Name Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Hei, Har blitt misfornøyd med strømleverandør på grunn av at vi ikke kunne betale strøm regningen i ferie reisetid (har glemt det og brukt penger i ferien). Fikk ikke utsettelse på regningen fra strømleverandøren. Derfor måtte vi betale med gebyr... Har tenkt å bytte strømleverandør. På Fortum siden ( http://www.fortum.no/no/Strom-Privat/Stromavtaler/stromavtalen-enkel/ ) står sånn: "Du kan selv velge når du ønsker å betale ved at du kan utsette forfallet på strømregningen helt gratis." Har noen peiling med denne strømavtalen? Takk for svaret.
Guybrush Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Et lite obs - du kan ikke kvitte deg med nettleverandøren din. Og normalt sett utgjør nettleien ca halvparten av strømregningen.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Hei Guybrush, Takk for svaret. Anonymous poster hash: 72c82...4ed
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Hei Guybrush, Ble litt usikker om nettleie og spurte om dette til Fortum... Har fått en slik svar: "... Bor du i Østfold vil du kunne få nettleien fra Fortum Distribution..." Anonymous poster hash: 72c82...4ed
Guybrush Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Hei Guybrush, Ble litt usikker om nettleie og spurte om dette til Fortum... Har fått en slik svar: "... Bor du i Østfold vil du kunne få nettleien fra Fortum Distribution..." Anonymous poster hash: 72c82...4ed Nettleie er det du betaler til de som eier nettet du er knyttet opp mot. Altså de kablene som er lagt inn til huset ditt. Siden det ikke finnes flere leverandører man kan velge inn til huset sitt og man er nødt til å knytte seg opp mot den som eier nettet i området kan man derfor ikke velge og vrake. Derfor er det da også mikroskopisk forskjell i pris. Hvis de sier at Fortum er leverandør hos deg er du derfor da nødt til å benytte Fortum. Så lenge du skal ha strøm inn i huset og ikke lager denne strømmen selv.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Hei Guybrush, Du er flink i det da. Det er en god ide at du tenker å lage strømmen selv. Da jeg besøkte Google plus siden til Fortum, fant jeg denne posten... Hvor mye strøm kunne du ha produsert på taket ditt... Hvor mye solenergi kan et norsk hustak gi? https://plus.google.com/107836758064102269280/posts Anonymous poster hash: 72c82...4ed
Name Skrevet 24. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2014 (endret) Endret 24. august 2014 av Name
Guybrush Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Hei Guybrush, Du er flink i det da. Det er en god ide at du tenker å lage strømmen selv. Da jeg besøkte Google plus siden til Fortum, fant jeg denne posten... Hvor mye strøm kunne du ha produsert på taket ditt... Hvor mye solenergi kan et norsk hustak gi? https://plus.google.com/107836758064102269280/posts Anonymous poster hash: 72c82...4ed Nå vet jegi kke helt om du har lest hva jeg har skrevet. Mitt poeng med å poengtere at dette gjelder strøm du kjøper fra ekstern leverandør har ingen annen funksjon enn akkurat det. Så nei - jeg har ikke tenkt å gjøre det og vil ikke anbefale deg å gjøre det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå