Gjest Vega Skrevet 30. juni 2004 #1 Del Skrevet 30. juni 2004 Dersom jeg skal sette en hund på kennel i f.eks. to uker til høsten - hva må jeg regne med å betale per døgn? Det er en miniatyrhund, som ikke liker store hannhunder. Ellers er han grei. Det er jo forskjell på kenneler, noen som kan anbefale en som tar godt vare på bikkja? Og hvordan forløper dagen seg inne på en kennel? Står han alene i et bur, og får tre korte turer, eller får han selskap av folk og andre hunder? (hva da med hannhunder som ikke går overens?) "bekymret..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #2 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg anbefaler Standal. Vi har riktignok ikke hund, men katten vår har det veldig godt der, og vi har hørt mye positivt om dem både fra katte- og hundeeiere. De fikk også svært god kritikk i Aftenpostens test i fjor sommer, hvilket var grunnen til at vi valgte dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. juni 2004 #3 Del Skrevet 30. juni 2004 Takk for svar. Det virker jo ganske ok der da... men likevel synes jeg kenneler virker ... "umenneskelig" for et dyr... Det er ikke min hund, skal formidle dette videre til eier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #4 Del Skrevet 30. juni 2004 Vel, selv dyreeiere vil jo gjerne dra på ferie en gang i blandt de også. Vi kjenner ingen som kan se til henne hjemme, så pensjonat er eneste løsningen. De er ute hver eneste dag og har tre store rom hvor de kan springe rundt, og det er klatretrær og leker og de får kos og stell. Det er ikke som hjemme, men jeg føler meg trygg på at hun har det bra der. Det er forskjell på kenneler også da, noen er helt klart bedre enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #5 Del Skrevet 30. juni 2004 Det finnes også mennesker som tar seg betalt for å komme hjem til dyret en gang om dagen eller så. Det koster over dobbelt så mye som pensjonat, men for noen er det en fin løsning. Jeg vet om to i Oslo hvis de du kjenner bor der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #6 Del Skrevet 30. juni 2004 Det finnes også mennesker som tar seg betalt for å komme hjem til dyret en gang om dagen eller så. Det koster over dobbelt så mye som pensjonat' date= men for noen er det en fin løsning. Jeg vet om to i Oslo hvis de du kjenner bor der. En hund kan ikke være alene foruten en gang eller to i døgnet! Vi har kjøpt turer til hundene nå og det koster kr. 130,- pr. tur pr. hund. Da løper de i skogen noen timer og er rimelig utkjørte når de kommer hjem. Virkelig verdt det nå som jeg ikke klarer å komme meg ut i skogen selv. Butikken Din Beste Venn på Nordstrand (Hauketo) formidler pass av hunder. I privathjem altså. Jeg vet ikke prisen - annet enn at de sier det er dyrere enn vanlig pensjonsopphold - fordi det er i privathjem. Jeg har hatt den ene hunden på kennel et par ganger. Og der har hun hatt det knallfint. Bor visstnok i bur på natta og før og etter mat, men ellers har de løpt fritt på mange mål tomt og lekt, badet og kost seg i skogsområdet. Hunder som ikke går sammen blir selvfølgelig skilt. Og bikkja er både utstlitt, muskuløs og tynn når hun har kommet hjem. Det har altså ikke vært noe latmannsliv på kennelen. Beklageligvis husker jeg ikke hva kennelen heter nå - og de tar helst jakthunder... Vi har betalt 120,- pr. døgn inkl. mat. Og en liten femtilapp i henting og kjøring (kennelen ligger ved Elverum, vi bor i Oslo). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotta Skrevet 30. juni 2004 #7 Del Skrevet 30. juni 2004 Ta en titt på denne http://www.hundesetra.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. juni 2004 #8 Del Skrevet 30. juni 2004 Ja... Men Lilleulv veier bare tre og et halvt kilo, og er hissig (redd) store hunder... (hannhunder). Han bjeffer og flyr på digre bikkjer, så det er duket for bråk, eller det som verre er... Skal formidle kennelanbefalingene til eieren, så får hun avgjøre, men kanskje det beste er å finne et privat hjem som heller koster mer... siden han er så innmari liten (men gjør mye av seg)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 12. juli 2004 #9 Del Skrevet 12. juli 2004 Ja... Men Lilleulv veier bare tre og et halvt kilo, og er hissig (redd) store hunder... (hannhunder). Han bjeffer og flyr på digre bikkjer, så det er duket for bråk, eller det som verre er... Skal formidle kennelanbefalingene til eieren, så får hun avgjøre, men kanskje det beste er å finne et privat hjem som heller koster mer... siden han er så innmari liten (men gjør mye av seg)... Lilleulv!!!! Hvis det ikke hadde vært for at jeg har kalt meg selv det, så skulle jeg kalt valpen min det oxo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 12. juli 2004 #10 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg vil også anbefale Standal her på østlandet. De er dyktige og tar seg veldig godt av hunden. Vet ikke prisene de opererer med men det pleier å ligge på rundt 150-200,- døgnet. Hvor godt hunden takler ett opphold på kennel varierer veldig. Det beste er om man kan la den være der en helg så kan man se hvordan hunden reagerer på det. Men hos de aller aller fleste pensjonater så er de dyktige og steller godt med alle hundene. Og på de aller fleste står de i bur hvor de ikke ser andre hunder enn muligens de som står på motsatt vegg i pensjonatet. De blir jo sef også luftet i separate luftegårder. Man slipper jo ikke flere hunder sammen i luftegården med mindre de er fra samme eier, eller at det er to hunder av forskjellig kjønn som man vet går godt overens med andre hunder. Men selv da blir dette avtalt med eier før det gjøres. Mange pensjonater kan også gå turer med hunden din, evt mot litt ekstra betaling, men det kommer helt ann på kapasiteten de har med tanke på hvor mange som jobber der iforhold til hvor mange hunder det er inne på det tidspunktet. Jeg har selv jobbet på hunde og kattepensjonat. Vi hadde 3 "avdelinger". 1 for store hunder, 1 isolat for gamle/syke/løpetidshunder og en for små til mellomstore hunder. Alle hundene fikk minst 4 turer ut i luftegården per dag. Enten alene eller sammen med en evt romkamerat (stort sett når det var flere hunder fra samme eier). Noen av de største hundene ble luftet "manuelt", spesielt raser som Grand Danois og Irsk Ulvehund. Ikke så enkelt for de å komme seg ut gjennom en liten luke. Men også hunder som ikke likte seg i luftegård, ble nervøse ol ble luftet manuelt uten tillegg i prisen. Jeg har opplevd at hunder har forandret personlighet når de har kommet inn i pensjonatet, men det har stort sett vært hunder som i utgangspunktet ikke har vært helt "stabile". Jeg har også opplevd det motsatte, at hunder har hatt oppmerksomheten mer på oss som jobbet der og ikke eierene når de har kommet for å hente dem igjen. Kanskje ikke så rart når personalet går rundt i pensjonatet og snakker, koser og steller hunden fra tidlig morgen til seint på kveld. Ta gjerne en tur til pensjonatet man vil ha hunden sin på før man reiser bort, sånn at man kan få se inn i pensjonatet ol, og snakket litt med de som jobber der og hører hva de kan gjøre for at din hund vil ha det best mulig. Møt gjerne opp uanmeldt. Det finnes de pensjonatene som ikke er så bra også. Har sett resultatet av ett par hunder som har hatt fæle opphold, med bitemerker ol. Men jeg gidder ikke å nevne noen navn her. Dere får sende en PM hvis dere vil ha tips på pensjonater som er lurt å holde seg unna. Lykke til med pensjonatopphold, det går nok greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 12. juli 2004 #11 Del Skrevet 12. juli 2004 Vi hadde hunden vår på standal, og en gang opp mot Maura (husker ikke hva det het der). Hadde inntrykk av at begge var bra, men likte ikke å kjøre fra Joffen vår på kennel uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. juli 2004 #12 Del Skrevet 12. juli 2004 Det er kanskje flere pensjonater rundt Maura, men vi hadde katten tre dager på Gardermoen Dyresenter som ligger omtrent der. Og det stedet bruker vi aldri igjen. Det var shabby og ustelt, de ansatte virket uinteressert og spurte ingenting om kattens vaner osv. Vi fikk ikke være med inn og sette katten i buret selv (Det får vi på Standal, får velge buret vi vil ha). De ansatte gikk rundt med hørselsvern pga all hundebjeffingen men det måtte altså kattene høre på døgnet rundt (på Standal er kattedelen og hundedelen så langt fra hverandre at det knapt høres). Stakkars pusen vår har vært livredd hundebjeffing siden da. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå