rosahelikopter Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Far jobber og jeg er student, planen var at jeg tok permisjon fra studiet i ett år og han tok permisjon fra jobb til neste år. Men det går tydeligvis ikke. Kan noen forklare hvordan denne kabalen kan løses? Har kommet inn på studiet og alt det er i boks. Er det slik at jeg ikke må søke om permisjon, men gå rett ut i studiet 6 uker etter fødsel for at han skal få rett på pappapermisjon? Jeg har ikke jobbet mer enn to dager ila av svangerskapet. Hjelper det om jeg har fått overgangsstønad? Eller kan jeg gå ut i full jobb til neste høst og han ta ut pappa perm? Beklager rotete spørsmål.
kaprifolen Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Ville henvendt meg til Nav Foreldrepenger på facebook! De svarer fort. Og så får du alt skriftlig! Husk også at du må søke foreldrestipend fra lånekassen! 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Du kan få foreldrestipend hos lånekassen_ da kan far også ta ut gradert pappaperm med foreldrepenger samtidig. Men hvor mye perm han kan ta ut er jeg usikker på, mener det er wt krav om at mor må være i jobb/student om far tar deler av felleskvoten. Ring både nav og lånekassen du. Dere får i alle fall ikke full foreldrestønad (47 uker) år nr 2 og foreldrestipend til deg år 1. Engangsstlnad (overgangsstlnad er for aleneforeldre) vil ikke lønne segAnonymous poster hash: dd6ce...362
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Du kan få foreldrestipend hos lånekassen_ da kan far også ta ut gradert pappaperm med foreldrepenger samtidig. Men hvor mye perm han kan ta ut er jeg usikker på, mener det er wt krav om at mor må være i jobb/student om far tar deler av felleskvoten. Ring både nav og lånekassen du. Dere får i alle fall ikke full foreldrestønad (47 uker) år nr 2 og foreldrestipend til deg år 1. Engangsstlnad (overgangsstlnad er for aleneforeldre) vil ikke lønne segAnonymous poster hash: dd6ce...362 Det er ikke noe krav til mor når far har permisjon. Anonymous poster hash: 7c345...b4c
Britt Banditt Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Har du studert tidligere eller skal du begynne nå til høsten mener du?
kaprifolen Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Det er ikke noe krav til mor når far har permisjon. Anonymous poster hash: 7c345...b4c Hvis far bruker av felleskvoten, jo. 4
rosahelikopter Skrevet 7. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2014 Fullførte bachelor utdanning nå i vår, men vil ha ekstra påbygg i mer fordypning. Så om skolen lar meg studere hjemme ved å jn ta eksamen gjør jeg det. Overgangsstønad er noe jeg har hatt, så var bare om det hjalp i saken. Har søkt å får foreldrestipend, må bare sende inn papirer når barnet er født :-)
rosahelikopter Skrevet 7. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2014 Mente kun ta eksamen som eneste obligatoriske oppmøte, at alt annet blir levert via fronter.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Det er ikke noe krav til mor når far har permisjon.Anonymous poster hash: 7c345...b4c Mener det er det dersom far skal ta ut deler av felleskvoten. Det er ikke noe krav under de 10 ukene med pappaperm. Anonymous poster hash: dd6ce...362
Lou Salome Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Dere kan jo ikke ha ett år hver? Han kan ta hele permisjonen, hvis du er i "full aktivitet", dvs studerer fulltid på godkjent studie. Han kan utsette denne ett år, men da må dere ha annet barnepass (dette spørs jo hvor fleksibelt studie du har, vil du kunne passe baby OG ta eksamner og obligatorisk frammøte, går jo det), han kan ta gradert (noen dager i uken osv). Men alt forutsetter at du studerer. Hvis du har permisjon, kan jo ikke han få den også. Hvis det bare er de ti ukene fedrekvote det er snakk om at han vil ta neste år, kan han søke om det.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Jeg tror ikke far får pappaperm hvis mor ikke har jobbet seg opp rett til foreldrepenger (overgangsstønad går ikke inn i beregningsgrunnlaget for foreldrepenger). Hvis far skal ha foreldrepenger må han ta ut fellesperiode, og da er det krav til at du har full aktivitet (jobber eller studerer). Fellesperioden kan utsettes hvis begge er i full aktivitet. Anonymous poster hash: bc31b...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå