønnsomt å produsere noe som det selges mye av, enn noe det selges lite av. Lagt merke til hvordan det alltid er de aller minste størrelsene igjen på salgsstativene? Kanskje ikke så rart når den gjennomsnittlige klesstørrelsen for damer i Norge er 42 / L/XL? Anonymous poster hash: 2d5e9...38f 1
SiMa Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Feit dritt i xl? Jeg kjenner mange i den størrelsen som er bare muskler. Uansett, srlve stoffet koster lite. Det er produksjon/distribusjon og butikkansatte/leie av lokaler som koster. Men du kan jo spørre om ikke du kan få en krone i avslag siden du skal ha en trøye i ministørrelse.Anonymous poster hash: f087f...16c Og en krone fordi små størrelser tar mindre plass å transportere, så flere t-skjorter kan fraktes samtidig. Og det samme gjelder selvfølgelig lagerplass, det er plass til flere t-skjorter xs enn xl, så det er rimelig med en krone avslag der også. Vips, ts har spart tre kroner!!! Som en annen nevner, det er også fordyrende sider ved å lage klær i små størrelser som få bruker. Det må jo gi et tillegg på en krone.
Gjest avocadoen Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Whaat. Min ex brukte XL. Han var jo nesten 2m og det var ikke så mye fett på den karen at det gjør noe akkurat.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Det brukes fortsatt mer stoff for å produsere en større trøye, og mer stoff er jo litt mer i kostnader. Jo, rett skal være rett. Selv når man tar hensyn til at lønnskostnader til salgspersonale, leie av butikklokaler, transport, ol. er det samme, og at det for syerne ikke er mindre arbeid å sy noe smått og plundrete enn noe større og lettere håndterlig, så har du nok rett i at noen skylder deg ca 50 øre pr plagg pga mindre stofforbruk. Jeg synes at Staten bør opprette et Kontor for Kverulante Småttisers Krav på Stoffrefusjon. Dette bør legges til Berkåk som et ledd i å sørge for sysselsetting i distriktene. Anonymous poster hash: c9325...776 2
skruf Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 At jeg aldri før har tenkt over at det er skikkelig urettferdig at jeg må betale den samme summen for mine joggesko i str 36.5 som mannen min gjør for sine, i akkurat samme modell, i str 45! Fy flate, ved nærmere ettertanke er det utrolig urettferdig! Hvor finner jeg klageskjema?? 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 Hvorfor koster en liten pose potetgull mer enn en stor? Det er så urettferdig altså, de med dårlig råd har større sjans for å bli en feit dritt som småpingler kan skrive møkk om på nettfora Anonymous poster hash: 46de5...ad8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Hvorfor må jeg betale like mye for min small size tskjorte som en feit dritt som bruker XL? XL-tskjorta er laget av mer stoff, så bør ikke den koste litt mer? Egentlig er det fascinerende, rent språkmessig, hvordan TS her bare er to små ord unna å skrive et helt seriøst innlegg. Isteden klarer han igjen å bekrefte inntrykket vi har av ham som en megadust i mini-size. Anonymous poster hash: 46de5...ad8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå