Gå til innhold

Tynt hår, hvordan få mer volum? Håroppsett? Produkter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer håret og det er nå halvlangt (ned til bh-kanten/brystene) - og er veldig glad for å endelig begynne å få nok lengde på håret etter mange år med extensions som egentlig bare ødela hele håret totalt. Så etter en skikkelig klipp er jeg nå etter litt over et år endelig der at lengden begynner å bli bra.

MEN - jeg har ganske tynt og flatt hår uten særlig volum. Har heldigvis litt krøller i håret som iallefall ikke gjør det helt flatt. Men har du noen tips til hvordan man kan få mer volum? Noen bra produkter? jeg har sjelden tid til føning etc - og vil uansett helst ikke gi håret varmebehandling eller andre ting som sliter på håret..

Noen tips? Evnt none tips til enkle håroppsett når man har tynt, halvlangt hår? (Litt lei av å sette i klype bak, og hestehale er jo ikke spesielt fint når håret er så tynt…)

Anonymous poster hash: a6a37...0b1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer håret og det er nå halvlangt (ned til bh-kanten/brystene) - og er veldig glad for å endelig begynne å få nok lengde på håret etter mange år med extensions som egentlig bare ødela hele håret totalt. Så etter en skikkelig klipp er jeg nå etter litt over et år endelig der at lengden begynner å bli bra.

MEN - jeg har ganske tynt og flatt hår uten særlig volum. Har heldigvis litt krøller i håret som iallefall ikke gjør det helt flatt. Men har du noen tips til hvordan man kan få mer volum? Noen bra produkter? jeg har sjelden tid til føning etc - og vil uansett helst ikke gi håret varmebehandling eller andre ting som sliter på håret..

Noen tips? Evnt none tips til enkle håroppsett når man har tynt, halvlangt hår? (Litt lei av å sette i klype bak, og hestehale er jo ikke spesielt fint når håret er så tynt…)

Prøvd hårpudder? f.eks Osis dust it. Eller saltvannsspray. SLike produkter gjør håret mer trått og dermed lettere å fluffe. vil du ha godt med volum kommer du nok ikke utenom hårføneren, forresten! Jeg har også tynt hår i samme lenge men har alltid "blåst det opp". Jeg bruker selv litt volumskum irøttene, føner håret m varm luft mens jeg har hodet opp-ned, så jobber jeg med spray/hårpudder i røttene og tupperer lett under lagene med hår i røttene for å få håret til å holde seg oppe. Spray over.

Ellers ligger det en annen tråd her på siden med spørsmål om enkle triks for langt hår , der var det en del gode tips og en link til en video som jeg synes var enkel og fin

Anonymous poster hash: a07b4...abc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sverger til volumtang, en slik som ligner på krepper. Jeg har brukt den mye og den har ikke skadet håret. Bruker heller ikke varmebeskyttelse, men kjører ikke full temperatur på tanga.

Bruker den bare på underhåret også legger jeg det glatte overhåret over slik at det ser pent ut men med masse volum :D

Jeg har prøvd så mye volumprodukter men ikke noe funker. Jeg har prøvd pudder, mousse, spray, gel fra både ukjente og kjente/populære merker.

Endret av Lisa-Marie
Skrevet (endret)

h

Endret av Svein med Slegga
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til volumtang, en slik som ligner på krepper. Jeg har brukt den mye og den har ikke skadet håret. Bruker heller ikke varmebeskyttelse, men kjører ikke full temperatur på tanga.

Bruker den bare på underhåret også legger jeg det glatte overhåret over slik at det ser pent ut men med masse volum :D

Jeg har prøvd så mye volumprodukter men ikke noe funker. Jeg har prøvd pudder, mousse, spray, gel fra både ukjente og kjente/populære merker.

Hva er volumtang?? Har du link?

Og har noen link til den tråden som nevnes her om tips til langt hår - finner den ikke..

Takk for svar! - TS

Skrevet

Jeg her denne tangen, men du får også en tynnere versjon som jeg egentlig også har lyst på :P mest fordi den er lilla da, hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg her denne tangen, men du får også en tynnere versjon som jeg egentlig også har lyst på :P mest fordi den er lilla da, hehe.

Wow - den virket jo genial! (Har lest anmeldelser og sett instruksjonsvideo). Men MÅ man tupere håret først? Jeg vil virkelig ikke tupere håret da det sliter enormt på hårskjellaget..

• Liker 1
Skrevet

God hårolje etter vask, ikke børst vått hår, sov med flette om natta.. Jeg har hår nedenfor rumpa ;) ikke føn eller børst så ofte!

Skrevet

Wow - den virket jo genial! (Har lest anmeldelser og sett instruksjonsvideo). Men MÅ man tupere håret først? Jeg vil virkelig ikke tupere håret da det sliter enormt på hårskjellaget..

Nei jeg tupperer det aldri. Jeg bare passer på at håret er skikkelig tørt også har jeg tangen på litt over 120 grader. Bruker kun hårspray når jeg er ferdig :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...