Zienna Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Forsto at jeg spiste for mye karbohydrater og for lite protein. Ønsket ikke en slankekur fordi så mange jeg kjenner går opp i vekt igjen senere. Frokost: Stor tallerken med crispisalat, 1-2 hardkokte egg (koker mens jeg dusjer), 3-4 minitomater delt i to, stor haug med reker (ferdig pillede), fetaost i olje, drypp av balsamicoolje over. Ett halvt glass skummet melk + kaffe. Jeg som vanligvis kjente meg sulten allerede kl. 10 ble overrasket over at jeg ikke kjente meg sulten. Hadde for sikkerhets skyld en 0% yougurt på lur. Lunsj: Stort sett det samme som til frokost, men byttet ut reker med kylling. Masse kylling! Middag: kyllingfilet, kjøtt, pølse, fisk... Alt egentlig, men kjapt å lage. Masse salat, paprika, agurkbiter. Gjerne chilisaus og/eller et par teskjeer lettrømme ved siden av - godt må det være Kvelds: spekeskinke med honningmelon, salat, fetaost. Eller reker og avocado. Fint dandert på tallerkenen. Noen ganger rød eller hvit vin. Finnes kjempegode lavkarboviner Fra oktober til desember gikk jeg ned 10 kg. Da fikk jeg lyst til å trene, følte meg vel. Gikk lange turer. Eller raske korte turer. I mars hadde jeg gått ned 15kg, til den vekten jeg kler best Først ble jeg tynnerer over rompe og lår, så bryst og til slutt ble jammen magen borte. Jeg gikk ned fra str. 44 til str. 38/40, og føler meg sunn, frisk og sprek Jeg har lagt om kostholdet for alltid! Spiser litt potet og litt brød innimellom, er ikke fanatisk. Og holder vekten Det overraskende var at det slett ikke var vanskelig og at jeg aldri har vært sulten! 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Høres lurt ut men er ikke frokosten og lunsjen ganske ensformig i lengden?Anonymous poster hash: e9b21...80c
Gjest Funky Punk Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Gikk over til lavkarbo og gikk ned 30 kilo på under 1 år. Går fortsatt litt ned i vekt, men siden jeg ikke ønsker å bli tynn så sper jeg på med litt karbo nå og da for å stabilisere vekten der jeg ønsker å ha den (men ikke mye siden jeg blir dårlig av gor mye karbo) Deilig å kunne spise godt, ikke være sulten, mem samtidig gå ned i vekt. Når jeg spiste lavkalori, så gikk jeg rundt og var konstant sulten, sprakk SKIKKELIG ofte og gikk ikke ned i vekt
Zienna Skrevet 6. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2014 Høres lurt ut men er ikke frokosten og lunsjen ganske ensformig i lengden?Anonymous poster hash: e9b21...80c Nå må det sies at jeg alltid har likt salat, og at det er viktig at mat ser godt ut for øyet. Derfor er jeg ikke gått lei. Vi har salatbar på jobb, og det ble lettvint slik. Jeg varierte med smaker; purre, rødløk, bønner osv. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Gikk over til lavkarbo og gikk ned 30 kilo på under 1 år. Går fortsatt litt ned i vekt, men siden jeg ikke ønsker å bli tynn så sper jeg på med litt karbo nå og da for å stabilisere vekten der jeg ønsker å ha den (men ikke mye siden jeg blir dårlig av gor mye karbo) Deilig å kunne spise godt, ikke være sulten, mem samtidig gå ned i vekt.Når jeg spiste lavkalori, så gikk jeg rundt og var konstant sulten, sprakk SKIKKELIG ofte og gikk ikke ned i vekt Jeg jobber med vekten, har nå holdt på 4 uker. Teller kalorier (vektklubben), men spiser omtrent det samme som ts uten at jeg på noen måte definerer det som at jeg er på lavkarbo. Har ikke vært sulten en dag. Så at "lavkalori" = sulten er ikke jeg enig i. Anonymous poster hash: 9602f...efa 1
duja Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Jeg har også hivd meg på lavkarbo. Jeg som før bodde i kjøleskapet, på jakt etter noe godt, har sluttet å småspise. Jeg har også cøliaki, så det ble ikke den store overgangen for meg. Mye bedre med ting som er naturlig glutenfritt en det som er "gjort" glutenfritt, ikke smaker det særlig godt heller. I utgangspunktet var ikke intensjonen å slanke meg, men jeg har gått ned 5kg på 1mnd og føler meg kjempebra 😊 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Jeg over: har forøvrig gått ned 3,7 kg på 4 uker med kaloritelling Anonymous poster hash: 9602f...efa 1
Gjest Funky Punk Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Hva er en lavkarbo vin? Sikkert en vin med mindre karbs enn andre viner Selv aner jeg ikke da jeg ikke drikker alkohol
happiest Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Imponert! Jeg klarer bare ikke å holde meg unna mat som jeg ikke bør spise.... Men jeg har tenkt å prøve å skjerpe meg skikkelig fra mandag av! Da har jeg fri en uke før studier igjen. Har bedre tid til både trening og innkjøp av sunne matvarer (hiver jo bare oppi usunne ting av gammel vane). Bruker du noe dressing på salaten? Det er omtrent et must for meg, men jeg vil jo at den skal være sunnest mulig (få kalorier). 1
Zienna Skrevet 6. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2014 Gikk over til lavkarbo og gikk ned 30 kilo på under 1 år. Går fortsatt litt ned i vekt, men siden jeg ikke ønsker å bli tynn så sper jeg på med litt karbo nå og da for å stabilisere vekten der jeg ønsker å ha den (men ikke mye siden jeg blir dårlig av gor mye karbo) Deilig å kunne spise godt, ikke være sulten, mem samtidig gå ned i vekt. Når jeg spiste lavkalori, så gikk jeg rundt og var konstant sulten, sprakk SKIKKELIG ofte og gikk ikke ned i vekt Imponerende å gå ned 30 kg! For meg gjorde mer protein at jeg ikke ble så lett sulten. Og alt jeg spiser er mat jeg liker veldig godt. Viktig også at det var kjapt å lage. Orker ikke å lage avanserte retter etter jobb..
Gjest Funky Punk Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Jeg jobber med vekten, har nå holdt på 4 uker. Teller kalorier (vektklubben), men spiser omtrent det samme som ts uten at jeg på noen måte definerer det som at jeg er på lavkarbo. Har ikke vært sulten en dag. Så at "lavkalori" = sulten er ikke jeg enig i. Anonymous poster hash: 9602f...efa Alle er vi forskjellige Lavkalori for meg funket ikke i det hele tatt. Forsøkt i mange år, men vekten ville ikke nedover
Silverfox32 Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Forstår ikke hva du mener med at du ikke ønsket noen slankekur. Grunnen til at mange legger på seg igjen etter de er ferdige er fordi de går tilbake til gamle vaner. Du fortsetter å spise som du gjorde på slankekuren derimot og vil derfor ikke legge på deg igjen.
Zienna Skrevet 6. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 6. august 2014 Hva er en lavkarbo vin? Jeg visste heller ikke at det er stor forskjell i karbohydrater i vin, men fikk et tips. Det viste seg atg rødvinen jeg likte hadde et meget høyt karbohydratinnhold. På Vinmonopolet har de lister som angir innhold, og jeg spurte. Fikk en rødvin med veldig lavt innhol av karbohydrater, italiensk og heter Valpolicella. God også! Det finnes også mange hvite viner med lavt karbohydratinnhold.
Gjest Funky Punk Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Imponerende å gå ned 30 kg! For meg gjorde mer protein at jeg ikke ble så lett sulten. Og alt jeg spiser er mat jeg liker veldig godt. Viktig også at det var kjapt å lage. Orker ikke å lage avanserte retter etter jobb.. Lavkarbo virket skikkelig avansert i starten, men nå syns jeg det er det er kjempeenkelt. Mer protein hjelper på ja, men likevel så var jeg mye mer fysen før når jeg spiste lavkalori selvom jeg økte proteinmengden der også. Det er ett eller annet med karbo som gjør at jeg føles utsultet til tross for at jeg nettopp spiste en middag som i utgangspunktet skulle være veldig mettende. Og konstant søtaug gjorde meg helt gal, i tillegg til at blodsukkeret gikk opp og ned som en joji Nå holder blodsukkeret seg stabilt hele dagen, uansett om jeg spiser 5 ganger eller om jeg spiser 1 gang. Og søtsuget kommer bare rett før mensen, og da passer jeg på at jeg har panna cotta, brownies eller lignende klart (hjemmelaget og lavkarbo) 1
Gjest Funky Punk Skrevet 6. august 2014 #16 Skrevet 6. august 2014 Forstår ikke hva du mener med at du ikke ønsket noen slankekur. Grunnen til at mange legger på seg igjen etter de er ferdige er fordi de går tilbake til gamle vaner. Du fortsetter å spise som du gjorde på slankekuren derimot og vil derfor ikke legge på deg igjen. Lavkarbo er ingen diett, men en livsstil. Sikkert derfor mange velger å prøve det fremfor flere dietter 1
xeno Skrevet 6. august 2014 #17 Skrevet 6. august 2014 Jasååå finnes det også lavkarbo vin ? Første gang jeg hører det. 1
Zienna Skrevet 6. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 6. august 2014 Imponert! Jeg klarer bare ikke å holde meg unna mat som jeg ikke bør spise.... Men jeg har tenkt å prøve å skjerpe meg skikkelig fra mandag av! Da har jeg fri en uke før studier igjen. Har bedre tid til både trening og innkjøp av sunne matvarer (hiver jo bare oppi usunne ting av gammel vane). Bruker du noe dressing på salaten? Det er omtrent et must for meg, men jeg vil jo at den skal være sunnest mulig (få kalorier). Ja, jeg vil heller ikke spise "tørr" mat. Men jeg legger dressingen ved siden av på tallerkenen, blander ikke inn. Lettrømme, mager creme fresh er godt. Men tar du ei teskje majones er det også helt greit. Fett må man også ha
happiest Skrevet 6. august 2014 #19 Skrevet 6. august 2014 Ja, jeg vil heller ikke spise "tørr" mat. Men jeg legger dressingen ved siden av på tallerkenen, blander ikke inn. Lettrømme, mager creme fresh er godt. Men tar du ei teskje majones er det også helt greit. Fett må man også ha Har du trent også? Eller gikk det kun på kostholdet?
Zienna Skrevet 6. august 2014 Forfatter #20 Skrevet 6. august 2014 Forstår ikke hva du mener med at du ikke ønsket noen slankekur. Grunnen til at mange legger på seg igjen etter de er ferdige er fordi de går tilbake til gamle vaner. Du fortsetter å spise som du gjorde på slankekuren derimot og vil derfor ikke legge på deg igjen. Nettopp! Det er i hodet det sitter.. Derfor bestemte jeg meg for at jeg nå legger om kostholdet for alltid, til sunnere og friskere mat. Tidligere måtte jeg passe på å ikke legge på meg, men nå passer jeg på å ikke gå ytterligere ned i vekt. Jeg er snart 50 år, og ønsker ikke å se ut som et skrukket beinrangel Er 175 cm høy, og i min alder er det penest å være i underkant av 70 kg, som jeg er nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå