Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva dere gjør denne dagen i forhold til fri fra jobben.

Skoledagen starter kl. 11. Tar dere fri hele dagen eller deler av dagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Du veit at du har krav på fri?

Og ein skuledag som startar kl 11? Kva i all verden er det?

Skrevet

Ja jeg vet jeg har krav på fri. Jeg vet ikke om jeg ordla meg godt nok, men dette gjelder barnet mitt sin første skoledag. Jeg tror ikke starttidspunktet er så uvanlig :-)

Skrevet

Håpar no ikkje det er vanleg starttid :knise:

Eg har jobba i mange 1. klasser rundt om i landet. Me har alltid starta til vanleg skuletid og har hatt ein heilt vanleg skuledag.

Skrevet

Nei, det håper jeg virkelig ikke, da får vi litt problemer med arbeidsgiverne våre gjennom hele året :-)

Her begynner de små seint, når de store er ferdig på skolen. Sikkert at praktiske grunner, da det er mange foreldre som er tilstede

Skrevet

Jeg hadde tatt fri hele dagen. Kos dere før skolen starter :)

Skrevet

Håpar no ikkje det er vanleg starttid :knise:

Eg har jobba i mange 1. klasser rundt om i landet. Me har alltid starta til vanleg skuletid og har hatt ein heilt vanleg skuledag.

Her starter alltid førsteklassingene kl 18, slik at de fleste foreldre skal ha mulighet til å følge.

• Liker 1
Skrevet

Hva man gjlr? Man sier ifra i god til og tar fri.. Er det noe mer til det? :)

AnonymBruker
Skrevet

Der mitt barn skal begynne starter de kl 10 den første skoledagen. Vanlig tid ellers er 08.30

Så trur ikke det er uvanlig å begynne litt senere 1. dag

Anonymous poster hash: 22c10...6ca
Skrevet

Her starter alltid førsteklassingene kl 18, slik at de fleste foreldre skal ha mulighet til å følge.

Er du seriøs?

Har aldri vore med på noko anna enn start til vanleg tid og ein heilt vanleg skuledag. Rektor les opp namna også går dei til klasserommet og startar undervininga.

AnonymBruker
Skrevet

Da mitt barn skulle begynne så var det klokka 10. Det er veldig vanlig å gjøre det slik at de nye elevene (enten det er 1. eller 8. klasse) starter etter de eldre for å unngå at skoleområdet er fylt med eldre barn.

Jeg tok fri hele dagen. Første skolestart er jo spesiell og barna er jo ofte veldig spente, så da er det jo greit å ikke stresse eller noe. Etter at skoledagen var over så dro vi ut og spiste med noen av barna + foreldre fra samme klasse. :) Tror det er veldig greit å prøve å markere første skoledag som noe positivt.

Anonymous poster hash: 52229...de5
Skrevet

Hos oss starter 8. trinn kl. 9 og 1. trinn kl. 10. De andre elevene starter til vanlig tid. Da blir det ikke fullt så skummelt for de minste.

Skrevet

Ok, takk for svara. jeg kan høre litt med SFO også hva som er vanlig. Hvis de fleste bruker å gå på SFO etter skoletid den første dagen, gjør vi det også. Da slipper jeg å ta fri en hel dag. Jeghar planlagt at vi skal ut å spise middag etterpå hele familien og feire førsteklassinger. Hvis det ikker er så vanlig at barna går på SFO tar jeg hele dagen fri.

I utgangspunktet er nok første skoledag bare fra 11 til ca 13

Skrevet

Hos oss var det ingen AKS første skoledag.

De startet sent, og ble ferdig tidlig. (Og vi foreldre var der hele tiden.)

Alle foreldrene hadde tatt seg fri hele dagen, som jeg forsto det.

Skrevet

Du har rett på en fridag som "tilvenningsdag" før barnehage, skole for barna.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på fri, men ikke nødvendigvis betalt fri, mener jeg? Kommer vel an på arbeidsavtalen der du jobber. Husker ikke helt. Her begynner 1. klasse 1 time senere enn de andre første dagen, og har ellers vanlig dag etterfulgt av SFO for de som har plass der. Vi foreldrene blir kastet ut etter opprop og ha fulgt de inn i klasserommet, så jeg har bare hatt noen timer fri fra jobb. Har heller hatt mer fri i forbindelse med førskoledagene på våren, da er man gjerne noen timer på skolen med ungene. Uten at man har rett til fra fra jobb.

Anonymous poster hash: 56640...09d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har rett på fri med lønn på min arbeidsplass, men har ikke behov for å nytte det max, hvis resten av barna går direkte på SFO kan jo mitt barn det også. Jeg ser at det er så mye forskjellige at jeg hører med skolen hva som har vært trenden der :-)

Skrevet

Mannen har fri hele dagen. Vi drar begge til skolen sammen med storebror. Storebror skal ikke på SFO første skoledag, etter skolen drar vi heller på café og gjør litt ekstra ut av dagen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...