Gå til innhold

Aktiviteter til første møtet med bonusbarna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal møte barna til min kjære for første gang og lurer på om dere har noen forslag til aktiviteter vi kan gjøre som er en fin icebreaker?

Det er viktig for meg å få en god start siden moren til barna jobber hardt for at barna ikke skal like pappas nye kjæreste.... De må bli kjent med meg på egen hånd og gjøre opp sin egen mening....

Anonymous poster hash: fc8c3...67e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler egentlig ikke aktiviteter. Bare vær helt rolig og snakk med dem. Vær interessert uten å trenge deg på liksom.

Hilsen en som har vært der :) Lykke til, bonusbarn er topp

• Liker 1
Skrevet

Men hvor gamle er de?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor dere bor og hvor gamle barna er

Anonymous poster hash: 63040...a51
AnonymBruker
Skrevet

TS her! :takke:

Barna er 8 og 12 år... Jeg tenkte noen aktiviteter utenfor hjemmet kanskje var best slik at de ikke føler at jeg trenger meg på...?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor dere bor og hvor gamle barna er

Anonymous poster hash: 63040...a51

Hvorfor kommer det an på hvor man bor? Det finnes vel aktiviteter man kan gjøre uansett?

Skrevet

Ikke vær spesielt morsom, kul eller for interessert. Vær en trygg, smilende, imøtekommende voksen. Unger i den alderen klarer å tenke selv, selv om de kan vise lojalitet til sin mor.

Gjest Magdalene
Skrevet

Hva med å gå ut og spise pizza og spille Bowling?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en tur ut å spise pizza eller noe? Da kan man jo prate om hva som helst samtidig som det skjer litt i rundt så det ikke føles som et intervju. Det viktigste er at du er det selv og viser interesse for hva dem og lytter til de har å si. Et lite tips er også å ikke være særlig fysisk mot faren deres når de er i nærheten, i hvert fall ikke den første tiden. Det kan gjøre dem sjalu og da er mye ødelagt. Hør med faren deres hva de liker å gjøre slik at vet litt om hva dere kan prate om på forhånd. Kanskje liker de hest eller Minecraft, da kan du be de fortelle litt om det osv. Lykke til!

Hilsen ei som har vært stemor i 12 år :sprettoy:

Anonymous poster hash: d7799...97b
Skrevet

Hva med å ta en tur på stranden eller i skogen, lage pannekaker på bål, finne krabber, fiske ol..

Skrevet

Spille spill!

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg skal møte barna til min kjære for første gang og lurer på om dere har noen forslag til aktiviteter vi kan gjøre som er en fin icebreaker?

Det er viktig for meg å få en god start siden moren til barna jobber hardt for at barna ikke skal like pappas nye kjæreste.... De må bli kjent med meg på egen hånd og gjøre opp sin egen mening....

Enig med Menchit ovenfor.

Vær aktive,for å sitte rundt et bord å spise kan bli pinlig.

Og da det ingen utveier om ting blir litt trykkende.

Om en går på skogstur,eller er i aktivitet på annen måte,kan en ha fokus på flere ting samtidig. Tror de fleste slapper mer av når de ikke blir sittende passive og må tenke ut noe å måtte snakke om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...